Gå til innhold

Råd mot veldig uheldig navn!

Anbefalte innlegg

Min venninne har kallt datteren sin Mali. Skrevet som det sultrammede, islamske landet i Afrika, med 60 prosent ørken. Jeg og vi andre i venninnegjengen synes navnet er grusomt, og er veldig usikre på hva vi skal si.

Vi er nesten 100 prosent sikre på at vår venninne ikke vet at Mali er et sultrammet land i Afrika.

Hvis det var meg som hadde valgt dette navnet, hadde jeg ønsket at noen fortalte meg det før jeg hadde døpt ungen. Da kan hun ta dette opp til vurdering. Det vanlige er jo å si at "det var nydelig", uansett om du mener det eller ikke. Men hva synes dere vi skal gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143734042-r%C3%A5d-mot-veldig-uheldig-navn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg er Mali et jentenavn, og ja, et land også, men først og fremst et jentenavn. Men siden dette opptar deg så kan du jo si det i en passende anledning at for deg så forbinder du Mali med landet i Afrika. Du kan jo også legge til at du stadig blir minnet på det i media, og da spør hun sikkert hvorfor hvis hun ikke allerede vet.

Jeg kjenner en yndig liten Mali, og tenker overhodet ikke på landet når jeg tenker på henne - ikke engang første gangen.

Mali er da et helt greit navn!

Ja, det er også et land, men de fleste vil nok skjønne at det er navnet Mali og ikke landet Mali de liker. Veit om en koselig, gammel dame som het det, og har bare positive assosiasjoner når jeg hører navnet.

Annonse

Da jeg klikket på denne tråden lurte jeg veldig på hvilket navn det var. Mali er kanskje ikke mitt favorittnavn, men det er helt brukbart. Ganske koselig, faktisk. Synes du skal la venninna di sitt navnevalg få være i fred. Du venner deg sikkert til navnet etterhvert.

Annonse

Ble også rimelig overrasket over at det var Mali det var snakk om. Helt normalt, greit brukt og ganske fint navn etter min mening. Tenker også først og fremst på det som et jentenavn, selv om jeg er fullstendig klar over at det er et land :)

Synes det blir litt drama queen-aktig igrunn, å reagere på noe som er så lite. Det blir litt som å be folk slutte kalle sønnene sine for Simen fordi det i uttalen blir "sæd" på engelsk liksom.

Jeg synes og Mali er fint, og det er da ikke noe navn som blir belastende paa den lille paa noen maate. Synes dere som venninner traaker litt over streken her i grunn, de har valgt det navnet de vil ha og det er akkurat saann det skal vaere. Ligg unna er mitt raad!

Synes Mali er et kjempefint navn, - det er jo heller ikke særlig uvanlig i Norge? Har to venninner som heter det og ingen har blitt konfrontert met at de har et rart navn. Vi uttaler navnet også annerledes, - noe som gjør at ingen blir forvirret.

Har skjønt at dette navnet kanskje er vanligere andre steder i landet. Der vi kommer fra er det ikke vanlig. Ingen av oss hadde hørt det før. HVIS jeg sier noe kommer det uansett ikke til å være noe annet enn en forsiktig hinting på en måte som gjør om jeg forstår om hun vet at det er et land eller ikke. (selvfølgelig på en snill måte). Men om noen av de andre i gjengen vår kommer til å si noe kan godt være, det har ikke jeg styring på.

Likevel goft å få vite at navnet faktisk er mye vanligere enn vi trodde! Da betyr jo det at ikke alle har denne tanken med en gang de hører navnet.

Tøyser du, HI? Jeg prøver ikke å være frekk nå, jeg lurer virkelig. Mali er da et vanlig navn? Ikke mange som heter det nå kanskje, men det er et gammelt navn, veldig fint synes jeg.

Jeg tror nok venninnen din vet at det finnes et land som heter Mali, det er nok heller dere som ikke vet at det faktisk er et navn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...