Gå til innhold

Hjertesukk om søvn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare klage litt... Er så UTROLIG lei søvnproblemer og gråt!!!!! Jenta mi er 15 måneder, og nattesøvnen funker nå greit (bortsett fra at hun står opp klokken 04.00 stort sett hver dag), men jeg har ikke fått til å legge henne i senga si for dagsøvn en eneste gang. Ikke ÉN gang altså, hun hyler som en stukken gris. Må ut og gå tur hver dag, men i barnehagen får de det til!

I dag har jeg gått tur tidligere enn jeg pleier, så jeg tenkte jeg skulle prøve å legge henne i senga. Jessda. Hvis jeg sitter der inne, står hun konstant i senga, jeg legger henne ned, hun reiser seg, ned, opp, ned opp. Til slutt går jeg ut, og da er det HYYYYYL i ett kjør. Helt intense skrik. Hun har holdt på i ett kvarter nå. Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Hun gråter generelt veldig mye, og jeg gjør mitt beste med henne, men hun virker mye misfornøyd. Ingenting galt med henne fysisk. Veldig vanskelig altså. Når jeg sitter her får jeg tilbake den fæle følelsen jeg hadde under permisjonen, koste meg ikke så veldig, for å si det sånn. Jaja, får gå inn til henne igjen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan godt skjønne det er frustrenede... Men må h*n sove i senga inne da? Noen spesiell grunn til det? Barn har veldig godt av å sove ute i frisk luft! Gutten min har heller aldri villet sove inne og jeg har ikke stressa med det- de få gangene været har vært så ille at det ikke har vært aktuelt å sove ute har han sovet i vogna inne i gange ellers er det ut å trille;-)

Skrevet

for å få sønnen min på 16 mndr til å sovne på dagtid, plasserer jeg ham i vogna foran nrksuper med en flaske varm melk i den ene hånda, smukk i den andre og kosebamsen på magen. Da sovner han.

Skrevet

Hadde det på samme måte som deg! i barnehagen er det null problem å få han til å sove, men her hjemme.. ååh for et show!

Jeg fant ut at nok var nok da han var 18 mnd, hyling og bæljing orker jeg ikke mer av. Og det er ikke hyling av frykt.. det er rett å slett en prøvelse fra guttungens side.

Gjorde som følger. La han ned i sengen og sa: "Nå er xx trøtt, sove nå" og strøyk han over håret. Første runde katastrofe! hylingen begynt i det jeg beveget meg vekk fra sengen. Gikk allikevel ut døren og satte med på utsiden. Gikk inn igjen etter 3 minutter og la han ned og sa det samme, selv om han vrengte seg rundt allerede da han ble langt ned. Like rolig. Andre runde.. like katastrofal, ventet så i 5 minutter før jeg gikk inn med samme prosedyre. Jeg økte tiden med 2 minutter før jeg gikk inn etter vær runde. Etter å ha gått inn og ut i 30 minutter så sovnet han og sov godt. Våknet blid og fornøyd.

Dette måtte jeg gjøre i 4 dager før han skjønte at når han blir lagt i sengen er det soving som gjelder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...