Gå til innhold

Fødselshistorie i kort variant...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mandag 17.10: lagt inn på føden pga +2 protein (ikke utslag på blodprøve) og lite fostervann.

Tirsdag 18.10 morgen og ettermiddag: modningspille uten særlig effekt

Onsdag 18.10 morgen: modningspille uten særlig virkning.

kl 14.30 tok de vannet. Halsen var da på ca 2-3 cm og 2 cm åpning. Ikke spes effekt. Kl 16.30 satt på drypp og det skjedde litt, men det ble aldri noe greie på riene. Det viste seg at når de tok vannet, trakk hun seg tilbake og lå ikke så langt ned i bekkenet som hun hadde gjort. I ti tiden på kvelden slo de av dryppet og ville at jeg skulle sove, i håp om at kroppen min våknet og ville gjøre jobben selv uten drypp. Jeg hadde regelmessige rier, men ikke på langt nær der de burde vært.

Neste morgen satte de på dryppet igjen og jeg følte at jeg var i fødsel, på hvordan jeg opplevde riene. Det viste seg at halsen gav etter til slutt, og jeg hadde 7 cm åpning, men riene mine var bare moderate og ikke gode. Legen (sjefen på føden) tok ul og fant ut at hun lå på tverke kl to (fikk ikke vite dette før dagen etter :-P ) så det ble bestemt keisersnitt. Det viste seg også at hjertelyden hennes hadde steget litt, derfor ble det akutt keisersnitt. Siden jeg hadde fått eidural, ville de fylle den, istedet for å sette spinal. Dette funket ikke bra, for jeg kjente de åpnet opp. Jeg fikk da narkose. Så det hele gitt veldig ryddig for seg.

Jeg kan ikke få fullrost de ansatte på føden i Skien!!!

Nå er Jenny Elise 11 dager og hun sover hele natten, utenom under ett eller to måltider. Hun er rolig, snill og fornøyd :o)

Livet er herlig!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

å Gratulerer så mye og for et fint navn :)

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta! Synes det hørtes ganske dramatisk ut, men det er vel glemt nå. Kos deg med babyen og livet!

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta!

Skrevet

Heisann

Jeg syntes ikke det var så dramatisk, men hvis det var det, klarte de å ikke la det komme frem til meg... de var utrolig proffe i Skien!

Jeg nyyyter :-D

Skrevet

Gratuerer så masse:) Heldige vi som er ferdige nå og kan kooose oss med jentene våres:) Klem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...