Gjest summerbee Skrevet 28. oktober 2011 #1 Skrevet 28. oktober 2011 Sønnen min på snart 1 år sover i nattpose. Dette for at han skal finne roen og ikke snu seg på magen. Han sover veldig godt i den, men i det siste har han ikke ville sovne i sengen. Så vi må legge han inn i posen i sengen etter han har sovnet. Kanskje jeg skal la han sove uten nattpose? Er det farlig om han legger seg på magen når han sover? Han er veldig aktiv og uten nattposen står han opp i sengen og tror det er en lekegrind. Hvordan sovner deres babyer på ca 1 år?
TPK Skrevet 28. oktober 2011 #2 Skrevet 28. oktober 2011 Vår har sovet på magen siden han var rundt ett år. Han snudde seg konsekvent rundt, og det ble bare en kamp å få han til å ligge på rygg. Snudde seg selv om han hadde posen på.
kinaputten Skrevet 28. oktober 2011 #3 Skrevet 28. oktober 2011 han kan sove på magen, ikke farlig men deilig for dem når de er så store, min elsker det. Når de selv kan snu seg rundt, så er det ok. Min sover i sovepose, men ikke en sånn som er spent fast i senga. Han ligger på lammeskinn, har ullpysj på, pose og dyne, det er kaldt i nord norge Han kan reise seg opp med posen.
*LillaMeg* Skrevet 28. oktober 2011 #4 Skrevet 28. oktober 2011 Vi har aldri brukt nattpose, og han har snudd seg siden han var 8mnd. Er ikke farlig, så lenge de klarer å snu seg rundt selv. Drev å snudde han rundt i begynnelsen, men var jo en dum uvane å begynne med. Når han drev å tullet, så sa vi enkelt at han må legge seg ned igjen, det er natta. De første gangene måtte vi legge han ned selv, mens vi sa det. Nå trenger vi bare å si det, så kaster han seg leende ned i senga, men han sovner jhvertfall selv.. Prøv uten nattposen du.
gutteklubben grei Skrevet 28. oktober 2011 #5 Skrevet 28. oktober 2011 La han legge seg i posen i senga deres vel? Du trenger ikke å feste posen hverken nå eller tidligere. Når et barn kan snu seg selv , så må det da få lov til å gjøre det..
bitthen Skrevet 28. oktober 2011 #6 Skrevet 28. oktober 2011 Vi begynte med nattopse da mini var 15 mnd fordi han begynte klatre ut av senga. Han har snudd seg i sengen siden han var 9 mnd, og liker sove på magen. Ok det. Du trenger ikke feste han, la han ligge på magen - om han ikke liker veldig godt å være festet da
Gjest ♥ JuniGull10 ♥ Skrevet 30. oktober 2011 #7 Skrevet 30. oktober 2011 Min har sovet i nattpose fra han var ca 6 mnd. Han er veldig aktiv om natten og ligger i mange rare stillinger i alle sengens hjørner, så dynen ligger kun på han en liten stund om kvelden.. Sove på magen klarer han fint likevel. Det har vært perioder vi har unnlatt å bruke den, men nå som han er blitt eldre og forstår at det går an å klatre ut av senga, så bruker vi den konsekvent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå