Snia.gutt07,gutt09,?13.6.12 Skrevet 28. oktober 2011 #1 Skrevet 28. oktober 2011 Har to skjønne gutter fra før, og var ikke kvalm en eneste dag. Nå er jeg i uke 7 og er kvalm så å si hele tiden, har aldri kasta opp. Men er liksom konstant småkvalm uten brekninger. Det er værst når jeg er mett eller sulten, så beste er å småspise hele dagen. Men så leste jeg at jentene sliter oss mer ut, at flertallet er dårligere når de bærer jenter.... Noen flerbarns mødre som kan gi meg litt statistikk hehe
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 28. oktober 2011 #2 Skrevet 28. oktober 2011 Da jeg ble gravid, var jeg så dårlig at jeg kunne ikke fatte hvordan jeg skulle fikse å være gravid De første 3 mnd var direkte fæle! Jeg kastet opp 3-4 ganger daglig, og kom meg ikke ut av sengen i det hele tatt.. Og jeg fikk gutt
Snia.gutt07,gutt09,?13.6.12 Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 28. oktober 2011 Søren der gikk myten nesten med engang hehe Jeg som håper på jente ;-D
R0zaku Skrevet 28. oktober 2011 #4 Skrevet 28. oktober 2011 Jeg kastet opp flere ganger daglig og var kjempe kvalm. Hadde alle de "jente" tegnene man leser om på Internett. Men ut kom en nydelig liten gutt Denne gangen er jeg ofte kvalm, men jeg kaster ikke opp. Så blir spennende og se på ordinær ultralyd om ca 8 uker:p
Collette Skrevet 28. oktober 2011 #5 Skrevet 28. oktober 2011 Dette kan stemme når det gjelder ekstrem kvalme. Det står i boka til Nylander at en studie viste at kvinner som var innlagt på sykehus grunnet ekstrem hyperemesis, hadde 50% økt sannsynlighet for å få jente. Men selv ikke alle av disse fikk jente, så jeg tror ikke du kan stole på det når det gjelder vanlig kvalme. Jeg var veldig kvalm sist og fikk gutt. Naboen var ikke kvalm en eneste dag og fikk jente.
Simbasa Skrevet 28. oktober 2011 #6 Skrevet 28. oktober 2011 Jeg hadde hyperemesis to ganger og fikk to gutter. Den nyeste norske undersøkelsen viser at 52% av de med hyperemesis fikk jente og 48 % gutt. Så hvis du er ekstremt kvalm er nok sjansen for å få jente litt større enn gutt, ja, men ikke så veldig mye større.
Snia.gutt07,gutt09,?13.6.12 Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter #7 Skrevet 28. oktober 2011 Hehe takk damer, nei nå hypermesis har jeg nok ikke :-D Men lov å håpe på jente til det motsatte er bevist, ikke misforstå meg, blir glad for en frisk gutt også da ;-D
Frk Marge Skrevet 28. oktober 2011 #8 Skrevet 28. oktober 2011 For meg stemmte det i allefall. Jeg har båret frem 2 jenter og en gutt. Svangerskapet med jentene var slitsomme. Jeg var fryktelig trøtt, slet veldig med bekkenløsning tidlig, med den ene endte jeg opp med krykker på slutten, jeg var kvalm hele døgnet med spydde ikke, gikk bare og følte meg "bilsyk" hele tiden. Med gutten var jeg i kjempeform. Bekkenløsningen var der, men ikke så plagsom og jeg var kun morgenkvalm. Jeg spydde noen ganger riktignok, men jeg var ikke kvalm på ettermiddag og kveld. Denne gangen har jeg spydd en gang,men er kvalm hele døgnet... hm..
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 29. oktober 2011 #9 Skrevet 29. oktober 2011 I mitt forrige sv skap var jeg på grensen til hyperemesis og stup trøtt døgnet rundt. Da fikk jeg en nydelig gutt. Denne gangen er jeg kvalm også, men på en helt annen måte. Nå kommer det kastet over meg, mens sist var det der fra jeg ble vekket av at jeg måtte kaste opp og til jeg gikk og la meg. Nå har jeg kvalmen stort sett kun på morgenen, og har kun kastet opp 1 gang til nå. (Uke 8+6 i dag). Sist begynte kvalmen i uke 3+ noe, denne gangen i uke 6. Så jeg opplever et helt annet sv skap denne gangen. Og er utrolig spent på om det er jente nå, eller om man faktisk kan ha to så ulike sv skap og likevel få samme kjønn:-) Spennende er det uansett:-)
To prinsesser &ny spire<3 Skrevet 29. oktober 2011 #10 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg var konstant kvalm og spydde flere ganger om dagen i 5 mnd med begge prinsessene mine, nå er jeg fem uker og har ikke merket noe til kvalmen enda.... Så håper på en prins;)
dutta*2 Skrevet 29. oktober 2011 #11 Skrevet 29. oktober 2011 Forrige svangerskap var jeg kvalm og kastet opp fire ganger i døgnet il jeg var fjorten uker på vei, det ble gutt. Denne gangen viser det seg og å være gutt, men ingen antydning til kvalme...
SuperMoM <3 Skrevet 29. oktober 2011 #12 Skrevet 29. oktober 2011 * Gutt - ikke kvalm * Bo (gravid uten foster) - Kvalm * Jente - kvalm * Gutter - kvalm * Aner ikke - kvalm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå