Gå til innhold

Gravid- men aner ikke hvor langt på vei

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Kan noen kvikke hjerner der ute hjelpe meg å finne ut av dette.

Jeg testet positivt på torsdag. Dette blir mitt 2. barn, og i mitt første svangerskap testet jeg ikke positivt før jeg var i uke 8-9.

Nå har jeg gått på p-piller som har gjort at jeg kun har hatt mensen ca hver 3. måned. Jeg sluttet på pillen for ca 1 mnd siden(hadde da glemt å ta to tabletter på det siste brettet). Siste menstruasjon var 9.september og spørsmålet mitt er skal jeg regne den som siste menstruasjon da jeg i ett års tid har hatt mensen kun hver 3. måned?

Vi hadde ubeskyttet samleie 13.oktober, så hvis jeg skal regne med at befruktningen skjedde rundt dette tidspunktet, så er opprinnelig tidspunkt for siste menstruasjon 29. september. Men dette rimer jo ikke?

Det skal sies at syklusen min ikke er helt presis, jeg tror antall dager i hver syklus er litt ulike. Huff, hvis jeg regner med at jeg ble gravid ca 13.oktober så er jeg iallefall 4+2.

Jeg har i lang tid vært ekstremt trøtt og morgenen, men dette har den siste uken avtatt. Jeg har også vært opplåst og hatt treg mage i flere uker, hatt litt hodepine og vært veldig kvalm i to uker.

Jeg skal bestille legetime og kommer til å spørre om henvisning til tidlig ultralyd for å finne ut av dette. Håper jeg får svar, men hvis noen har noen tanker rundt dette vær så snill og del dem med meg :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen i klubben! Hehe.

Jeg har heller ikke peiling hvor langt jeg er. Har alltid hatt veldig regelsmessigmens, men etter at jeg slutta med pilla i juli har alt blitt helt snålt.

Jeg har bestilt ul i neste uke, og da finner hun nok ut hvor langt jeg er. Men det hun sa til meg er at det også er en "mellom" periode hvor mankanbli gravid, og at det kanskje har skjedd med meg.

Gleder meg veldig til å finne det ut på onsdag!

Skrevet

Hei :) Håper du slipper å betale den selv?

Det blir spennende på onsdag da. Håper du er langt på vei!

Skrevet

Jeg betaler den selv ja. Har ikke vært på sv. Kontroll enda. Tenkte jeg skulle bestille time etter at jeg har funnet ut hvor langt jeg er. Men bestilte privat siden jeg er veldig usikker og ikke minst spent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...