Gå til innhold

Vræler under bleieskift!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille gutt på 1mnd skriker seg nesten tom for luft når vi skal skifte bleie! HVER gang bleia kommer av begynner han å skrike, og blir helt hysterisk, må ta han opp flere ganger under et stell for å roe han ned. Er utrolig stressende, og jeg skjønner ikke hvorfor.. han roer seg litt og litt når nye bleie og klær kommer på... synes det er så synd, for stell skal liksom være koselig.

Noen som har tips eller som aner hva det kan komme av, han har holdt på slik hele tiden..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn holdt vi også på en god stund når jenta vår var liten.. Men hun var veldig nærhetskrevende i den alderen og likte ikke å være uten klær i det hele tatt...

Men har og en venninde der de oppdaget hoftefeil og det startet med mye skrik på stellebordet. Skal ikke skremme altså :)

Men kom bare på det..

Skrevet

åh..hmm.. nå er han 1mnd for tidlig født.. før vi dro fra sykehuset snakket barnelegen om at vi skulle få innkalling etterhvert for å sjekke hofter, han var litt for liten til å få sjekket enda sa hun.. krysser fingrer for at det ikke er det da..

Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Muffin her gråt også helt hjerteskjærende hver eneste gang vi skifta bleie de første månedene; grua meg alltid så mye til bleieskiftene :( Muffin hadde også et ekstremt nærhetsbehov, og vi kunne aldri legge ham fra oss, stellebordet var ikke noe unntak.

Men jeg fant ut at han var mye roligere om han fikk pupp like før hvert bleieskift, slik at han var god og mett. Og etterhvert som månedene gikk, så gikk det seg til på et vis, og plutselig var bleieskift helt greit! :)

Skrevet

Jeg måtte også trøste under bleieskift i begynnelsen;) Men min kloke mamma sa at babyer ikke liker å være nakne, så jeg la alltid et håndkle over underlivet og magen... Det hjalp litt;) Vet det er stressende, men hvis det ikke viser seg å være noe med hoftene, så er trøsten at det går over;))

Skrevet

Har dere det varmt og godt der dere skifter bleie? Min gutt trives heldigvis godt på stellebordet, men liker det ikke alltid hvis vi skifter bleie andre steder hvor det gjerne ikke er like varmt som vi har det på badet vårt...

Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Leste de andre svarene, og ser du skriver at "når nye klær skal på".. Var det snakk om bleieskift eller klesskift? Som de andre skriver her; så små babyer trives ikke helt uten klær; legg et mykt håndkle over overkroppen så de ikke fryser ;)

Skrevet

takk for svar alle sammen! =)

Det gjelder enten det er bare bleie eller også klær.. pleier ikke å la han bli liggende helt naken, sørger alltid for at han har noe over seg, eller på seg, men hjelper ikke.. vi har det varmt på badet ja. Spiller heller ingen rolle om han nettopp har spist eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...