Mummy79 Skrevet 31. oktober 2011 #1 Skrevet 31. oktober 2011 Gutten min på snart 8 måneder er veldig glad i fast føde, han spiser 2 grøtmåltider om dagen + middag, han blir bare mindre og mindre intressert i melk, får i ham 4 x 165 ml hvis jeg er flink, altså 660 ml, noen ganger mindre, synes det er litt lite, hvordan er det med deres små? Ellers sunn og frisk gutt som legger på seg fint.
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 31. oktober 2011 #2 Skrevet 31. oktober 2011 Synes du lgger bra ann jeg Her e gutten 8,5 mnd nå, og drikker mellom 80-120 ml x3 pr døgn, han har grøt morgen og kveld, middag også et fruktmåltid mellom grøt/middag og/eller middag/grøt. Tok det opp med jordmor, og hun sa dette var helt i orden, for de trenger jo ikke så mye melk lenger når de har fast føde, bare vi passer på å gi riklig med vann. Så her står tutkoppen like ved hele døgnet, også får han drikke det han vil.
Snellamedto Skrevet 31. oktober 2011 #3 Skrevet 31. oktober 2011 Dette er absolutt ikke lite, synes du får det til bra jeg! Vi hadde akkurat samme problem fra 7 mnd alder, han er 9 nå. På 8-mndkontrollen spurte jeg hs hvor mye melk han burde ha, og hun svarte konkret helst 500 ml. Vi var heldige om vi klarte 350. Nå har det gått seg til litt igjen, så han drikker stort sett rundt 5-6 dl melk nå. Trikset jeg lærte var å gi en flaske melk mellom to måltider hvis han ikke vil ha til maten, det funka!! Slukte gjerne 200 ml og koste seg. Og så får han 270 ml når han våkner, det er alltid bankers. :-)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 31. oktober 2011 #4 Skrevet 31. oktober 2011 Syns det høres veldig bra ut. Gutten vår likte ikke grøt lenger fra han var ca. 8 mnd, i tillegg drakk han kanskje 2 flasker med NAN, altså rundt 200 ml per måltid. Han ville ikke drikke det på dagtid, bare på kveld og morgen når han lå i senga si. Men han spiser mye brødskive, fruktmost, middag og alt det der. Han har lagt på seg fint uansett og er blid og aktiv. Han er 10 mnd nå og drikker kanskje 1 flaske NAN og ingen grøt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå