Musefusa ☆ Skrevet 28. oktober 2011 #1 Skrevet 28. oktober 2011 Hei, er det noen av dere mammaer her inne som har egen hest? Kan dere fortelle meg litt om hvordan dere gjorde det i svangerskapet og barseltiden. Ble det et ekstra stress, eller muligheter for litt rekreasjon:)
guggu Skrevet 29. oktober 2011 #2 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg har hest, faktisk 2 stykker. Bedekte gamlemor da jeg ble gravid så kunne hun gjøre noe fornuftig når jeg likevel ikke torde å ri ;-) Vi hadde prøvd såpass lenge at jeg torde ikke risikere noe. Nå har jeg både mor og føllet, men vi bor på gårdsbruk så det koster meg ikke stort. Får ikke brukt så mye som jeg ønsker, men trøster meg med at så lenge de har mat, vann og tak over hodet er de fornøyde. For meg er det et fantastisk avbrekk når jeg klarte å sette tilside den dårlige samvittigheten for lite bruk. Men om det vil gå for andre må man selv vurdere. Det kommer helt ann på om man har gode barevakter eller en far som stiller mye opp (det har ikke jeg....) Å ri bortimot hver dag er umulig her i alle fall, men frøkna elsker å være med å fore og klappe/ sitte på hesten. Tør ikke kjøre alene med henne i vogna før hun blir litt eldre. Har hatt mange runder med tenking- vil egentlig helst bare ha hest noen dager i uka og da virkelig ha tid til den! Spesielt i fjor da frøkna var ca 6 mnd var det bare stress med ordnng av gjerder, inn til tørk med gjennomvåte hester osv. I år går det mye lettere. Men min tid som konkurranserytter er definitivt over inntil vidre i alle fall. Men vurder selv. Med en far som gjerne stiller opp er det ikke noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå