Gå til innhold

Lurer på...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om vi har klart det?? Først av alt, jeg skriver ikke dette med forventninger om svar som "ja, dere har klart det", eller "nei, dette er nok bare tilfeldig" eller noe, jeg vil bare få det ut;)

Første pp på barn nummer 2.

De siste EL (etter at jeg sluttet på p-pillen. Slutten noen mnd før prøvingen startet) har jeg merket stort, med mye murringer, mye slim og faktisk sett egget i slimet hver gang. Har begynt med litt slim dagen før EL, og så mye slim+egg på EL-dagen. Denne gangen (EL forrige onsdag) var det bare litt slim tirsdagen, og ingenting hverken onsdag eller dagene etterpå. Så idag, etter morgenens første dobesøk, var det litt brun utflod og litt blod på papiret, og ikke noe mer idag... Så jeg tenker jo selvsagt festeblødning!!!!:D -men prøver å ikke ha for store forhåpninger, forrige gang brukte vi 8 pp før spiren satt... Men det blir lenge å vente de "få" dagene til onsdag med å ta en test;)

(tok en test på onsdag, 7 dager etter EL, da det stod på pakken at man kunne få positivt svar bare 7 dager etter befruktning, men den var negativ... Heldigvis betyr jo ikke det at den ikke kan bli positiv på onsdag;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Happy Mama! :-)

Jeg håper veldig for deg! Du får ta en test på IKM dagen din, så vet du sikkert..

Men, jeg får liksom ikke helt til å stemme at du SER egget ditt i slimet?? det kan jo ikke stemme? Du har jo eggløsning, og egget kommer jo ikke ut før du har mensen, to uker etterpå, hvis egget er ubefruktet.

Eller har jeg misforstått?` Kan egget komme ut i løpet av så kort tid? Nei..? da r jo vitsen med tr borte..

Må bare spørre jeg altså, ikke at jeg ikke tror deg, men jeg syns det hørtes veldig rart ut!. Kanskje det er noe annet du ser? :-)

Uansett, håper egget ditt ikke kommer ut denne gangen iallefall. :-)

Skrevet

Hmmm, da skal jeg ikke påstå at det er egget nei, jeg har liksom bare alltid trodd at det kommer ut i forbindelse med EL. Det jeg har sett er som en liten, hvit "perle" inni slimet, men det kan godt være at det er noe annet ja... Uansett, EL har værtfall vært annerledes denne gangen;) Så jeg er temmelig spent på å teste på IKM (onsdag) =)

Skrevet

Fant forresten dette på pernille.info;

"LH holder seg på et jevnt nivå helt til det plutselig gjør et kjempehopp. Det er denne toppen som setter i gang eggløsningen, og egget kommer ca 12-36 timer etter denne toppen (som måles med eggløsningstester)"

Så det tolker jeg som at egget kommer ut i forbindelse med EL, men jeg vet ikke...

Skrevet

Det tar ca. 4 dager fra egget blir sluppet ut til det kommer til livmoren. Egget kommer da ikke ut før ved mensen, det er jo det som er ubefruktet egg. Uansett så er det ikke mulig at du ser egget, da må du i så fall ha mikroskop.

Skrevet

tror ikke det er riktig Cornflake... ved mensen er det slimhinnen inni livmoren som løsner. den bygger seg i løpet av perioden seg tykk og fin så ett ev befruktet egg kan feste seg. Når det da ikke kommer ett befruktet egg, støter livmoren fra seg den hinnen, og begynner på nytt. Egget kommer ved eggløsning.

Skrevet

Stemmer at eget slippes etter 12-36 timer, men det er ut i egglederen, og ligger der for å bli befruktet, for så å trille seg nedover, og er det ikke befruktet så kommer det ut ved tr, det er derfor vi har mensen. :-) Jeg er sikker på det altså. :-) Men uansett, så er det sikkert mye anna rart som kommer under EL, men ikke egget ditt håper jeg. :-)

Men denne mnd, får det holde seg inni der å bli befruktet, om det ikke allerede er det. :-)

tvi,tvi. :-)

Skrevet

Håper at det klaffer for oss alle denne mnd :) Krysser fingrene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...