Gå til innhold

Overtidskontroll

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at partneren er med på overtidskontroll på sykehuset? Og hvor lang tid pleier en slik kontroll å ta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er førstegangsgravid selv, og har ingen erfaring, MEN skal på overtidskontroll i morgen. Det tar nok sikkert en time eller noe. Det er jo litt ekstra enn en vanlig kontroll. Det er nok lurt å ha med seg baggen og alle papirer (+urinprøve) i tilfelle dere må bli over. Man vet jo aldri! ;)

Lykke til!

Skrevet

mange har med seg partneren, men det er selvfølgelig ingen nødvendighet. Noen ganger får man informasjon gjennom undersøkelsene de gjør som partneren kanskje skulle ønske å høre, eller som kvinnen gjerne skulle hatt mannen tilstede for å få.

Det blir gjerne litt venting mellom de ulike trinnene, og da tar det fort 30 min - 1 time. Ultralyd, snakke med lege, urinprøve, ctg. Kommer selvfølgelig an på hva dem finner underveis; dersom alt er fint og flott trenger det ikke ta så lang tid.

Dersom de finner lite fostervann eller andre grunner til igangsetting kan det være man blir lagt inn og ikke drar hjem før baby er ute:) ...lurt å ta med bagen mao!

Skrevet

Så lenge du/ dere vil, er det vel greit å ta med partneren sin.

Jeg har hatt med min partner på alle ul ( i privat regi), hos jm ved helsestasjonen har han ikke vært med.

På overtidskontrollen vi hadde på fredag, var han med. Kontrollen varer ca 1 time. De måler BT, CTG, tar UL, måler din vekt- det er lurt å ha med seg en urinprøve ( noe jeg ikke tenkte på). Jeg ble også strippet på denne timen, ut i fra de opplysninger JM ga meg- kan jeg tippe at jeg hadde 1 poeng ut ifra Bishop score- med andre ord langt fra fødeklar.

Vi snakket om litt forskjellig ifh til fødselen, så det var greit at pappaen fikk akkurat denne samtalen med seg. Pappen her var veldig klar på at han skulle bli med på denne kontrollen- så det var ikke så dumt ;)

Skrevet

Jeg aner heller ikke, men jeg lurer på hvor mange dager dere er over?

Når får man overtidskontroll?? Legen sa til meg at man planlegger hva som skjer videre når man er på en slik kontroll, så når du går derifra så skal du vite når du blir satt i gang.

:)

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger! Da blir han med. Merker jeg har gitt opp troen på at hun kommer av seg selv så nå psyker jeg meg opp til å gå 14 dager over + igangsettelse. Haha, jeg som trodde jeg skulle føde 2.oktober!

Skrevet

Det er nok lurt :)) Se på meg; jeg som hadde beregnet at jeg kunne gå over, er bare leeeeei. Det blir i alle fall fint om du slipper å vente fult så lenge :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...