Honningmelon Skrevet 29. oktober 2011 #1 Skrevet 29. oktober 2011 Hun har nå feber på 9. dagen. Var hos legen før 4. gang i går, og fikk penicillin pga legen mente det var ørebetennelse. Men, i natt hadde hun nesten 40 i feber Så høy har den ikke vært før i natt. Hun bør jo begynne å vise tegn til bedring nå snart? Gir henne saft på sprøyte. Livredd for at hun skal bli dehydrert
Svømmetur Skrevet 29. oktober 2011 #2 Skrevet 29. oktober 2011 Uff, jeg og hadde vært redd. Virker allmen tilstanden hennes god? Følg med på tissebleiene!!! Og gå til legen en gang til bare du tviler et sek. Kanskje bedre hos legevakten? Mye kø, men en annen lege god bedring til lillemor
seigdamererbest Skrevet 29. oktober 2011 #3 Skrevet 29. oktober 2011 Hvis du er ordentlig bekymret så tar du jenten med til lege nå før natten kommer. Få de til å ta en CRP, hvis en ble tatt i går får du vite om den er på synkende eller stigende. Og så kan legen se etter tegn på dehydrering så slipper du å synse.
april2011mamma Skrevet 29. oktober 2011 #4 Skrevet 29. oktober 2011 huff... skjønner godt at du bekymrer deg.. .det ville jeg og gjort... men det er jo flott at du gir henne litt på sprøyte sånn at hun ikke blir dehydrert ja... legen vår ga et tips.. man kan kjenne forsiktig med flat hånd på fontanellen... er den veldig nedsunket skal man dra til lege for da kan det være tegn på at de er dehydrert... så du kan jo sjekke det litt også om du er litt stressa for det..... sjekk den flere ganger om dagen så merker du hva som er normalt og ikke.... Håper hun snart blir frisk igjen!! Har hun foressten feber hele dagen elelr bare kveld og natt? stakkars lille........
april2011mamma Skrevet 29. oktober 2011 #5 Skrevet 29. oktober 2011 og det hjelper å la de ha på seg lite klær når de sover og har feber... bare la henne ha et tynt teppe over seg eller noe.....
enits40 Skrevet 29. oktober 2011 #7 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg skjønner deg SÅ godt! Det er utrolig fælt å gå rundt og føle at den ene bekymringen følger oppå den andre...Hvis antibiotikaen ikke får ned feberen raskt, ville jeg ha oppsøkt lege igjen! Ni dager med feber høres mye ut, spør du meg... Jeg vet ikke hvor du bor, men her i Oslo har vi jo f.eks. Volvat som er privat. Der kan man oppsøke spesialister uten ventetid, blant annet barneleger. Det koster endel, men er vel verdt det, dersom man føler at fastlegen ikke tar problemene ordentlig på alvor og man ikke får ro i sjela. Ellers kan du jo kanskje prøve legen på helsestasjonen - for å få en slags second opinion?Mener å huske at du har flere barn. Har noen av de andre hatt lignende symptomer? Uansett: jeg føler veldig med deg, og håper jenta de kvikner til og blir raskt bedre!
Honningmelon Skrevet 29. oktober 2011 Forfatter #8 Skrevet 29. oktober 2011 Trodde hun begynte å bli bedre utover dagen i dag da feberen bare har vært så vidt over 38. Men, ved kveldsmaten spydde hun, og da jeg tok tampen når hun skulle legge seg, så var den 39,5 igjen Ringte legevakta (har ringt de før i dag og), og legen skulle ringe opp igjen. Sjekker fontanellen ofte, men hun har hatt våte bleier i hele dag, heldigvis. Gir henne saft på sprøyte jevnt gjennom hele dagen. Jeg er så sliten at jeg snart går på veggen. Går på autopilot. Har jo liksom nok bekymringer fra før syns jeg
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 29. oktober 2011 #9 Skrevet 29. oktober 2011 Uffda, dette hørtes ikke noe særlig ut nei Hvilke prøver har de tatt av henne da? Crp og halsprøve (streptokokker)?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 29. oktober 2011 #10 Skrevet 29. oktober 2011 Urinprøve, i tilfelle UVI?
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 29. oktober 2011 #11 Skrevet 29. oktober 2011 Huff,vet hvordan du har det, for jenta mi har akkurat vært veldig syk. Hun har fått pencilin nå og nå,endelig etter 3. Dag Med pencilin er feberen borte. Hun hadde ikke matlyst, men fikk i henne pupp. Hun hadde over 40 i feber til alle døgnets tider(gav paracet,men var oppe i 40 igjen etter 5 timer). Jeg regner med at det er tatt crp siden hun har fått pencilin? Pencilinen bør ha tatt virkning etter 3. Dagen så håper at dagen begynner å se bedre ut i morgen evnt mandag:) Masse god bedring til prinsessa di! Har lest at du ikke har hatt det så lett mtp å få i datteren din mat osv også, så håper virkelig at hun blir raskt bedre nå. Stor klem til deg:)
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 29. oktober 2011 #12 Skrevet 29. oktober 2011 Vil også bare gi deg en god og varm klem, og håper dette retter seg raskt nå. Er du ordentlig bekymret, hadde jeg reist rett på sykehuset og ikke via legevakta...... Håper det går bedre hos dere snart altså.....varm klem
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 29. oktober 2011 #13 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg mener at dere rett og slett bare må få litt mere hjelp hvis ting ikke fungerer. Ny vurdering av ny lege.....nye medisiner hvis de andre ikke begynner og virke nå....... Oversender deg litt styrke jeg til og komme deg gjennom hverdagen din.....varm klem
Galskapens overhode Skrevet 30. oktober 2011 #14 Skrevet 30. oktober 2011 Har de tatt stikk i fingeren, CRP? Minstemann p snart 10 mndr fikk feber opp i 41 for en uke siden. Hos fastlege viste CRP 150 og han ble innlagt på barneposten. Prøvene gav ingen svar, men antibiotikaen han fikk virker i hvertfall. DET kunen i hvertfall blodprøvene fortelle oss. Men hvis hun har høy feber og IKKE forhøyet CRP så er det faktisk lite legene kan gjøre annet enn lindrende behandling med smertestillende/febernedsettende. Vet dere sliter med matningsproblemer i tillegg, så skjønner godt at dere er fryktlig slitne nå. Gir dere paracet? FÅr denne feberen ned? Mitt 2. barn hadde ofte HØY feber oger lengre perioder der legene ikke gjorde noen ting pga CRP ikek var forhøyet.. Kunne vare i 3 uker før han ble frisk igjen. SÅ frisk i 3 dager og nye 2-3 uker med feber. Vi slet med å få temp under 39 på ham, så på legevakt anbefalte de oss å gi flytende Ibux i tillegg, selv om han ikek hadde nådd vektgrensa enda. De satte en anbefalt dose for oss. Dette er også betennelsesdempende, og fungerte godt for oss. (Etter 1,5 år med sykdom fjernet de etter STORT press fra oss, mandlene hans ved fylte 2 år, gutten ble frisk og begynte å spise fast føde. Før dette levde han omtrent kun på flytende.Han spiste aldri grøt. FAst mat kastet han opp av.) Krev at legene undersøker nærmere. Røntgen av lungene, virus kan sette seg på lungene og gir ikke forhøyet crp. Urinveisinfeksjon? Ørebetennelse? Halsbetennelse? Lykke til Honningmelon!
Honningmelon Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter #15 Skrevet 30. oktober 2011 Har vært på legevakta igjen nå, og har byttet til ny type penicillin. Hun var knallrød i det ene øret, så er sansynlig at det er der det sitter. Nå burde hun visst bli feberfri i mårra. Og det håper jeg, for nå har jeg ikke stort mer å gå på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå