Gå til innhold

Kan han få for mye melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillen har vondt i magen sin om dagen og det eneste som er trøst nok er puppen. Han sluker melk som en gal og blir misfornøyd når han sovner og jeg tar han bort fra puppen.

Kan jeg gi for mye melk slik at han får enda mer vondt i magen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er babyen? Er det mulig han har en økeperiode? Kan høres sånn ut siden du hører at han drikker mye. Hvis ikke ville jeg ha prøvd å gi ham en smokk om han tar det? De regulerer seg jo stort sett selv, men noen ganger om de har vondt i magen er det bare puppen som gir trøst. Gulper han mye etter måltidene i så fall ville jeg prøvd å tøye litt mellom dem. Hvis ikke ville jeg bare latt ham få om han har ekstra behov i dag.

Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Hvis du tror han har luftsmerter, så pass på å rape ham godt etter måltidene, kanskje også mellom hvert bryst.

Du kan også sykle med beina hans, og stryke ham MED klokka over magen for å hjelpe tarmbevegelsene. Pass på å være forsiktig med å spise mat som gir luftplager, som f eks kål og bønner.

Skrevet

Takk!

Han er 1 måned gammel. Han spiste mye før han tok smokk, fordi jeg ikke visste ikke helt når han var sulten og når det var sugebehov enda. Nå har vi hatt en ukes tid hvor han har tatt smokken og spist mindre.

De siste dagene har han så og si hengt i puppen døgnet rundt, og han spiser masse. Han pleier å sovne ved puppen om det bare er for kosens skyld! Det gjør han ikke nå.

Han gulper ikke mye nei, helt normalt. Så ingenting tyder på at han har forspist seg.

Han promper en del om han får ligge på magen og kave, og om vi gjør som dere nevner, sykler med beina hans.

Begynner å skjønne litt hva jeg kan og ikke kan spise nå. Men, ang kaffe, er det kaffen eller koffeinen man ikke kan drikke? Vet dere?

Skrevet

Til meg har helsesøster og jordmor sagt at babyene ikke kan få for mye morsmelk om man fullammer. Melkens innhold justeres også. Det er det som gjør at man på svært varme sommerdager kan amme veldig mye uten at den lille går opp for mye i vekt.

Jeg anbefaler ammehjelpen.no. Masse god informasjon :)

Og det er koffein man skal være forsiktig med, så tenk på annen drikke som også inneholder koffein. Som cola og te for eksempel. 1-2 kopper kaffe om dagen mener de fleste er ok.

Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Du kan kjøpe koffeinfri kaffe ;D Det gjorde jeg i de 6 mnd som jeg ammet Muffin <3 Den smaker akkurat som vanlig kaffe; litt dyrere, ja, men INGEN merker forskjell (har testa ut både på min kaffekjerring av en mor, og ektemann).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...