Gå til innhold

600g

2 prinser og et nurk på vei

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er idag 26+3 uker og har gått opp 600g fra startvekten 2 kg vist man telle med dei eg gjekk ned i begynnelsen og. Min kjære syns de var altfor lite å forlanget en lang forklaring. Men forsto etter hvert at babyen tar de dei trenger uansett. Å eg har mye å ta av så det gjer meg ingenting at knøttet tar av meg...

Og et annet spm som eg og ble nyskjerrig på ei som min kjære fikk unge for noen dager siden helt klart for tidlig var 490 gram og 28 cm, hvilken uke er det i? Min kjære syns de var så lite å forsto ikke at noe så lite kunne leve.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lite må vel være rundt uke 24- 25 vil jeg tro. Det er fra rundt da de gjør ALT for at barnet skal få overleve (har jeg hørt).

Du er heldig som ikke har gått opp mer! Men tror nok lege/jordmor hadde sagt fra eller undersøkt deg mer om de hadde vært bekymret om barnet ikke vokste bra nok.

Har mer enn nok å ta av selv og har gått opp 13 kg!

Skrevet

Litt fort, er 26 + 5 i dag selv..

Skrevet

a var det g og trodde de var men ble usikker :P ja fullgåtte 24 uker komme du noen dager før så gjer dei ingenting da må abyen ha prøvd selv i 5 minutter før dei gjer noe. Det står i reglamanget deira noe sånn etisk grei :-/ har hørt om dei som har vore 23+4 der dei ikke har prøvd å redde pga dei reglene.. Er sykt spør du meg.

Ja føle meg heldig så langt siden dei andre gangene har eg lagt på meg 27 kg og 30 kg. å 600 gram til nå er ikke gale syns eg :P håpe de kje går over 10 kg, men er forberedt på det verste :P Ja lege rekne eg med hadde sagt noe siden de bare er han eg bruke, går ikke til jm da eg føle de er unøvendig for min del.

Skrevet

Jeg er i uke 25 og var på kontroll forrige uke,Har ikke lagt på meg ett gram. Og magen og babyen vokser som de skal.Nå har jeg nok av kilo å ta av,så jeg og jordmora er fornøyd.Sist gikk jeg opp over 20 kilo,og det var mye verre! :-)

Folk er forskjellige og hvert svangerskap er forskjellig,ikke noe å bekymre seg over,da hadde nok jordmor sagt ifra!

Skrevet

Eg og har nok av kg derfor eg heller ikke bryr meg, men eg har en mann som ikke er helt vant med det. Og han kjenne jo ikke det som skjer med min kropp så skjønne jo at han er bekymret. Legen min er og fornøyde, men har vundert å spør om en ul til bare slik at min kjære kan se at ungen vokse som den skal fordi om eg ikke legge på meg at han ikke trenge å bekymre seg. Han vil jo bare godt og at meg og babyen skal ha de bra.

At sv.skap er forskjellige det kan eg skrive under på. :-) dei andre sv.skapene har eg vore så syk at eg har vore senge liggene å denne gangen klare eg å fungere heime. Er mitt 3 sv.skap og siste(i mitt hode vertfall)

Skrevet

Er i uke 32 nå, og har bare gått opp 3 kilo totalt. Har likevel en fin, stor "tutte-mage" og babyen er over gjennomsnittet i vekst etter vekstestimering. Så konklusjonen er vel at babyene tar det de trenger før deg, uansett!

Var ikke veldig overvektig da jeg ble gravid, men har noen ekstra kilo på kroppen som jeg tross alt ikke vil savne!!!

Tror nok at det er mer vanlig å gå lite opp i vekt dersom man har litt å gå på fra før. De som er tynne og slanke når de blir gravid, merker det fortere på vekten!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...