li84 Skrevet 31. oktober 2011 #1 Skrevet 31. oktober 2011 Hei. Lurere på om jeg har grunn til bekymring...? Kjente første gang liv i uke 15. Har hatt nokså sterke spark til at det fortsatt er tidlig. Er nå i uke 17 og har ikke kjent noe på ca 4 dager. Blir så engstelig... Skal på ul. om 1 uke, men vil ikke gå å bekymre meg helt frem til da. Noen andre som har kjent liv og at det deretter er blitt borte i mange dager?? Dette er mitt 2. barn..
Dini Skrevet 31. oktober 2011 #2 Skrevet 31. oktober 2011 Har hørt at fra man har begynt å kjenne regelmessig med liv (HVER DAG) og man merker plutselige endringer skal man ta kontakt med lege/jordmor/akkutten så straks som mulig. Har du prøvd å drikke et glass sterk saft? Prøvd å "dytte" litt på magen? Ring legevakta om du ikke merker noe forskjell.(ring de uansett om du er veldig bekymret)
MammaMø med to små Skrevet 31. oktober 2011 #3 Skrevet 31. oktober 2011 Syns ikke det høres så unormalt ut. Det sies at man skal kjenne liv regelmessig fra uke 25.. (noen sier uke 28). Men er du veldig bekymret så ta kontakt med legevakta:) Har du kjent liv hver dag da, hvis du kjente liv for første gang for 2 uker siden? Jeg kjente liv første gang i uke 11+6, sparkene kom i uke 16, er nå 18+3 og kjenner fortsatt ikke spark hver dag, men nesten.
li84 Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter #4 Skrevet 31. oktober 2011 Takk for svar Føler meg ihvertfall litt roligere nå Får se om det skjer noe når jeg legger meg i kveld
nyttårsprins Skrevet 1. november 2011 #5 Skrevet 1. november 2011 Bevegelsene til babyen vil variere veldig etter hvordan den ligger i magen. Siden du ikke er så langt på vei ennå, vil det ikke være sannsynlig at du kjenner babyens bevegelser dersom han/hun har snudd seg og sparker innover. De fleste har ennå ikke kjent bevegelse og spark fra babyen i denne uken. Det er ikke før uke 28 at du skal kjenne regelmessig liv hver eneste dag, så du har noen uker igjen før du trenger å bekymre deg, Jeg er selv i uke 32, og merker stor variasjon i bevegelsene hver eneste dag. Tror ikke du trenger å ringe lege eller jordmor så tidlig, men er du veldig bekymret så gjør selvsagt det. Er likevel ikke sikkert at de tar deg inn til noen kontroll pga. dette så tidlig. Bare vent!! Etter noen uker nå, kommer kanskje sparkene til å bli så plagsomme at du helst ønsker en pause! Lykke til uansett!!
frk-fryd Skrevet 1. november 2011 #6 Skrevet 1. november 2011 Det er så tidlig at det er avhengig av hvordan baby ligger om du kjenner det eller ikke. Det kan godt være masse bevegelse uten at du kjenner det. selv har jeg i ukene 14-19 variert mellom å kjenne daglig i flere dager i strekk, til at det går noen dager uten at jeg kjenner noe. slik var det også i første svangerskap og alt var i skjønneste orden. det er bare det at hvis baby sparker innover mot ryggen eller mot morkaka, så kjenner man det ikke så godt så tidlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå