Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært prøver i snart 4,5 år og har hatt 3 kjemiske, 1 sa og 1 exu. Fikk min første runde med stimulering for et år siden og ble kraftig overstimulert. Pco kombinert med en syk høy AMH på den gang 164 ( St.Olavs måleparameter) ga en del utfordringer. Ble ingen ferskforsøk kun uttak på dag 23 i syklusen. Resulterte i fem fryseegg, som ble totalt 3innsett. Ble ingen positive tester på noen av rundene.

Ble henvist til elektrokoagulering av eggstokkene. Etter fire mnd ventetid fikk jeg endelig brent eggstokkene mine for en mnd siden.Endelig har jeg en AMH verdi innenfor normalen på 46.

Med frisk mot har jeg i de siste mnd gått på lavkarbo og acetylcystein.

I tillegg blodfortynnende og babyklister. En evt. spire har ikke festet seg påtross av at det har vært stor aktivit etter el. Begynner å tro at livmoren min er høyst fiendtlig - dvs.overaktivt immunsystem.

Har blitt henvist til reumatalog og har først fått time 23 desember. Herlig! Har visstnok prøver i gråsonene, dvs. i et område for feilmargin.

Min mor har sjøgrens så jeg kan være disponert for det.

Jeg er ihvertfall livredd for det iom at en graviditet kan utløse sykdommen. Hva gjør jeg hvis det blir positivt i fht å prøve videre med å bli gravid....

Mitt høyeste ønske er å få barn, men den sykdommen er forferdelig...og jeg vet hvor tungt det har vært for min mor.

Ja ja iom at jeg ikke vet noe sikkert enda har jeg bestemt meg for å starte opp med et kort regime over helga.. Får ta en dag av gangen og håpe på det beste....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143730012-slitsomt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"slitsomt" betegner situasjonen din ganske så bra ja... Ufff, ikke lett dette der og enda verre er jo det for hodet å gå der og teste og stå med positiv test og så ende opp med å miste igjen. Jeg har hatt dette der 2 ganger nå og synes at nok er nok!

Få håpe at det er noen som er beregnet for oss også "der oppe", som sitter og venter ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143730012-slitsomt/#findComment-143730379
Del på andre sider

Ikke si at du fikk nok en gang positiv test for så å teste negativ en uke senere... Skjønner at det er tunge tak med håp og nedtur hånd i hånd... Dette er brutalt urettferdig, og du har min varmeste medfølelse.

Man blir jo nesten paranoid av denne h..berg og dalbanen. Begynner å stille spm hva man har gjort galt her i livet???

Ja det er mange rare tanker så surrer rundt når man går igjennom dette... og man stiller spm.om det er virkelig verdt det???

Nei nå får vi se for oss en liten hver... visualisere selv hver dag en liten jente.... Nå er det snart vår tur:-)

Hvor mange egg har du på frys nå?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143730012-slitsomt/#findComment-143730805
Del på andre sider

Jeg tok jo hcg blodprøver hver gang etter testen så jeg vet at første gang jeg fikk positiv var jeg virkelig gravid med skikkelig fin stigning mens andre gangen hadde jeg lav hcg svar og den prøver 3 dager seinere var synkende. Så det var vel kjemisk denne gangen men det spiller jo ingen rolle hva det var. Vil jo bli gravid og forbli det i 8 mån minst!!! :DDDD

Denne gangen jeg testa postiv, ringte til St.Olavs for å melde det inn, så spør dama, er du ikke glad da?!!! Og glad var jo jeg men forsiktig også siden man har opplevd å miste....

Med meg er jo det sikkert endoen som er jo en autoimunsykdom som kan angripe egget. Eller noe i den retninga. Så nå har dama satt meg opp på ringelisten til legen min på st.olavs. Jeg selv mener at jeg har "fortjent" å prøve med prednisolon og Klexane. Ihvertfall prednisolon vil jeg ha. Sist fikk jeg svar gjennom sykesøstra fra legen:nei til det. Men få se, blir jo litt anna å snakke selv med legen hvordan jeg opplever det.

Aner ikke hvor lang tid kan det ta å få den telefonen fra legen. Håper det skjer snart. Vil ihvertfall prøve før neste frysefosøk å få det til. Er vel ikke håp å få det fra en privat gynekolog. Dei vil vel ikke blande seg inn i noe sånt tipper jeg?

Vi har 5 på frys tror jeg. Egga var veldig gode sa dei på labben. Så noen må jo overleve opptininga. Men å få dem til å like seg i livmora mi......

Jeg forestiller meg en liten gutt jeg ;) Vet ikke hvorfor :DDD

Jeg også har forandra matvanene mine. Det er forska i usa på dei damene med endo at finnes mye som påvirker hormonar av matvarer. Så det er en del ting som hvetemel, sukker, rødt kjøtt som er kutta helt ut av kostholdet i huset. Det kan visst skje at endoen går tilbake hvis den ikke får østrogen hele tida.

Men ellers er det ikke så mye anna jeg kan gjøre selv enn å håpe at en gang må jo sitte!

Siste ferskforsøket var jo helvete med nesesprayen i 2 mån. Jeg gikk ned 8 kg på grunn av at jeg mista matlysten, hadde hodetverk døgnet rundt...

Har du snakka med legen din på klinikken? Har du hatt samtale der? Hjelper det? Jeg har aldri vaert med på noe sånt....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143730012-slitsomt/#findComment-143730909
Del på andre sider

Det har vært tøffe tak skjønne æ.. vektap på 8 kg er mye og spesielt hvis du er slank i utgangspunktet. Stakkars deg!

Jeg har pratet med Von Dûring e tpar ganger nå..så rart at de ikke kan ringe deg også. Det var veldig ok å prate med han..Det var han som opererte meg også. Ikke gi deg, be om at en lege skal ringe deg..Kanskje lettere det enn å få en samtale...Han ringte meg forresten i sju tiden på kvelden!

Jeg har fått albyl som jeg skal bruke permanent, og skal i tillegg gå på klexane ved neste innsett. Får ikke prednisolon, men jeg har ikke tenkt å gi meg så fremst det ikke har noen bivirkninger som kan være skadelig for fostret. Vet du forresten noe om det?

Jeg er ikke så veldig imponert over det offentlige system...Men nå er jeg i et løp og skal stå det ut. Spesielt nå som vi har ekstra kostnader på hus pga. lekkaksje fra taket i huset mm. Lang historie med rettsak mot eierskifteforsikringen som nå skal til lagmannsretten.. Nå er jeg drittlei av nedtur og jeg sier daglig at nå er det min tur... Starter med 7 rette i lotto i kveld:-)

Når regner du med at du får innsett igjen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143730012-slitsomt/#findComment-143730948
Del på andre sider

O ja det var deg! Nå husker jeg deg! ;) Artig med noen kjente fra før her.

Jo sykesøstra sa, han skal ringe meg. Jeg har samme lege som deg da tror jeg. Sånn blir jo systemet hvis man skal ha det billigere antar jeg. Det er vel mange mange som er innom daglig der til uttak/innsett osv... så har jo man ikke så mye tid å sette av til hver enkelte. Blir jo noe helt anna sikkert å gå privat.

Fikk du alle dei medisinar fra begynnelsen av eller måtte du mase selv for å få? Tar han det med ro når man forteller at "jeg har lest at det og det kan hjelpe" osv? Er ikke helt sikker hva man skal si og hvor mye. Noen leger liker jo ikke at man henger på nettet og vet alt.

Jeg skal ha innsett den første uken i desember.

Er på grensa til undervektig nå :P Men matlysten er tilbake og det kan jo gå bare en vei da :DDD

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143730012-slitsomt/#findComment-143730958
Del på andre sider

Annonse

Nei prednisolon skader ikke fosteret så mye det er forska. Den anbefalles ikke i siste delen av svangerskapet men det er jo viktigst å komme til uke 12. Mange som går på den fram til uke 12 i det private. Og så mye jeg har lest så har den blitt veldig populær i UK for tida. Der er den i den "vanlige" pakken liksomt.

Jeg har hatt den før mot noen betennelsen og husker at jeg slutta den gangen siden jeg likte ikke bivirkningene. Ble rastløs og fikk ikke sove om natta. Men har snakker jo man om en kort periode. Man skal jo ikke gå livet ut på den!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143730012-slitsomt/#findComment-143730961
Del på andre sider

Såf flott at det er lite bivirkninger med prednisolon.. Fikk medisiner til kort regime i dag tror faktisk jeg skal begynne med klexane samtidig som puregoen.. Hmmm det var nytt for meg, men jeg gir det en sjans.

Hvis dette går veien blir det innsett om ca tre uker..

Von Düring er ok å prate med, men han er opptatt av at vi skal tenke positivt og ikke henge oss så opp i alt vi leser.

Når jeg presenterer det jeg har hørt og tror på gir han gode forklaringer.. På sykehuset sist fikk jeg høre at glasset mitt var litt halv fult, ergo jeg tenkte nok litt negativ.. Er det rart når man går på mislykket forsøk gang på gang... Hmm men han har et poeng vedr. tankens kraft.. Studier viser nå at kvinner som tenker positivt lykkes bedre med IVF behandlinger.. Ja ja da har jeg bare en jobb å holde troen og motet oppe:-)

Vi får holde hverandre oppe her inne.. for ja både du og jeg skal være gravid til jul:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143730012-slitsomt/#findComment-143731324
Del på andre sider

Har du hatt kort regime før? Virka det bra? Ble det bra antall og kvalitet egg ut av? Er sikkert godt å slippe nesesprayen. Hva som gjør at du har klexane?

Man må jo tenke positivit om alt i livet. Der han han nok rett men ikke lett det ;) Også er jo man ikke sååå tålmodig heller!

Ja vel, skal prøve å si det jeg aldri har sagt - vi skal være gravide innen jul ;) Jeg er altid redd å si sånne ting høyt!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143730012-slitsomt/#findComment-143732676
Del på andre sider

Første runde var kort regime,men da ble jeg kraftig overstimulert.De måtte etter 23 dager bruke alternativ måte for å ta eggene ut, dvs.jeg fikk ikke el sprøyte før uttak. Fikk etter et smertefult uttak ut 25 egg, tror 16 ble befruktet og kun 5 fine egg som kunne fryses ned. Ingen fersk forsøk pga overstimulering.

Nå som jeg er blitt operert håper de at jeg ikke eksplodere i ant. egg. Kvantitet er ikke det samme som kvalitet.

Bakgrunnen for at jeg får klexane er nok at jeg har flere kjemiske graviditeter,samt at ved de tre fryseforsøkene jeg har hatt har det ikke gått riktig vei.

De fant ingen endometriose når defore tok lap så da har jeg ikke det såfremst det ikke ligger langt nede i buken. Det kunne de i såfall ikke se på lap.

I tillegg til dette har jeg jo gråsone prøver i fht autoimune sykdommer, som jeg skal utprøves for til jul...

Ja her må det tenkes positivt.. Fikk forresten svak strek på test i morres 15 dpo naturlig syklus...mens den andre testen var negativ. Totalt forvirret og må ta en tur til legen for en blodprøve i morgen...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143730012-slitsomt/#findComment-143733575
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...