Villa villekulla Skrevet 30. oktober 2011 #1 Skrevet 30. oktober 2011 Når kan man begynne å gi vann til baby, og når er det nødvendig? min lille er nå 4 måneder og har kun hatt pupp og mme frem til nå. Vi har nå startet med grøt, og etterhvert skal vi introdusere grønnsaker og frukt. Men når begynner man å gi vann til baby?
april2011mamma Skrevet 30. oktober 2011 #2 Skrevet 30. oktober 2011 hei.. vi begynte å introdusere vann når lille her fikk smake grøt.. ca 4,5 mnd... vi passet på å koke vannet da og kjølte det ned før hun fikk det.... det tok ca en måneds tid med smaking av vann før hun begynte å få sansen for det:) nå eeeeeelsker hun vann!!! så ikke gi opp selv om det virker som de ikke vil ha det i starten.... gull verdt at de liker vann
Valiana Skrevet 30. oktober 2011 #3 Skrevet 30. oktober 2011 Vi begynte å gi vann til jenten vår for ca 1 uke siden, det var først da hun kom opp i større mengde grøt på kvelden - og trengte noe å tørstedrikke på under og etter måltidet :-) Til det måltidet får hun nå kun vann. Tok tre-fire dager med prøving før hun skjønte hvordan hun skulle suge på vannkoppen (avent). Men gav koppen til henne flere ganger om dagen, slik at hun kunne leke litt med den og prøve suge, og plutselig forstod hun teknikken :-) Har også gitt litt vann til grønnsaksmåltidet hun får tidligere på dagen, men da får hun også pupp etterpå. Lillemor er nå 6 mnd 10 dager.
Håpefull77 Skrevet 30. oktober 2011 #4 Skrevet 30. oktober 2011 Jeg gir vann til alle måltider med fast føde. Hun drikker ikke mye, men synes det er stor stas å drikke av mitt glass og imsdal flasken min. Har prøvd avent og tommi tippy tutekopp fra hun var 4 mnd. Ga opp ved 5 mnd alder, dro frem i dag, og hun var superfornøyd med avent koppen og klarte å drikke av den. Hun er 6 mnd i dag. Det er viktig å gi vann, selv om barnet ikke drikker mye så blir de vant til det og drikker mer etter hvert.
Maitrollet Skrevet 30. oktober 2011 #5 Skrevet 30. oktober 2011 Noen som vet om det er nødvendig å koke vannet? Mener å ha lest at det ikke er nødvendig, men husker ikke...
jente_80 Skrevet 30. oktober 2011 #6 Skrevet 30. oktober 2011 Jenta mi er straks 6 mnd, og jeg har ikke koka vannet de siste ukene..
Jomfruen76 Skrevet 30. oktober 2011 #7 Skrevet 30. oktober 2011 Hei. Min baby e nå 8 mnd. Jeg ha gitt babyen (temperert)kokt vann på flaske siden han var nyfødt. Fikk beskjed fra helse stasjonen at det var viktig å venne babyen til vann så tidlig så mulig. Babyen er ikke alltid sulten når de sutrer.Så her var det mme og vann inn i mellom. Det eneste problemet med dette nå er at babyen foretrekker vann i steden for mme.Men han har hele tiden lagt innen for vekst kurvene så ekner med at han får i seg det han skal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå