ToneC Skrevet 30. oktober 2011 #1 Skrevet 30. oktober 2011 Min mor har nå kjøpt den til tassen etter alt som har vært i media i det siste..;-). Tenkte jeg skulle prøve den, men ser den skal blandes med MME. Kan jeg evt lage en slags velling? Har ikke begynt med de store porsjonene enda.
kinaputten Skrevet 30. oktober 2011 #2 Skrevet 30. oktober 2011 holle grøt inneholder ikke melk, så den kan blandes med mme, mm eller vann. Du kan lage velling av den, tror det står på pakken hvis jeg ikke husker feil. I holle grøten må du også tilsette olje.
ToneC Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 30. oktober 2011 Hei! Det står ikke noe om olje på pakken?? Har kjøpt risgrøt, da. Vet ikke om jeg kan gi velling, han er straks 5mnd.
Valiana Skrevet 30. oktober 2011 #4 Skrevet 30. oktober 2011 Vi begynte med hirsegrøten til Holle. På den står det en liten notis nederst om at det kan være lurt å putte en teskje olje i grøten fra barnet er 6 mnd. Om det også er tilfelle med risgrøten vet jeg ikke :-) Jeg blandet med MM da jeg gav små smaksprøver, slik at overgangen ikke skulle bli så stor (hadde en del mm i isterningsbiter liggende). Når vi kom opp i større porsjoner gikk vi over til MME (gidder ikke pumpe). Har ikke prøvd med vann. Vi har iallefall fall vært veldig fornøyd så langt, lillemor liker godt smaken, og jeg synes også den er god :-) (i motsetning til nestle havregrøten som vi også gir, den synes jeg smaker nada).
kinaputten Skrevet 30. oktober 2011 #5 Skrevet 30. oktober 2011 http://www.hollebaby.no/?ItemID=1960 her står det litt om risgrøten
ToneC Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 30. oktober 2011 Prøvde litt nå i MME. (Fy søren så dyr grøten var, forresten...!) Så får vi se om den faller i smak, lagde den veldig tynn.
Valiana Skrevet 30. oktober 2011 #7 Skrevet 30. oktober 2011 Man betaler kanskje for kvalitet? Lov til å håpe iallefall :-) Ikke tilsatt sukker, og økologisk. Hvis du regner pris pr måltid, så er det ikke så gæærnt ;-)
Regina Phalange Skrevet 30. oktober 2011 #8 Skrevet 30. oktober 2011 Hei! Bare lurer på hva som er så stas med den Holle grøten? Har ikke fått med meg noe media kjør på dette. Er vel godt pakket inn i ammetåka!
Tauriel Skrevet 30. oktober 2011 #9 Skrevet 30. oktober 2011 Først: hollegrøten kan lages til vellingg, det er bare og "vanne den ut" Er ikke så mye stats med Holle, men den er økologisk og så vidt jeg har lest meg frem inneholder den ikke palmeolje (har skrevet og spurt for sikker het så venter på svar). Har testet ut div. grøter og må si den smaker bedre enn de jeg har testet. Selv om den er dyr brukes det mindre pulver siden det sveller ut en del, og den blir ikke til et slikt kliss som feks nestles maisgrøt. Men er mest smak og behag, Holle er forresten et vegetarmerke på barnemat og mme (etter det de sa på helsekost).
ts83 Skrevet 31. oktober 2011 #10 Skrevet 31. oktober 2011 kunne veldig gjerne høre litt om hva tilbakemeldinger du får fra holle når du får svar! var innom butikkken i dag, og så litt på innholdet. vi blander grøten med mme, og holle sin mme har vegetabilsk ollje i seg, var det ikke slik at dette betydde palmeolje? så da er viliksom like langt, bruker forresten i dag babysemp sin mme, denne inneholder palmeolje. veldig nyskjerrig på dette med holle,viktig å gi mini en så bra start på livet som mulig:)
Tauriel Skrevet 31. oktober 2011 #11 Skrevet 31. oktober 2011 Vegetabilskeoljer betyr bare en blanding av oljer, men flere bruker denne for å unngå å oppgi palmeoljen, men skal poste ut svaret jeg får Har hørt fra flere som sier at helsekost har uten, og de har to merker Anbefaler å blande litt av pureene i grøtene, her falt det i veldig god smak hos knetta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå