Gå til innhold

alle søte mødre...... trenger motivasjon...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg trenger motivasjon og gode historier angående det å flytte babyen over på eget rom......

Vår tulle er 6,5 mnd nå.. hun spiser to ganger om natten... hun sover godt mellom måltidene, men hun har begynt å bli urolig når vi går og legger oss osv... da våkner hun som regel og vil ha mat eller må vugges i søvn.. det jeg har sett er at hun gjør dette når vi legger oss.. altså: om vi legger oss 11 våkner hun straks etter det og legger vi oss 2 på natten våkner hun rett etter det... så jeg tenker nå at hun vil få mye mer ro til å sove lengre om hun ligger på sitt eget rom.....

hva tenker dere? og dere som har flyttet babyen hvordan fungerte det? sov babyene lengre? ble det mer styr å amme osv?

Gruer meg selvsagt til å ikke høre pusten hennes ved siden sav meg lenger, men det er en tid for alt.... og om dette kan hjelpe henne til å sove lengre er jo det det beste for alle, og mest for henne!

Ha en flott søndag alle sammen!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

og jeg lurer selvsagt på hvor gammelt barnet var når dere flyttet det til eget rom... :)

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Hei hei. Jeg flyttet Mille over på eget rom da hun var 11 uker. Det gikk så fint så, jøpte babycall og det var gull. Vi begynte å sove bedre begge to jeg slapp å høre at hun styrer og romsterer med dyne og kosebamser, og hun slipper å høre at jeg kaster meg fra side til side.

Hun sov forresten natten igjennom på den tiden, men begynte med nattmat igjen v en 3 mnds alder, men da ga jeg henne flaske så slapp jeg å vekke henne skikkelig ved å ta henne opp av sengen. Lykke til =)

Skrevet

godt å høre:) vi har investert i babycall vi også så den blir nok brukt! :) jeg bør nok investere i en god stol der inne også siden det blir amming om natten fortsatt ..:)

Skrevet

Største var 15 mnd, men det var fordi vi bare hadde et soverom. Men så flyttet vi endelig til et hus og da fikk hun eget rom.

Minsten flyttet til eget rom da han var 6 mnd, nettopp av den samme grunn som du kom med.

Det gikk veldig greit, og syns ikke det var noe spesielt styr.

Men vi har alltid latt det ligge en madrass med oppreid dyne der, i tilfelle det skulle bli styr. Så har jeg lagt meg der hvis han har vært litt urolig.

Går nok veldig bra det skal du se :)

Skrevet

en oppredd madrass hørtes jo ut som en veldig lur ting!! takk for tipset! :)

Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Kjære Aprilmamma :)

Her flyttet Muffin inn på eget rom når han ble 4 mnd; da hadde jeg nettopp brukt halvannen mnd på å avvikle samsoving m/pupp i munnen og små museskritt helt over i egen seng. Han våknet imidlertid 6-8 ganger per natt fremdeles, og da jeg spant opp av hver minste lille kny, så visste jeg at jeg påførte ham enda mer uro.

Det viktigste for meg var å innrede et koselig og innbydende soverom, slik at jeg kunne "etterlate ham" med god samvittighet.

Og den første natta med babyen på eget rom - ta det en natt både du og din kjære har fri neste dag. For du kommer til å ligge lys våken og savne gullet ditt, du kommer til å skru babycallen på øverste hakk og lytte til pusten heele natta.. Hehe :)

Her ble Muffins oppvåkninger redusert fra 6-8 ned til 2-3 over en to ukers periode - kjempesuksess :)

Skrevet

ååå Madolyn takk for svar!!!! Det er jo et fantastisk resultat dere fikk da! det må være deilig.... Det høres ut som en god plan å legge dette prosjektet til en dag vi begge har fri dagen etter, for jeg kommer nok til å ligge våken sånn som du gjorde:) ........ og jeg kommer absolutt til å sitte med babycallen ved øret hele natten også... huff, litt av noen overganger for oss dette.. både små og store! Jeg håper jo at dette vil bidra til at hun sover roligere og mer sammenhengende per natt.... Og samtidig tenker jeg at det er greit at hun venner seg til å sove på eget rom dersom vi skulle trenge barnevakt en kveld etterhvert når hun blir eldre :)

Skrevet

Jeg husker faktisk ikke hvor gammel han var... Ca 6 mnd... Det var iallefall da han begynte å rulle rundt om natta og jeg våknet mange ganger for å snu han tilbake. Da ble det eget rom for at jeg skulle slippe våkne, det gikk jo helt fint at han sov litt på magen. Jeg var litt skeptisk, tenkte at jeg sikkert måtte inn 100x å gi smokk osv. Men det gikk flott og det var da han sluttet å spise om natta. Alle sov bedre. Vi har ikke hatt han inne hos oss siden.

Skrevet

Hei:) jenta mi ble flyttet på eget rom for litt over en uke siden, 5 1/2 mnd gammel. Hun gikk da samtidig fra å ligge i liten vugge til stor sprinkelseng, så det ble litt trøblete.. Men hun har funnet roen nå etter noen netter, selv om det tar litt mer tid for henne å finne søvnen. Må srtryke henne på kinnet en stund. Før kunne hun bare legges ned, gi smokk og koseklut og en kos så sovnet hun. Jeg regner med at det vil ta litt tid for henne å bli vant til sengen og rommet.

Vi flyttet henne på eget rom av samme grunn som dere. Kan ikke si hun sover noe bedre enda, men helle ikke noe særlig dårligere :)

Lykke til:)

Skrevet

Mellomste her er to, og han fikk eget rom da han var 4,5 mnd.

før det våknet spesielt pappan av alle lyder. Da han flyttet over sov alle mye bedre, unntatt jeg da de første dagene.. Hehe. Hadde dårlig samvittighet, men det gikk bare noen dager så var alt ok. Brukte også babycall, selv om rommet er vegg i vegg og dørene sto åpne:-)

Skrevet

godt å høre :) jeg skal ta motet til meg til helgen tenkte jeg, så får vi se hvordan det blir :)

Takk for fine svar!!

Skrevet

Hei,

her flyttet jenta vår inn på eget rom da hun var ca 4,5 måned gammel. Vi var da på sommerferien og fordi hun var stor for alderen var det rett og slett ikke plass til den større sengen inne på det rommet vi sov. Og uansett var det på tide fordi jeg da en måneds tid hadde merket at hun ble forstyrret av oss (typisk at hun våknet for mat like etter at vi la oss, når jeg ammet ble hun opptatt av pappan som lå bak oss og sov etc). Resultaett var i hvertfall at hun umiddelbart selv kuttet ut nattmåltidene (med unntak av ett som er tidlig morgen) og begynte å sove bedre om natten. Også mor og far begynte å sove bedre siden vi slapp å høre på romsteringen og skravlingen hennes (som det forøvrig ble mindre av da hun fikk eget rom, så tolker det dit at hun sover bedre :) ).

Hun sover vegg-i-vegg med oss og med åpne dører så nå føles det helt uproblematisk. Men var rart i begynnelsen :) Har også en sammenslått seng stående inne hos henne i tilfelle det skulle være behov for å sove der en natt.

Skrevet

så flott! de ter det jeg håper vil skje her også! at hun sover bedre... og kanskje jeg unngår den ammingen som skjer rett etter at vi legger oss! det hadde vært supert... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...