Gå til innhold

redd for MA(uten grunn) flere?

Anbefalte innlegg

Min største frykt er at fosteret bare skal dø uten at jeg merker det, når det er sagt har d skjedd med meg 1 gang før, jeg har nå vert på tidlig UL da så jeg ett bankende hjerte i uke 7 ;) men er så redd for å komme til ny ultralyd i uke 18 å der er ingen hjertelyd.. ? flere med slike bekymringer ??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143734872-redd-for-mauten-grunn-flere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja eg er.. tenker på det hele tiden.. og koser meg ikkje i det hele tatt. syns det rett og slett er et mareritt å gå gravid nå.. er min 3 og hadde sett for meg at alt skulle være kos og glede men den gang ei... hater det. må få meg en tidlig ul for dette er slittsomt.. er 6+0 i dag...

JA samme her, har hatt et veldig fint svangerskap så langt med få plager... Så bekymringen er absolutt til stede. Men har ingen annen grunn til å bestille tidlig ultralyd, så tenkte heller å kontakte helsestasjonen og jordmor for å finne ut om de kan lytte etter hjertelyd etter uke 12 en gang.. Er snart ti uker på vei nå.

Siden jeg hadde en SA for litt over en mnd siden og ble gravid uten å få mens så skjønner jeg litt hva du mener selv om det ikke akkurat var en MA. Og spesielt siden jeg husker det så godt. Grunnet dette har jeg en smule annstrengt forhold til å gå på do og har til tider vært skrekkslagen over å finne rosa/rød slim utflod siden det var slik SA`en startet. Jeg går på Crinone så det er ganske vanlig med skjøre slimhinner. Jeg er idag 5+0 og mistet akkurat på samme tidspunkt sist. Men enkelte ting er utenfor vår kontroll og uansett hvor mye jeg bekymrer meg kan jeg gjøre hverken fra eller til for situasjonen min. Ergo er det regelrett vaste for meg å stresse med noe jeg ikke har kontroll over uansett selv om det er dødsvanskelig. Og hva med når jeg er langt på vei eller når babyen er født, tenk om noe er galt da...Nei det er alltid et eller annet å bekymre seg for og livet er rett og slett for kort for bekymringer.

Dette går sikkert bra! Vi har statistikken på vår side!

Hei Trilletrill!

Jeg er 4+3 og bruker også crinone (IVF).

Har hatt endel farge på crinonen, men i dag var det tydelig rødt grums!

Jeg vet jo; som du sier at det er såre slimhinner og en annen ph verdi i skjeden for tiden- men jeg liker det ikke!

Er så redd for å miste!

Hjelper ikke akkurat å være her inne på 1.trimester heller...

Krysser alt for at vi kommer oss trygt i mål til neste sommer :-)

Annonse

Hei Malene79!

Så lenge du ikke blør (altså frisk rødt blødning) så tror jeg faktisk ikke det er noe farlig. Hos meg så kommer det til tider ut rosarød slim blandet med Crinonen. Men jeg har det ikke vondt og det flyter ikke over av det. Kommer bare noen ganger bittelitt. Og da tror jeg faktisk at det rett og slett er Crinonen som gjør det:)

Gleder meg til sommeren hvor vi får bebisene våre!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...