Gå til innhold

Hvorfor skal alle ta på magen?

Anbefalte innlegg

Jeg vet at det er et vanlig fenomen, og det er sikkert bare godt ment. Folk vil vise at de bryr seg og syns dette er hyggelig. Men det blir ikke bedre av den grunn.

Jeg syns det er fryktelig unaturlig at alle og enhver skal holde på å ta meg på magen. Den er ikke engang særlig stor ennå. Jeg stivner helt da folk gjør dette, men jeg syns det er fryktelig vanskelig å si at jeg ikke liker det, så jeg forsøker å smile og heller vri meg litt unna.

Hva syns dere, er det ok at folk tar på magen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143731483-hvorfor-skal-alle-ta-p%C3%A5-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke opplevd dette noe særlig. Kun de aller nærmeste som gjør det. Familie og veldig nære venner. Hadde f.eks noen på jobb gjort det hadde jeg misslikt det. Husker fra sist svangerskap at dette var noe mange reagerte på, og det var utallig debatter om det. Jeg tar aldri på noen andre sin mage (annet enn de jeg VET syns det er greit). Bestevenninner sine osv. Tror de kanskje bare ikke tenker over det noe særlig. Ikke godt å si. For meg faller det ikke naturlig å drive tafse på folk jeg ikke kjenner så veeeldig godt sine mager, bare fordi det er en baby inni der! :P

Føler meg ikke komfortabel med dette heller i det hele tatt..

Spesielt når det ikke er spesielt baby mage heller.

Og spesielt når man har litt ekstra på kroppen så føler en at det er mer spekk enn baby der.

Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥

Jeg tror faktisk jeg nesten ikke har opplevd det i noen av mine svangerskap. Ihvertfall ikke av andre enn mine nærmeste!

Men hadde det kommet noen bekjente, naboer, kollegaer eller lignende og tafset på magen min, så tror jeg ikke at jeg hadde likt det. Hadde nok blitt ganske paff da ja;)

Går heller ikke rundt å tar på andre sine mager, den er i mine øyne like privat som når man ikke er gravid.

Jeg synes det er en veldig uting at folk skal ta på magen min, man gjør da vel ikke det så lenge man ikke er gravd!!!!!

I mitt forrige svangerskap opplevde jeg det veldig sjelden, kun mine aller nærmeste gjorde dette, og aldri uten og spørre først.

MEN....så har vi fått en ny mannlig ansatt på jobben, og han har fått det for seg at dette er helt greit. Skal sies at han er homofil og av en eller annen merkelig grunn anser oss som venninner, men han fikk så ørene flagret for et par dager siden, da jeg endelig hadde fått nok av denne tafsingen!!!!!! At ikke folk klarer å skjønne dette selv!!!!!! Aaaaarghhh....hormoner må ut!!!!!!!!

Jeg elsker det! Jeg er så stolt av magen min, og så glad for å være gravid etter 5 år med barnløshet. Jeg syns det er rørende at folk byr seg og viser omsorg. Selv får jeg nærmest en refleks til å ta på gravide mager selv, og tror det er noe i urinstinktet som berøres. Man føler omsorg ovenfor gravide.

Det er en annen måte å se det på.:-)

Annonse

Jeg er i utgpkt en veldig privat person, men akkurat dette med at folk tar på magen har jeg aldri følt noe irritasjon ved.

Nå har det ikke skjedd ofte, men med nr to jobbet jeg i en setting der jeg hadde en god tone med de ansatte rundt og de spurte alltid hvordan det gikk og kommenterte den "fine" magen og tok gjerne bort på magen da.

Gjør meg ingenting, jeg er så stolt av magen min jeg, og det er jo helt sikkert de som føler dette er ubehagelig også, men derfor plager det ikke meg:)

Ja, ikke sant. Det er helt merkelig. Senest i går ble jeg tatt på av noen jeg aldri hadde møtt før. Hadde aldri gjort det selv. Mrn når det er sagt tåler jeg det ikke frra noen - bare såvidt fra mannen min.... Synes det er skikkelig ekkelt.

Sist gang opplevde jeg ofte at folk skulle ta på magen min, noe jeg overhodet ikke likte (annet enn nær familie da, men de spurte alltid først). Fant til slutt ut at den greieste måten å "lære" folk at det i alle fall kan være lurt å spørre først, var å strekke ut hånden og ta dem på magen også... Fikk noen reaksjoner da ja... ;)

Eit fenomen eg aldri har vore borti. Dei som vil kjenne spør, men kanskje folk kjenner meg såpass godt at dei veit at eg ikkje likar unødig kropskontakt?;P Hihi, hugsar eg måtte bruke over 1år på å venne meg til at svigemor (og deler av svigerslekta) gav meg klem når vi møttest etter ei stund frå kvarandre. Det var noko eg verkeleg ikkje var vant med.

Uansett, i forrige svangerskap var det kun min kjære og nære slektningar som kjente på magen, enten etter oppfordring frå meg eller etter å ha spurt. Greit med kjentfolk som har respekt for andres kropp;)

Hugsar ei veninne hadde ein kjæreste på den tid, han var veeldig nyskjerrig på korleis ein gravidmage kjentest ut, så litt flau spurde han forsiktig om han kunne få lov til å kjenne. Det var greit, sidan han spurde så fint, men måtte flire litt då;)

Du får lære deg å sende drepande blikk, det gjer eg automatisk om nokon kjem innanfor mine grenser, utan å ha spurt/fått klarsignal.

(Same blikket som ein sender dersom nokon(gjerne full/kåt/stygg person) trenger seg oppetter ein på fest e.l.).

Eller kremt når noken tek deg på magen og sei: "jaha, og kva er det du held på med?"

Med fekkheit skal frekkheit fordrivast, eller hur?;)

jeg har også syntes dette er veldig unaturlig! I hvert fall for meg:-) En jente som har jobbet på min arbeidsplass siden rundt uke 8 i svangerskapet mitt kom og tok på magen min da jeg var 18 uker eller noe, og jeg hadde OVERHODE ingen mage. Jeg er slank, men de aller aller fleste jenter føler de har litt ekstra på magen. Spesielt i arbeidsuniform med "strikk" rundt hoftene sånn at alt som eventuelt er der blir presset ut (selv det man ikke ante man hadde).

Likte det IKKE, men klarte ikke å si helt i fra heller. Jeg sa bare at det ikke var spesielt vits i å ta på magen enda.

Hun gjør det fortsatt, men nå har jeg i hvert fall en hard og stram babymage å strutte frem når hun vil ta på. Da føles det litt bedre.

En gutt jeg har blitt godt kjent med på jobben (men ikke noe utover kollegavennskap) kom også og bare la håndflaten på magen. DA tok jeg hånden hans vekk og sa "hvaaa er det du tror du gjør. Vent nå til jeg har fått mage i hvert fall". Sa det på en koselig og mer spøkefull måte, men han forsto at jeg mente det:-) Ellers spurte selv min egen søster om hun fikk lov å ta på magen før hun gjorde det, så jeg synes ikke at fremmede og folk man ikke står veldig nær skal ta seg den friheten:-)!

Da er jeg ikke alene om å ikke like det. Noen syns det er ok, mens andre misliker det sterkt.

Da kan det jo være greit at folk venter til det iallfall er en skikkelig babymage, og at de SPØR først. Såpass syns jeg folk burde forstå.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...