Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen lagd velling av Sinlac før de begynte med grøt? Anbefaler du det? Evt. blandingsforhold?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var et godt spørsmål, jeg dytter for deg:)

Skrevet

Vi gjorde det da gutten vår var cirka 3,5 mnd. Blandet det med Hipp, men droppet de 2 siste skjeene med pulver, og hadde oppi cirka 2 spiseskjeer med grøtpulver.

Dette gikk ned på høykant (sikkert overlykkelig over en ny smak :-), og merket ingen spesielle problemer etterpå. Vi ga ham det før han skulle legge seg, og han var kanskje bittelitt mer urolig de første nettene, men det var svært lite.

Har hørt i ettertid at det kan være lurt å starte med disse prøvene på dagtid, i tilfelle de reagerer, men Sinlac var ihvertfall fin å begynne med :-)

Vi snakket ikke med HS om dette på forhånd, men hun sa det hørtes helt greit ut da vi var innom på kontroll.

Kan også være lurt å kjøpe inn sviskesaft i tilfelle magen hardner til, det kom godt med hos oss, ihvertfall.

Skrevet

Vi gjør det :) Bruker den og NAN H.A1 sammen, blander til en passe tykkelse. Nam nam ;)

Skrevet

Takk for svar dere:) :)

Sikkert dumt spørsmål men hvorfor blander dere med erstatning, jeg har trodd at velling kun var det pulveret og vann? :) Gir dere dette 1 gang i døgnet, kvelden?

Vi bruker nutramigen som erstatning pga mulig melkeallergi. Ammer egentlig så er bare av og til hun får erstatning, men hun gulper sånn av den :(

Skrevet

Den er jo egentlig ment å lages som tykk spisbar grøt, men når jeg lager velling, så blir det på en måte en blanding av ei flaske melk, og litt grøt. Kan lønne seg å gi litt vann i tillegg, men lillen min vil ikke ha det, så jeg har litt mindre grøtpulver oppi, eller noen ganger litt mer vann.

Nå er han snart 7 mnd, men har får fortsatt en slik vellingporsjon før formiddagsluren.

Da han var mindre fikk han kun velling på kvelden (med håp om at han sov lengre, og det gjorde han etterhvert), og mme resten av dagen.

Skrevet

Snuppa mi er snart 4 mnd men fikk beskjed på sykehuset om å begynne med litt grøt pga liten vektoppgang. Men hun skjønner jo ikke hvordan dette fungerer,at det skal svelges. Hun sitter bare å smatter også føler jeg mesteparten kommer ut igjen. Derfor jeg tenkte at det kanskje kunne fungere med velling nå i starten. Men jeg kan prøve å ta ett par skjeer sammen med litt nutramigen ikveld og prøve oss litt frem!

Skrevet

Jeg er ikke den beste til å forklare meg, men det jeg mente var at jeg blander alt i en tåteflaske, og skjærer et hull i tutten slik at det blir lettere å få i seg.

Da han var litt over 4 mnd begynte å gi grøt med skje, men det var sannelig ikke enkelt i starten :-)

Skrevet

Fastlegen min er også barnelege og hun fortalte at Sinlac inneholder veldig mye sukker slik at barna gjerne liker den veldig godt og spiser mye, men kan bli vanskelig å venne av pluss at det blir for mye sukker.

Jeg ville dermed heller lagt velling av ren mais- eller risgrøt. Maisgrøten inneholder jo heller ikke gluten eller melk, risgrøten inneholder ikke gluten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...