Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Hun legger på seg og får tydeligvis i seg nok mat, men hun gulper veldig mye både rett etter mat og flere timer etterpå. Er ikke alle dager som er like, noen dager gulper hun nesten ikke. Er det noen som vet hva jeg kan gjøre? Tips tas imot med takk....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har også en gulper, med masse skift og kluter hver eneste dag. Noen gulper mye og andre lite. HS mener barnet gulper opp det det er for mye av. Et lite barn har ikke så stor magesekk, litt større enn en valnøtt (som vokser og utvider seg etterhvert). Min spiser ca 125 pr måltid, legger på seg fint, men gulper veldig mye. HS mente dette var pga stor melkeproduksjon/mye melk (jeg ammer) og at jeg har mer enn hun behøver.

Noen tips:

- Hev hodeenden på senge/vogna etc.der barnet ligger

-Ta en pause i ammingen etter 5 min og få henne til å rape/få ut luft.

- Hold deg unna melk.

- ikke masse aktiviteter rett etter mpltid, eks. ligge på magen (det skaper press)

Lykke til, det går som regel over etter et par måneder.

Skrevet

Huff, vet hvor slitsomt det der er! Min eldste gulpet så det stod etter hvert måltid...ekstremt frustrerene!

Ta barnet fra puppen hvert 5-8 min for å rape. (Ikke "sleng" hun over skulderen..men "sett" henne forsiktig opp på fanget ditt mens du stryker forsiktig på ryggen til det kommer rap...prøv deg frem!)

Pump gjerne litt fra brystet før du ammer slik det ikke kommer så masse melkesprengt melk i starten ved amming

Disse rådene hjalp meg litt...men som sagt over her...noen gulper mye andre lite...desverre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...