♥tosmåtroll♥ Skrevet 30. oktober 2011 #1 Skrevet 30. oktober 2011 Hei Begynner å bli litt beskymret over hvor ofte lillegutt vil ha pupp! Ammer hver 2 time omtrent hele døgnet.(noen ganger 1,5) Heldigvis med et unntak mellom 23.00-03.00 (ca) hver natt. Synes dere dette er ofte? Hva med denne 3 timers regelen? Har ikke nubbesjangs å følge denne jeg...blæ..lei av å sitte ute med puppen å se på disse 4 veggene nå!!! Hvordan ha dere det med deres små troll??
miepia30 Skrevet 30. oktober 2011 #2 Skrevet 30. oktober 2011 Jeg begynte for en stund siden å skrive ned på mobilen når Snuppa spiser for å få en oversikt, syns det går i ett og jeg husker ikke hva klokka var sist hun fikk. Og jeg ser nå at hun spiser ca 10 ganger i døgnet. På dagen går det ca 2 timer mellom, og på natta sjeldnere. Det er vanlig at så små spiser ofte, 8-12 ganger er visst vanlig
♥tosmåtroll♥ Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter #4 Skrevet 30. oktober 2011 høres jo ganske likt ut...min er 3 uker, så får vel ha talmodighet å se om han ikke regulerer seg mer selv etter hvert! Ikke dum ide å skrive ned...
Nille 76 Skrevet 30. oktober 2011 #5 Skrevet 30. oktober 2011 Lykke til hvis du alt er lei nå. Ungen vil ha pupp i mange mnd til og også ganske ofte. At du allered nå har perioder på 4 timer uten amming må du være veldig fornøyd med. Det tok 3 mnd før jeg fikk 4 timer på øyet. Det finnes ingen 3 timers regel, ungen skal ha mat når den er sulten!
Gjest Madolyn & Muffin Skrevet 30. oktober 2011 #6 Skrevet 30. oktober 2011 Jeg har heller aldri hørt om noen 3 timers regel, og om jeg hadde overholdt noe slikt ville jeg hatt en dypt ulykkelig, frustrert og skrubbsulten guttebaby i hus Her ammet jeg hver 1.-3. time døgnet rundt til gutten var 4 mnd og startet med smaksprøver på grøt. Vet om mange som får drømmebabyer, som sover 8-14 timers netter fra de er nyfødte, og det er nok disse heldiggrisene vi hører mest fra.. Men det å amme hyppig er enda mer vanlig! Babyene vokser gjerne 1 cm i uka og legger gjerne på seg 100-300 gram ukentlig, så ikke rart St de må spise ofte av den tynne sukkermelken vår <3
♥tosmåtroll♥ Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter #7 Skrevet 30. oktober 2011 hmm...ja, jeg var nok en av disse heldige med min første! Han ammet jeg rundt hver 3 -4 time...luksus! Men seriøst...jordmora mi på sykehuset sa til meg før jeg reiste hjem denne gang at jeg skulle prøve å holde meg til hver 3 time med amming etterhvert...burde ikke vært lov å si sånn...har hengt meg helt opp i det jeg nå...MEN skal legge det fra meg tydeligvis ;-)
Gjest Madolyn & Muffin Skrevet 30. oktober 2011 #8 Skrevet 30. oktober 2011 I dag så skal man liksom være supermamma og gå på kafé, bake eplekake og invitere til vennemiddager nesten før spedbarnet har kommet seg innenfor døra. Jeg fikk meg også et realt sjokk, selv om Muffin har vært langt mer krevende enn gjennomsnittet (b la 9 t søvn tilsammen per døgn til han var 3-4 mnd, vognnekt, bilnekt, enormt nærhetsbehov, mye skriking og uro osv). Ja, jordmødre og helsesøstre sier mye rart. Men det er vi som kjenner våre barn best, og når de er så små så må de få lov til å selvregulere ammingen, og kjenne at deres behov kommer først. Det roer seg helt sikkert etterhvert, og for mange skjer det ofte store endringer/forbedringer rundt 3 mnd alderen Om du blir fryktelig sliten og lei, så kan kanskje pappaen gi nurket mme på flaske en kveld og/eller natt innimellom, slik at du får hentet deg inn? Babyen har det jo best med en mor som ikke er utslitt
Light of my life Skrevet 31. oktober 2011 #9 Skrevet 31. oktober 2011 Min lille prinsesse får pupp når hun vil ha og det er hver 1,5-3 t på dagtid. Om natten ammer jeg kun en gang i 2-3 tiden, også tar jeg henne opp i sengen til meg i 8-9 tiden om morgenen og da spiser og koser hun seg før vi purker videre til 10-11. Tror desto mer man ammer på dagen desto større er sjansen for at de sover lenger om natten uten å bli sultne. Min er 4 uker btw
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 31. oktober 2011 #10 Skrevet 31. oktober 2011 Dette er du ikke alene om, og jeg vil tro både mor og barn får det bedre hvis 3-timers (eller 2-timers-) regeln glemmes og begraves. Jeg hadde en unge som jeg opplevde skrek ofte i løpet av dagen de første ukene. Fryktelig irriterende å få høre fra andre "kan du ikke bare gi ham litt pupp da?" når det var 30 min siden sist og vortene gjør dritvondt hver gang. Men det var jo det som hjalp da. Jeg sluttet å tenkt "2 timer imellom" når han hadde gått ner i vekt etter den første uken. Da fikk han så ofte han ville. Han spiste hver 1,5 timer (fra start til start amming, ja) de første 3 månedene. Jeg trøstet meg med at det bare var på dagtid, han sov faktisk skikkelig bra de første månedene, og 3 timer sammenhengende midt på dagen, så da var det ikke så rart han trengte mere ellers ila døgnet tenkte jeg. Det gikk seg til ved 4-5 mnd da det begynte å gå litt lenger imellom på dagtid (litt mere nattamming dog), nå ved 8 måneder har vi en fast rytme på 4 timer imellom faste måltider. De er så forskjellige atte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå