poca Skrevet 28. oktober 2011 #1 Skrevet 28. oktober 2011 Skitt, det klikker for meg. Apoteket ville ikke gi meg cyklogest fordi det ikke var registrert. Har gått fint de fire første gangene, men nå nektet de. begynte å sippe og fortalte hele historien, men is-dronninga bak kasse så bare tomt på meg. Nå har jeg ikke tatt cyklogest idag, men skal prøve å få det ut imorgen. MØKK: Noen som vet hva som skjer hvis jeg ikke tar medisinen to-tre dager??? Krise??
Heira☆ Skrevet 28. oktober 2011 #2 Skrevet 28. oktober 2011 Er det mulig det da??!! Rister oppgitt på hodet her! Er det ikke flere apotek du kan henvende deg til da, som evt kan bestille for deg? Hva med å ringe legen din, så han kan snakke med de? Eller prøv igjen i morra, og håp på at is-dronninga har helgefri Uff, skjønner veldig godt at du er veldig fortvila nå ja. Men jeg skjønner ikke hvorfor du ikke kunne få cyclogest...?
Hansine lengter sårt Skrevet 28. oktober 2011 #3 Skrevet 28. oktober 2011 Jeg vet ikke hvilket apotek du brukte el hvor i landet du bor, men om det er i Oslo, så skal du kunne få det på apoteket som ligger i 1. eta. på Aleris. Jeg vet de fleste ikke gir ut cyclogest men dette apoteket er en av de få. Håper det ordner seg for deg! Hva med crinone? Du har ikke noe av det igjen? El får det istedet på apoteket?
poca Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter #4 Skrevet 28. oktober 2011 det er et uregistrert legemiddel og jeg hadde ikke skjemaet som jeg tydeligvis skal ha. I utgangspunktet skulle jeg nok ikke fått de fire første, men faen at hun skulle bli vrang fredag ettermiddag. Ingen lege som kan hjelpe meg fredag kl 17... Og det er ikke mange apotek som har dette legemiddelet inne, heller.
Snoopy. Skrevet 28. oktober 2011 #5 Skrevet 28. oktober 2011 Hjelpe meg. Det er det dummeste jeg har hørt. Jeg bruker selv cyclogest og har ikke hatt problemer med å få det ut. Sist ble jeg opplyst om at det ikke er godkjent i Norge, men jeg forstod at det gjaldt for å få pengene refundert fra Helfo. Hvor hører du til? Har klinikken et "nødnummer" du kan ringe? Da kan de jo ringe inn resept på f.eks crinone i morgen. Lykke til. Håper det ordner seg i mrg.
dincene Skrevet 28. oktober 2011 #6 Skrevet 28. oktober 2011 Du hadde vel ferskforsøk, ikke sant? Da er det ikke sånn krise som det skulle ha vaert med fryseforsøk. Men det kan jo hende at du produserer mindre progesteron og du trenger den støtten. Man vet jo aldri. Prøv å få tak i noe anna. Lutinus, crinone for eksempel. Jeg kunne selv sende dei lutinus men det hjelper jo ikke så mye. Du skal nok ikke få den før om noen dager uansett. Hva med å dra til legevakt og snakke med dei. Kanskje du kan få et resept på ei av de andre. Hvor i landet bor du?
poca Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter #7 Skrevet 28. oktober 2011 Snille snille dincene... Blir rørt av at du tilbyr deg å sende. Men det er som du sier; det kommer noknikke frem før mandag og da har jeg nok fikset det. Det er ferskforsøk! Skal innom Aleris imorgen og se hva jeg får til der. Den mugne dama jeg snakket med idag fakset over resepten dit, så håper den er kommet frem og at de gir meg det jeg skal ha. Det ordner seg nok. Mulig jeg prøver meg igjen på samme sted....
TanteTroll Skrevet 28. oktober 2011 #8 Skrevet 28. oktober 2011 Jeg har brukt cyklogest ved forsøk hos Aleris. Fikk ikke med meg noe skjema jeg måtte levere, men det står jo i brosjyren deres at vi kun kan hente det ut på apoteket på Aleris fordi de har registreringsfritak for Cyklogest. Styr unna den mugne dama, og reis til Aleris! Håper det ordner seg for deg - lykke til!
amusica Skrevet 28. oktober 2011 #9 Skrevet 28. oktober 2011 Jeg håper det ordner seg for deg. Skulle det bli krise har jeg en pk.cyclogest du kan få. Det vil i såfall bli en liten kjøretur tur til Lillehammer, for post vil nok ikke komme frem før mandag. Lykke til:-)
Stjernemagnolia Skrevet 28. oktober 2011 #10 Skrevet 28. oktober 2011 Er det mulig sier nå jeg. Skjønner godt du blir fortvilet av dette her! Jeg bor i Oslo sentrum og har Crinone om det er til noe hjelp?
poca Skrevet 29. oktober 2011 Forfatter #11 Skrevet 29. oktober 2011 Dere er så snille!!! Tusen takk. Kjørte til apoteket på Aleris, first thing imorges, og tok ut hele jæ... resepten! Ble litt stresset, men ser jo nå at alt hadde jo ordnet seg, for det er flere som tilbyr seg å hjelpe! Ha en strålende helg alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå