Gå til innhold

IVF-pakke eller enkel IVF - tar gjerne imot gode råd :)

Anbefalte innlegg

Dersom man skal over på IVF, ser jeg at de fleste klinikker i Danmark tilbyr enten et alminnelig, enkelt IVF-forsøk, eller en pakkeløsning på 3 forsøk. Det er en ganske stor prisforskjell på enkel eller pakke når man legger til utgifter til medisiner. Så jeg lurer på hva dere andre har gjort. Er gjerne sikrest å kjøpe en pakkeløsning for statistikken er mye bedre da. Men inkludert medisiner vil en pakke bli adskillig mye dyrere enn en enkelt IVF-behandlig dersom full klaff på første forsøk. På den andre siden blir det en hel del rimeligere om man trenger mer enn ett forsøk... men akk, det er mye penger. Skulle gjerne kjøpt med garanti ;-))

Og må man regne med ca 15 000 kr i medisiner dersom langt regime IVF?

En liten ting til.. jeg har først nå etter flere runder med inseminering fått det rådet å ta en AMH-blodprøve fordi dette måler eggreservene. Visst nok helt standard å ta ifm prøverørsforsøk. Men hvorfor i all verden blir man ikke rådet til å ta dette ved inseminering også.. det var hvertfall helt nytt for meg. Utrolig hva jeg har lært om eggstokker og hormoner i dette løpet her ;)

Tusen takk for eventuelle svar :)

Fortsetter under...

Jeg startet med en 3-pk, for jeg tenkte jeg måtte ha mere enn ett forsøk. Fant ut at om jeg blir gravid og bærer barnet frem, glemmer man fort de pengene man har betalt for mye. Ble gravid på 3. forsøk men mistet. Måtte ha flere forsøk. Spurte da CFC om det var mulig å kjøpe ett enkelt fosøk til å begynne med, og heller oppgradere til 3-pk hvis jeg trenger ett forsøk til. Og det fikk jeg gjøre. Vet ikke hvilken klinikk du skal benytte, men spør dem om det er mulig.

Takk for svar! Syns det er litt vanskelige valg å ta, så det er godt med litt råd fra noen som har vært gjennom det. Har brukt CFC frem til nå med ins, men har tenkt å bytte til Triangelen. Har en følelse av at de har et litt annet tempo som passer meg litt bedre om jeg må i gang med en såpass følelsesmessig krevende prosess :)

Jeg bestemte meg for å ta avgjørelsen om enkeltforsøk eller pakkeløsning avhengig av hvor mange egg jeg fikk ut. Første gang fikk jeg ut 12 egg, og regnet da med at jeg ville bli gravid med noenav disse. (et fryseforsøk koster bare 3000 på cfc). Kjøpte derfor bare ett enkelforsøk. Jeg ble gravid på andre forsøk, men mistet. Da hadde jeg ikke flere egg igjen, de tålte ikke opptiningen.

Måtte ta samme valg da jeg startet opp igjen etter aborten, og da jeg denne gangen fikk ut 19(!) egg, tok jeg sjansen på enkeltforsøk igjen, tenkte at hvis jeg ikke ble gravid med så mange muligheter, var det ikke sikkert det ville gå uansett. Det klaffet på 1.forsøk, og jeg sitter her og skriver med en av mine 5 uker gamle tvillinger på armen:).

Lykke til med valget og prossessen!

Tusen takk for at du deler dine erfaringer med meg. Og gratulerer så mye med tvillinger! :))

Jeg har nesten bestemt meg for å bruke Triangelen i København, og har lest gjennom en del av informasjonen de har. Der står blant annet at betalingen skal være utført før man starter på medisineringen. Så virker som det gjerne ikke er mulig å vente og se hvor mange egg man år ut før man tar det endelige valget. Der er det gjerne mer fleksibelt hos CFC? Jeg lander nok på en avgjørelse til slutt dersom jeg må igang med prøverør. Vet ennå ikke hvordan det har gått etter siste ins, men er innstilt på plan B.

Kos deg med tvillingene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...