Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #1 Skrevet 28. oktober 2011 Er det virkelig mulig å gå i fødsel uten å få noen varsel på forhånd? Ingen kynnere, ingen blodig utflod, slimpropp som går, mensmurringer osv....Syns det høres helt rart ut man skal gå i 40 uker, og så går vannet eller riene starter sånn helt ut av det blå. Går det virkelig ann? Selv er jeg 2 dager på overtid, og tror stadig vekk at fødselen min er i gang....Er førstegangs om det ikke kom tydelig fram
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #2 Skrevet 29. oktober 2011 Jepp, det går FINT an! Begynte å blø med andremann, da jeg hadde hatt svake rier en par timer- det er det hele ;-)
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #3 Skrevet 29. oktober 2011 Det kan nok skje, men de aller fleste vil nok merke noe Det er jo sjelden sånn at *pang* så har man sterke rier og 7cm åpning. Før den tid er det for de fleste mange timer med annen moro...
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #4 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg hadde mye kynnere siste halvdel av svangerskapet, men det er ikke noe tegn på at noe kommer til å skje snart. Det er livmora som klargjør deg og strekker seg. Ellers gikk bare vannet plutselig. Så det er fint mulig.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #5 Skrevet 29. oktober 2011 De fleste får nok "forvarsler" av ulik variant, men hvor sterke de er, og hvorvidt folk forstår at det er fødselen som er igang, vil nok variere. Hvis man har hatt mye vondt, sterk utflod og mange kynnere i slutten av svangerskapet uten at noe har skjedd, så kan man nok få både litt vannavgang, rier og dermed stor åpning før man riktig skjønner hva som skjer.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #6 Skrevet 29. oktober 2011 Ja, selvfølgelig er det mulig. Jeg hadde ingen slimproppsom gikk, murringer, blødninger eller kynnere. Var to dager på overtid og det var INGEN tegn til at fødselen skulle starte. Neste morgen våknet jeg med rier.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #7 Skrevet 29. oktober 2011 Ja hadde ikke kjent en kynner hele svangerskapet og plutselig kom slimproppen og riene samtidig
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #8 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg hadde ikke kynnere, ikke vondt dagen før men jeg var i veldig god form, var ute sammen ei venninde av meg og gikk en tur og sammen taneten min på kjøpesenteret kvelden i forveien så kom natten og jeg som godt. om morgenen når jeg gikk på du kom det noen dråper blod så begynte det å murre litt og det murrer mer og mer. Ringte sykehuset og de ba meg komme. så reiste jeg dit og de skjekket meg og mente at alt var fint, hadde tom cm åpning fikk ikke lov å reise fra sykehuset, men måtte være på omerådet. skulle gå litt rundt, kose meg, men det tok ikke mer en ca 30 min før smertene satte inn for fult. Da fikk jeg rom og riene satte inn for fult.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #9 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg tror faktisk ikke det er så uvanlig at man ikke får så mange forvarsler hvis du mener at det at vannet går ikke er et forvarsel. Kjenner faktisk ei som bare skulle på do og så skjønte hun at ungen kom i det hun skulle til å sette seg der. Fikk lagt seg ned på gulvet i stedet med en liten unge som eneste hjelp
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #10 Skrevet 29. oktober 2011 Første gang jeg gikk gravid så ventet jeg på den derre filscenen - vannet går og at jeg skulle knekke sammen i ville smerter og slik skulle vi vite at fødselen var igang. Sånn var det ikke, jeg hadde nesten ikke vondt, jeg hadde litt murringer men ikke nok til å gi meg mistanker, jeg fikk bare plutselig en visshet over meg at nå måtte jeg dra til jordmora. Vi dro og det var igang, ble kjørt til sykehuset i ambulanse og tre timer etter ankomst var babyen ute. Vannet gikk etter jeg fikk pressrier.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #11 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg fikk ikke noe forvarsel. BANG! Og så hadde jeg rier med 3min. mellomrom. Etter en time gikk vannet og så kom ungen. Så vidt jeg rakk frem til sykehuset.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #12 Skrevet 29. oktober 2011 Jepp det går fint ann! Hos meg var det INGEN forvarsel, ingen kynnerer eller rier før vannet gidd tidlig en morgen.. Da kom modningsriene å gutten etterhvert! Kjenner også ei jente som våkna en morgen av at fødeselen faktisk var i FULL gang, baby på vei ut. Uten noe forvarsel. Så jeg tror det er både og, noen går lenge å kjenner på alle mulige tegn og hos noen så bare skjer alt på en gang Lykke til.
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 29. oktober 2011 #13 Skrevet 29. oktober 2011 Babyen var ute 4 timer etter første spontane ri. Sa til jm 2 timer før fødsel jeg hadde ganske vondt og fikk til svar "ja du er vel førstegangs, du har mye mer vondt enn du har nå om du er i fødsel" Så ba jeg henne ta en titt da fikk pipa en annen lyd da ble jeg sendt rett på fødeavdeling med 6 cm åpning og pressetrang. Ikke noe forvarsel. Blodproppen gikk også i løpet av disse 4 timene. Lykke til! Min kom 5 dager over termin
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #14 Skrevet 29. oktober 2011 Hos meg bare gikk vannet 6 dager før termin. En kneppelyd i magen, og det fosset Ikke noe tegn før det, nei.
Mamma til tre gutter Skrevet 29. oktober 2011 #15 Skrevet 29. oktober 2011 kan bare fortelle for min del, med første mann da var det bang på, men eg var alikevell usikker på det var noe på gang.. kom inn på sjukehuset 3 timer etter første "rie" hadde da 7 cm åpning.. noe som var for meg helt sprøtt... så ja det er mulig.. med andre mann kom slimproppen først og litt vann avgang og tre timer eetter var babyen ute..
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2011 #16 Skrevet 29. oktober 2011 Med føste så ble jeg satt igang, så da skjedde alt saaakte. Med andremann gikk plutselig vannet uten noen spessiel form for harde kynnere eller noe annet i forveien
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå