Gå til innhold

Forebygge strekkmerker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva smører dere med for å forebygge strekkmerker? Har heldigvis ikke fått noe enda, men vil helst unngå det. Olje? Krem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg smører mage, pupper og bakende med body butter hver kveld. Også tar jeg Omega 3 hver dag som de sier skal smøre innsiden godt:) Har ennå ingen strekkmerker i uke 26 (bank i bordet!!) så da fortsetter jeg slik. Men de sier det er mest arvelig.. hva vet jeg. Jeg smører uansett! Men merker det begynner å gå endel mer body butter nå enn det gjorde i starten siden det bare blir mer og mer kropp å smøre inn, hehe;-)

Skrevet

Første svangeskapet var jeg ikke forberedt på strekkmerker, og tenkte ikke videre på det heller. Fikk ingen på magen, men puppene så ut som en sol med solstråler rundt hele veien ;) Ble helt hvite og bleke etterhvert da, bryr meg ikke stort om de.

Nå i andre svangerskap (6 år senere) tenker jeg at huden muligens er mindre elastisk, og har smurt mage og siden med Nivea krem, blå boks.

På søndag kom mannen hjem fra guttetur med en dyr strekkmerkekrem til meg - skikkelig luksus! Så om det ikke funker, er det i hvertfall kos å bli smurt litt hver kveld før man legger seg! ;)

Skrevet

Etter som jeg har forstått så er strekkmerker arvelig og hormonelt betinget! Jeg har aldri vært overvektig , men fikk mine første merker da jeg kom i puberteten.... Søsteren min som aldri har veid mer enn 50 kg(bortsett fra når hun var gravid) har også strekkmerker! Ved den første graviditeten min fikk jeg strekkmerker fra leggene og helt opp til puppene, ikke noe gøy, men dessverre noe jeg må leve med! Jeg smurte med alle mulige slags kremer,både dyre og billige, men ingen hjalp! De som sier at de har smurt seg hele svangerskapet og derfor ikke har strekkmerker kan jo ikke vite om de hadde fått merkene dersom de ikke smurte seg!

Hvis du ikke har fått enda så tror jeg ikke at sjansen for at du får det er så store heller. Jeg fikk mitt første nye merke for et par uker siden, og da var jeg ca 13 uker på vei og har ikke gått opp noe særlig. men kroppen min er full av hormoener, så derfor er det ingenting å gjøre med det!

Krysser fingrene for at du slipper unna, da jeg synes det er sjenerende og kvier meg for å gå i badetøy på sommeren!

Hvis noen vet om behandlinger som hjelper tar jeg i mot råd med takk!!

Hilsen "strekdama" ;)

Skrevet

jeg bruker en svangerskapsolje som heter weleda eller weledia som jeg har kjøpt på en kostholdsbutikk:)

Strekkmerker er arvelig, så jeg har fått litt på rumpe og lår som min mor og søster:) ¨

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...