Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er student på fulltid, men har samtidig en jobb der jeg i 2011 har tjent ca 80 000 kr. Jeg er nå gravid og jeg og samboeren er usikker på hvordan vi skal gjøre det med permisjon og foreldrepenger. Vi ønsker å få mest mulig penger siden jeg er student og vi kommer til å trenge pengene.

Vi har også et ønske om at min samboer skal få pappapermisjon.

Vi har lest litt på nav.no samt her på barnimagen og har forstått det slik at ettersom jeg har tjent så mye som jeg har kan jeg få både penger fra lånekassen og foreldrepenger. Men om jeg mottar foreldrepenger kan jeg ikke arbeide.

Men så har vi sett på Nav at det går an å kombinere arbeid og foreldrepenger. Vil det da si at om jeg arbeider og tjener 30 000 på jobb, så kuttes foreldrepengene mine med 30 000? Eller vil jeg få hele foreldrepengebeløpet + det jeg arbeider for?

Håper noen forstår hva jeg mener selv om det ble litt rotete:p

Fortsetter under...

Om du jobber i permisjonen vil nav kutte foreldrepengene for de dagene du jobber.. Du får m.a.o ikke både foreldrepenger + det du arbeider for.. Men du kan forlenge permisjonen på den måten om du har avtale med nav om det.. Men du kan jo likevel tjene på å jobbe om f.eks foreldrepenge grunnlaget ditt er lavt, mens du får mer lønn i jobben (f.eks etter ferdig utdanning), eller om du velger 80% dekning i permisjonen så vil du jo få 100% lønn de dagene du jobber..........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...