Lilletrille91+ønske om søsken Skrevet 30. oktober 2011 #1 Skrevet 30. oktober 2011 Hahah. hørs kanskje litt spesielt ut men. Når jeg prøver bevege meg gjør det så vanvittig vondt mellom beina, eller forran da. Altså under magen. er 36 uker i morgen og dette dukket opp nå i ettermiddag. holder på å bli gal noen som vet hva det kommer av? :/
venter gutt i januar Skrevet 30. oktober 2011 #2 Skrevet 30. oktober 2011 har opplevd dette jeg også er i uke 29. spesielt når jeg skal gjøre litt brå bevegelser som å legge meg fort ned i sofaen med beina opp.
Lilletrille91+ønske om søsken Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 30. oktober 2011 Her er det samme
Flower84 Skrevet 30. oktober 2011 #4 Skrevet 30. oktober 2011 Helt klart bekkenløsning. Jeg har det både foran og bak. Hjelper å holde beina samla når du reiser deg opp fra sittende, gå ett og ett trinn i trapper. Det er forferdelig vondt og til tider vanskelig å flytte beina når man går. Jeg har vært plaget med det siden uke 25. Er nå i uke 34.
LeMaRa Skrevet 31. oktober 2011 #5 Skrevet 31. oktober 2011 Enig. Høres veldig ut som bekkenløsning. Jeg har hatt det mer eller mindre i perioder siden uke 10 av svangerskapet... Er nå i uke 36 og har hatt konstant "brann"/smerter mellom beina siden uke 26... Siste 3-4 ukene har jeg kjent bekkenløsninga bak også... :-P Som du sier; det gjør satans vondt!!! Verst når jeg beveger meg, men kjenner det hele tiden. Som å ha et rødglødende spett kjørt oppi der... Ser frem til å fullføre og tilbakelegge dette svangerskapet nå! Eneste som hjelper her er sofatjeneste!!! Bygge opp med puter her og der, og innimellom kan det lindre med enten Ica-pack eller Micr-pack mellom beina.. Hold beina samlet, ikke krysse beina, små skritt, ingen vridninger eller bråe bevegelser, pute mellom beina når du sover på siden kan hjelpe,.. (det fungerer ikke her lenger). Verste jeg gjør er å kjøre bil, ut og inn av bilen er ei mare, og trapper er ikke moro! Så blitt lite sosial i det siste gitt... Ikke støvsug eller vask gulvet! Det er ikke bra! Og handleturer også får du overlate til din kjære! Så kan du trøste deg med at det aller mest sannsynlig går over av seg selv ganske raskt etter fødselen! Ps. du har rett på gratis fysioterapi for bekkenløsning, bare du ordner henvisning fra lege. Lykke til med de siste ukene! =)
Josefinemamma Skrevet 1. november 2011 #6 Skrevet 1. november 2011 Hei hei æ har også sånne smerta e nu bare 28 uka på vei, men fikk beskjed om at det nødvendigvis ikek måtte vær bekkenløsning, men det at barnet har snudd sæ ned og driv og stampa nedover.. Det kan utløse smerta i skambeinet eller rett under magen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå