ToneC Skrevet 31. oktober 2011 #1 Skrevet 31. oktober 2011 Har til nå bare gitt små smaksporsjoner grøt, men lurte på om jeg skulle gi en litt større porsjon i kveld. Gutten er straks 5 mnd og har ikke fått noe magevondt av grøt. Noen med gode erfaringer? Har gitt fast føde nesten 4 uker nå, i små porsjoner. Han våkner 1-2 ganger på natten for amming. Håpet er at han kan sove litt lenger før han våkner for amming.
Valiana Skrevet 31. oktober 2011 #2 Skrevet 31. oktober 2011 Vi gikk i fra to til en nattamming i det øyeblikk vi økte opp til kvart porsjon grøt, så her har det iallefall gitt mer sammenhengende søvn for mor og barn. Er nå oppe i full porsjon,og hun spiser nå bare en gang på tidlig morgen.- fem- seks-tiden. Sover like lenge som før, dvs at det er morgen mellom seks og halv åtte. Merkbar forandring på avføringen da, overgangsperiode med 8-10 bæsjebleier om dagen i 10 dager, før vi nå er tilbake i 1-2- men mer lik voksenbæsj..
ToneC Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 31. oktober 2011 Hvor gammel er babyen din da? Er redd han skal få vondt i magen av større porsjon, men har ikke fått det hittil. Så vi får prøve i kveld:-)
Valiana Skrevet 31. oktober 2011 #4 Skrevet 31. oktober 2011 Hun e nå 6 mnd og 11 dager :-) Brukte rundt to uker på å gå opp i full porsjon. Hun fikk fast føde fra 4 og en halv måned, men vi begynte med frukt og grønnsaker.
ToneC Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg har også gitt frukt og grønnsaker først. Har gitt grøt ca halvannen uke nå. Men Hipp sin porsjon er ENORM. Tenkte å dele den opp litt, og gi litt melk først og etterpå.
Valiana Skrevet 31. oktober 2011 #6 Skrevet 31. oktober 2011 hehe, ja når jeg sier at vi er oppe i full porsjon, så gjelder det Nestle sin havregrøt. Vi begynte med Holles hirsegrøt (inneholder ikke melkepulver, og som derfor blandes med mm/mme, evnt vann), som vi fortsatt gir innimellom, og den gir vi fortsatt bare blandet på 100-120 ml MME. Full porsjon er blandet på 170. Tviler på at vi kommer opp i full porsjon der i grunn. Gir 10-20 ml fruktmos blandet i grøten i tillegg, samt vann på tutekopp. Har ikke merket noe magevondt i grunn. Har hatt litt urolige kvelder i det siste (putte smokken i x-antall ganger, men sover ellers greit), men ser ikke ut til å ha samsvart helt med introduksjonen av grøten, så tror ikke nødvendigvis det skyldes den.
merkin Skrevet 31. oktober 2011 #7 Skrevet 31. oktober 2011 Margit Vea anbefaler avokado til kvelds, da skal visstnok barnet sove lenge og vel.... Vår sover bra på morsmelk og avokado, så mulig det har noe for seg?! Han er 6,5 mnd.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 31. oktober 2011 #8 Skrevet 31. oktober 2011 Søvnen ble ikke bedre med verken førstemann eller andremann. I starten ble det faktisk mer urolig nattesøvn, men etterhvert gikk det seg til. De var begge 4 mnd da de begynte å spise grøt, tok ikke lange tiden før de var oppe i en full porsjon.
Babyønske �� Skrevet 31. oktober 2011 #9 Skrevet 31. oktober 2011 Grøt til kvelds er ingen garanti for bedre søvn. Heller tvert i mot er min erfaring med begge mine barn. Begge de har fått uroligere nattesøvn etter innføring av kveldsgrøt. Ikke nødvendigvis pga magevondt, de har bare vært urolige.
Lemonia Skrevet 31. oktober 2011 #10 Skrevet 31. oktober 2011 Nå har begge mine sovet godt om natten allerede før vi begynte med fast føde, men vi merket faktisk ingen endring i nattesøvn før vi innførte det tredje måltidet fast føde, altså ganske sent. Du kan uansett fint gi full porsjon nå, men det er altså ingen garanti for at barnet sover mer.
Ane Elise Skrevet 31. oktober 2011 #11 Skrevet 31. oktober 2011 Nei, det er ingen garanti, men vi er mange av de heldige som fikk bedre nattesøvn etter innføring av grøt til kveldsmat. Det gjorde vi da han var ca 5mnd gammel. Etter hvert som han ble større økte jeg antall måltider for å få bukt på "urolige" netter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå