Flaggermusa Skrevet 28. oktober 2011 #1 Skrevet 28. oktober 2011 Hvor mye har småttisene på seg under? Og har dere noe over?
abella Skrevet 28. oktober 2011 #2 Skrevet 28. oktober 2011 Storebror har ligget i pose siden han var 5 mnd. Ullpysj under. Ingenting over. Forsøkte å ha noe over ham, men han sover ekstremt urolig så det er bare å glemme. Må heller sette på en ovn på rommet hans når det blir for kaldt.
Maitrollet Skrevet 28. oktober 2011 #3 Skrevet 28. oktober 2011 Ullpysj, ingenting over (skal ikke ha noe over på de tykke som er 2,5 på varmeskalaen). Har ca 16 grader på soverommet og mini er alltid god og varm. Mye bedre enn da vi brukte dyne som han sparket av seg i søvne og ble kald.
lillesmil Skrevet 28. oktober 2011 #4 Skrevet 28. oktober 2011 Her sover også lillejenta i sovepose med kun en pysj under. Vi har lagt et tynt babyteppe over, men det er fordi det ser ut som hun liker å ha noe opp mot ansiktet.
Løvemamman Skrevet 28. oktober 2011 #5 Skrevet 28. oktober 2011 Løvungen har denne soveposen ( http://www.franck-fischer.com/htm/detail/detail_dreama.html ), den er jo i bomull og ganske tynn, så er nok ikke av de varmeste. Men under den har han pysj (enten ull eller "vanlig") og oppå ligger dyna hans. Sjekker temperaturen hans flere ganger om natten og han han blir ikke for varm. Men vi har det ganske kaldt på soverommet da. Kanskje sånn 15-16 grader.
Flaggermusa Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 28. oktober 2011 Her har mini vært litt urolig de siste nettene og jeg har våknet av at han sutrer. Da har han sparket av seg dynen, så han har nok vært kald. I dag tok jeg på han nattposen så får vi se om det hjelper. Men ble litt usikker på hvor mye han skulle ha på. Han har vanlig bomullspysj under nå. I sommer hadde jeg kun body og en sommerpose på han og da sov han godt gjennom natta. Vi har forresten denne: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/90130078/
Busy_bee Skrevet 28. oktober 2011 #7 Skrevet 28. oktober 2011 Vi bruker Gro Bag fra gro-store.co.uk. Disse kommer i forskjellige tykkelser, og vi bruker for tiden den tykkeste med bomulls eller ullpysj under. Har lest enten på siden deres eller i info som kom med posen at de ikke anbefaler å ha noe over posene. Ser ikke at det er noe problem med et helseteppe o.l., men dyne over blir litt "smør på flesk". :-) Her er ihvertfall mini varm og fin med bare pysj under. Har ca. 18-19 grader på rommet hans. Er kjempefornøyd med posene så langt ihvertfall og mini sover bedre enn med bare dyne, for den sparker han bare av seg.
kinaputten Skrevet 29. oktober 2011 #8 Skrevet 29. oktober 2011 enig med busy bee at Gro bag sine er kjempegode, kanskje best? De var ihvertfall de som startet først med sovepose-utviklingen og har utviklet en kjempesikker og god pose. Selv har jeg den i alle tykkelser, helt fra lakenpose til 2.5 tog. Mini her sover med tynn ullpysj og har dyne over da han ellers blir litt kald, er veeeldig kaldt for oss i nord norge etter mange år i syden. Ellers, så er jo ullposene man kan få nå også veldig fine, finne med og uten arm.
Flaggermusa Skrevet 29. oktober 2011 Forfatter #9 Skrevet 29. oktober 2011 Det gikk mye bedre i natt! Så det er tydelig at han var kald de andre nettene. I natt ga jeg han bare smokken 1 gang også sov han til 07 før han ville ha melk, også sov han til 09 igjen
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 29. oktober 2011 #10 Skrevet 29. oktober 2011 Vi bruker også grobag, nå på tredje babyen. Helt genial:) Det er bare å tilpasse tykkelsen og påkledningen til temperaturen i rommet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå