Gå til innhold

førstegansfødende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det flere førstegansfødende her som nesten ikke har noe særlig mage? termin 18 januar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg er førstegangsfødende med termin 11desember, og det er først de siste 2-3 ukene jeg føler at magen virkelig har vokst, men er fremdeles lita. Var på fødselsforberedende kurs forrige uke, og så jo selv at magen min var liten til å være 35 uker (34 da) på vei. Men nå skjer det mye fremover, ser en tydelig utvikling nermest fra dag til dag. Er i hvertfall ikke lenger noen tvil om at det er en baby inni der, og det er da tungt nok til kroppen selv om magen ikke er monstersvær. Gleder meg til å få kroppen (og ribbeina mine) for meg selv om noen uker, men koser meg med magen fremdeles, og er spent på magemålet ved termin:)

Skrevet

Ja den vokser nok når det nærmer seg. Hvor var du på kurs hen? Må man bestille det selv? klem

Skrevet

Var gjennom helsestasjonen, hvor jeg har vært hos jordmor en gang (går hovedsaklig til fastlegen da jeg liker han best). Jeg bor i Trondheim, og hører til midtbyen helsestasjon, tror de har kurs 1 gang i måneden. Ikke veldig interessant for min del, men er sykepleier, og over middels interessert i dette med svangerskap og fødsel/barseltid, så har vel lest mer enn de fleste... Tror nok mange blivende fedre drar god nytte av kurset, så det er nok verdt å ta med seg barnefaren hvis man skal på kurs:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...