Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer Philips Avent SCD 505/00...noen som har erfaringer med denne? Vil ha en som er bra og ikke for dyr :o) Ikke noen unødvendige fiksfakserier, bare at den har god lyd og ikke tar inn nabobarna. Enkel i bruk.

Tips?

Søkte litt i diverse tester, men der er jo utfallet forskjellig fra gang til gang...hmmm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har novavision med kamera men bruker den ikke. Elendig batterikapasitet, glemmer å lade den osv. Kjøpte IKEA sin og er godt fornøyd!

Skrevet

Har den som ble best i test på tv2hjelper deg Philips Avent SCD600. Og den er kjempebra :)

Skrevet

Vi har Philips Avent scd535 og er superfornøyd. Den har temperatur- og luftfuktighetsmåler på babydelen, noe som vi synes er veldig praktisk i forhold til å passe på at det alltid er riktig temp på soverom. Det er også greit å kunne følge med på temperaturen når Loffen sover ute i vognen.

Anbefales, selv om den ikke er blant de billigste.

Det var vel for øvrig også denne som ble testvinner på TV2 hjelper deg, ikke scd600...? http://www.testvinnerene.no/2011/04/philips-avent-scd535/ Ikke at det betyr noe;o) Men det var sånn vi fant frem til den modellen vi endte opp med å kjøpe.

Skrevet

Ser nå at scd600 var testvinner for babycall med kamera og scd535 for de uten. Kamera tror jeg ikke vi kunne hatt her i huset, da hadde vi blitt sittende å se på Loffen vår hele tiden;-p

Skrevet

Philips Avent SC... husket ikke siste bokstav.... Den er super bra!

Skrevet

Luvion! Den er veldig kjekk, har ikke hatt noe problemer med den. Men det er med video da, og kansje litt dyrere... men absolutt verdt hver eneste krone:)

Skrevet

Vi har gått i anskaffelse av Philips Avent Video babycall SCD600/00, og er kjempe fornøyd med den. Koster til vanlig ca 2000kr på Elkjøp, men vi kjøpte den på salg da den var nede på ca 1500kr. Valgte denne fremfor andre pga kamera funksjon! Denne babycallen har blant annet 1 innstilling hvor foreldreenhet er svart når det er stille på soverommet, når nurket lager høye lyder så slår kameraet seg inn. Da kan man se hva nurket driver på med ;) Om han snur seg og sover videre, kan man bare lene seg tilbake og slappe av.

Nå som vinteren står for døra, og man er redd for at lille banet fryser ved å sparke bort dyna si, så er denne helt supert å ha. I ny og ne slår man bare på kamera og ser om dynen er bred over, hvis ikke går man bare rolig inn og legger dyna over og går ut igjen ;)

Skrevet

Dere som har kamera babycall, hvor plasserer dere enheten som står på barnerommet egentlig? Og hvordan?

Skrevet

Vi har NeoNate sin. Husker ikke modellnr, men den er svart, kjempeliten og praktisk :) Vi er veldig fornøyde med den stort sett, men etter at babydelen har gått i gulvet noen ganger har det hendt (to ganger) at den ikke har slått ut på lyd fra barnerommet.

Den viser temperaturen og det er jeg veldig fornøyd med, ellers hadde jeg blitt løpende fram og tilbake for å kjenne om mini var for varm eller rommet for kaldt. Rekkevidden er også veldig god, og den er (var iallefall da vi kjøpte) en av babycallene med lavest stråling. Men nå har ikke jeg lest noe om babycalls det siste halvåret så det er mye som kan ha forandret seg som jeg ikke vet ;)

Skrevet

Vi har NeoNate BC-5000A. Den er jeg kjempe fornøyd med! Tidligere hadde jeg den enkle fra phillips som var linket til her, den var jeg ikke helt fornøyd med. Fikk mye forstyrrelser fra naboen sin og mye skurring/spraking uten at det var lyd inne hos babyen.

Nå når minsten ble født trengte vi babycall inne hos henne også, da kjøpte vi en til av samme typen, stillte inn på samme kanal og trenger bare bruke den ene mottakeren. veldig greit å slippen å drasse rundt på to stykker. Det er 32 forskjellige kanal muligheter på den, så man finner garantert en som ikke naboen har ;) Rekkevidden er 800m.

Jeg liker også veldig godt at den viser temperaturen og den har innstillinger for minimum og maks temperatur med alarm hvis den går over/under.

Den har veldig god batteri kapasitet også og holder fint en helg på hytta uten at det har minsket nevneverdig på batteriet :)

Skrevet

Jepp der er den, det er den samme modellen vi har :) Veldig bra :)

Skrevet

Husk at Avent sine babycaller bruker Dect-teknologi. Dette gjør at den har høyere stråling enn Neonate og Supernova. Hvis du ser i Tv2-testen er ikke stråling et kriterie engang, det er heller ikke nevnt som salgsargument Phillips sine hjemmesider.

Så gå for noe annet, pulserende stråling er ikke noe du vil ha i nærheten av babyen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...