Februarbaby2016<3 Skrevet 29. oktober 2011 #1 Skrevet 29. oktober 2011 Hvor ofte ammer dere babyene deres på 9-10 mnd? Jenta mi er straks 10 mnd., og vil amme ganske mye for tiden... Kanskje 4-5 ganger per dag, og et par ganger hver natt. Hun våkner veldig ofte på kveldene / nettene, og jeg klarer ofte å distrahere henne med vann, heldigvis. Kjenner likevel at det hadde vært greit å amme litt mindre snart! Før holdt det ofte med bare mat til måltidene, men nå krever hun pupp ganske kort tid etter at hun har spist. Jeg tror egentlig ikke at hun er så sulten, men vil ha nærheten osv...
Jenny251210 Skrevet 29. oktober 2011 #2 Skrevet 29. oktober 2011 Ammer 5-6 ganger i døgnet. 10 mnd gammel baby. Synes ikke det er såååå mye....spiser endel fast føde og. Matglad jente
Februarbaby2016<3 Skrevet 29. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 29. oktober 2011 Så bra! Tror kanskje jeg blir litt preget / usikker av at flere rundt meg har valgt å slutte rundt 10 mnd, samt endel kommentarer som "ammer du nå igjen?", "hvor lenge skal du amme, egentlig?", osv...
Jenny251210 Skrevet 29. oktober 2011 #4 Skrevet 29. oktober 2011 Drit i de Ammer litt på natta enda jeg og, slipper skriking ihvertfall
Galskapens overhode Skrevet 30. oktober 2011 #5 Skrevet 30. oktober 2011 Her blir junior 10 mnd neste uke, og vi ammer 5-8 ganger i døgnet enda. Jeg jobber 70%, så det blir naturløigvis mindre de dagene jeg jobber fra 8-16, men ellers så er pupp omtrent tørstedrikk når jeg er hjemme. Og det er greit. Nattammer også, og trives godt med det.
Februarbaby2016<3 Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 30. oktober 2011 Ja, skal prøve å drite i kommentarer. Morsmelk skal jo faktisk være hovednæring frem til 12 mnd. Sier til meg selv gang på gang at jeg må stole på magefølelsen og gjøre det jeg føler er rett, men ender opp med å bli påvirka og stressa av andre likevel... Rart det der...
lillenims Skrevet 31. oktober 2011 #7 Skrevet 31. oktober 2011 Smil høflig og takk for at DE bryr seg om hvordan DU gir DITT barn mat. (Burde funke i alle situasjoner der Noen bryr seg om hvordan og med hva du mater ungen din.)
Ane Elise Skrevet 31. oktober 2011 #8 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg ammer også nurket mitt enda, og han er snart 1 år gammel. Det sies at morsmelk er utrolig bra for babyer, vi bør heller føler oss priveligert som kan amme ungene våres enda Og drit oppi hva andre mener... Jeg kommer til å fortsette å amme nurket en stund til, selv om jeg har begynt å jobbe igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå