brutussa Skrevet 30. oktober 2011 #1 Skrevet 30. oktober 2011 økende halsbrann, helt forferdelig. er i uke 31 i morgen, og fram til nå har det fungert med en novaluzid tyggetablett etter måltid. nå er ikke dette nok lenger. er det noe som fungerer bedre??
*stjernebaby ønskes* Skrevet 30. oktober 2011 #2 Skrevet 30. oktober 2011 Gaviscon fungerer anderledes enn novaluzid. Den legger seg som ett lokk i magesekken så syra ikke kommer opp mens Novaluzid er et syrenøytraliserende legemiddel. Du kan jo prøve gaviscon om du syns det fungerer bedre for deg siden du har mistet noe effekt av novaluzid. viktig også å kutte ut drikke/mat som gir mer syre, det vil du merke hjelper på.
brutussa Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 30. oktober 2011 åja, visste ikke at de fungerer ulikt - takk for tips! har kuttet ut en hel masse matvarer, og spiser bare det som har fungert uten å utløse halsbrann, men nå kommer det likevel..
3barnsmor123 Skrevet 30. oktober 2011 #4 Skrevet 30. oktober 2011 Jeg har ikke prøv novaluzid men flytende gaviscon var helt forferdelig så jeg orket ikke gi den en sjans så her går det på link
*stjernebaby ønskes* Skrevet 30. oktober 2011 #5 Skrevet 30. oktober 2011 Gaviscon fins jo også i tabletter og om du bruker tabletter eller flytende er virkningen den samme. Jeg syns også flytende gaviscon smaker høgg, så da kan man bruke tyggetablettene evnt. Link og novaluzid er i samme "gruppe" og virker omtrent likt.
brutussa Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 31. oktober 2011 dro på apoteket rett etter jobb og kjøpte gaviscon tyggetabletter. de smaker ikke akkurat godt de heller, men jaggu var det verdt det! for det funka!
annek89 Skrevet 31. oktober 2011 #7 Skrevet 31. oktober 2011 Huff, gaviscon tyggetabeletter funker ikke for meg... De funka de par første gangene jeg brukte de, men nå funker de kanskje i 2 min... men den andre, novaluzid er kanskje bra... jeg kan jo tenke på å prøve de hehe... er så fælt det der halsbrann greiene.. :/
Blinkimom Skrevet 31. oktober 2011 #8 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg synes Link fungerer bedre enn gaviscon, og så smaker det ikke så ille..
*stjernebaby ønskes* Skrevet 31. oktober 2011 #9 Skrevet 31. oktober 2011 Som jeg skrev over her så er det forskjellig virkning på gaviscon og novaluzid/link.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå