Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnehagen har skrytt hele tiden over hvor flink min datter er til å prate

- Frem til de fikk vite at hun har hatt mye ørebetennelse.

Vi har blitt henvist til øre, nese hals spesialist, men det har ikke barnehagen tid til og vente på, de vil ha inn helsestasjon, PP-tjenesten og barnevernet med en gang!! (BARNEVERNET?!?!?)

Barnehagen mener at hun ikke oppfatter noen lyder, fordi hun ikke reagerer når noen banker på vinduet og ikke klarer og skille/si forskjellen mellom B og V, S og F.. er det så unaturlig når jenta er 2,4 år da?!"?!

Hvordan er deres 2 åringer??

Hilsen en som synes barnehagen "buser" over meg!

Videoannonse
Annonse
Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Jeg syns dette høres veldig rart ut.

At barnet ikke klarer å skille mellom B V S og F er jo helt normalt. Akkurat som at de ofte har vanskelig for å si R og K (og heller sier J og T eller D). Det er fordi de ikke helt klarer å "vri tungen" dit den skal. Gutten min kan også overse banking på ruta eller lyder når noen mister noe, men det er ikke fordi han hører dårlig, ofte er han bare så inne i leken at han ikke legger merke til noe annet. Akkurat som jeg når jeg leser bøker, da får jeg ikke med meg noe annet.

Og Barnevernet?? Hva i himmelens navn?

Gutten min sier "Ekkebok" i stedet for Edderkopp, og "Mumsis" i stedet for Muffins. Det er da helt normalt for en toåring!

Skrevet

Synes også dette høres vel overdrevet ut fra barnehagens side. Hun skal jo til spesialist, hva i alle dager mener de skal være bedre enn det? Blir svett på dine vegne. Kjør over de tilbake og bare si at nei, det vil dere ikke ha noe av før spesialisten har fått undersøkt henne skikkelig. Hva i alle dager skal barnevernet liksom gjøre? *dobbeltsvett*

Når du spør så kommer jeg nesten ikke på hva vår sønn på 2 1/2 år klarer å si og uttale. Han har et voldsomt sprang i språket akkurat nå, men har vært "på stedet hvil" i mange, mange uker før det. Er jo helt naturlig at det går i rykk og napp. Han sier f.eks. jømje istedet for gjørme, keikekeiken for tallerken, men kan slå til med "jeg vil ha melk, jeg", klingende rent. På lik linje med at han ikke satt på rompa før han var året (satt på knærne) og ålte seg fremover før han rullet rundt, så er det ikke alle barn som følger den hersens "normalen". Er da virkelig ikke noe å stresse med? Nei, følg det dere synes er rett og krev at de behandler henne som om de ikke visste at hun har hatt mye ørebetennelser.

Lykke til!

Skrevet

Signerer eelis+kian! At ikke barn på den alderen klarer å skille mellom nevnte bokstaver er HELT vanlig ifølge vår helsesøter + barnehage (vårt barn klarer nemlig ikke heller det).

Og banking på vinduet - hallo: hvis han leker er han opptatt med leken, og gir vel f.... i at noen banker på vinduet!!

Barnevernet har vel overhode ikke noe med en mistanke om at et barn har noe nedsatt hørsel?????

Skrevet

Synes dette høres veldig drastisk ut.

Jobber selv i barnehage og vet at de PP-tjenesten ol IKKE gjør noe særlig før fylte 3år og heller ikke da gjør de så mye.

Forstår at du er redd/skeptisk ol, men om de gjør det så tror jeg ikke du behøver å bekymre deg. Trolig vil du få beskjed om at dette er helt normalt og at de vil se an saken til hun blir eldre. Jobber på en gruppe 3åringer hvor jeg selv får fulstedig hetta fordi barna "ikke hører". Vi tester barna selv, både individuelt og i grupper hvis vi er i tvil i forhold til hørsel og 99% av gangene så er det rett og slett fordi de bare kobler oss ut/gidder ikke høre. Det er jo så mange inntrykk i den alderen!

Bare slapp av du!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...