Gå til innhold

AIH2 - ultralyd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plutselig ble verdenen min tippet opp-ned igjen, så jeg må få sjonglert med dagene mine igjen.. og i den forbindelse lurer jeg på om det er noen her som vet hvor ofte man skal til ul dersom man følger et standard AIH2 regime?

starter på menopur på onsdag, ul på fredag ettermiddag.

Kan jeg da forvente at jeg kanskje får ul igjen på mandag, eller kan jeg håpe at det blir insett og alt det der på mandag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved første AIH forsøk hadde jeg én ultralyd, og ved andre AIH forsøk måtte jeg har 2 kontroller siden føste ultralyd viste at eggposen ikke var stor nok enda. Ved kontroll nummer 2 hadde størrelsen på eggposen blitt stor nok, så da ble tidspunkt for eggløsningssprøyta bestemt :) Med andre ord; det er responsen på stimuleringen som bestemmer hvor mange kontroller du trenger. Mitt inntrykk var at det var vanlig med én, kanskje to kontroller. Men jeg har som sagt bare vært gjennom det 2 ganger, så er ingen "ekspert".

Skrevet

Hei du :o)

Litt masing på meg idag, men sånn blir det når jeg plutselig bare har kaos over alt :P

Gikk det mange dager fra ul da det ble bestemt at posene var store nok til du satte sprøyta og inseminasjon, eller er det bare en dag eller to?

Skrevet

Jeg har hatt AIH behandlinger, og tror jeg gikk 7 dager på Menopur en gang, og bare 1 eller 2 dager en annen gang. Vi hadde 4 aih-forsøk, og jeg hadde nok 2 ultralyd kontroller hver gang bortsett fra da jeg satte 1 eller 2 menopur.

Hvor lang tid det tar mellom ultralydkontroll og eggløsningssprøyta kommer an på hvordan du responderer på medisinene, så det er vansklelig å si. Når du har satt eggløsningssprøyte blir det inseminering dagen etter.

Vet ikke om du ble noe klokere, men uansett: Lykke til!

Skrevet

Jeg ble egentlig mye klokere (tror jeg da), så takk!

Ikke helt sikker på om jeg er klar for å sette sprøyter på meg selv i morgen, men jeg overlever vel det og :P

Gubben sa ganske så klart ifra at han nektet å engang være i samme rommet når jeg skulle gjøre det, så der er det ikke noe hjelp å få :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...