Fru Fomle *ønsker seg..* Skrevet 28. oktober 2011 #1 Skrevet 28. oktober 2011 Jeg har nå fått svar på AMH verdi og den er 1. Dette er jo ikke bra!! Ble forferdelig lei meg nå. Hvordan er sjansene mine nå? Vil vi noen gang klare det? Tankene og spørsmålene er mange... Veldig stort behov for å høre deres erfaringer og tanker, håper noen kan hjelpe meg... Litt fortvilet nå..
poca Skrevet 28. oktober 2011 #2 Skrevet 28. oktober 2011 Hei Fru O. Jeg skal fortelle deg en liten solskinnshistorie. Vi fikk beskjed om at det var min mann som ikke hadde bra nok sperm som var årsaken til barnløshet. Plutselig kom amh prøvesvarene. Verdien var på 2, hvilket er forenelig med overgangsalderen.Jeg er 31 år. Jeg var helt knust. Etter at vi fikk svaret satte vi opp gonal f -dosen til 225 og det resulterte i 8 eggposer. 5 ble tatt ut, 4 var var modne, men bare ett var befruktet. Hadde innsett for akkurat 3 uker siden, og det sitter!!! AMH sier noe om antallet og ikke kvaliteten. Har du tatt ultralyd tidligere? Vet du hvor mange eggposer du har uten stimulering? Det hadde jeg funnet ut om jeg var deg. Jeg hadde 7 uten stimulering, så jeg reagerte ikke veldig på stimulering. Så hvis det ikke holder denne gang, så blir det sikkert naturlig syklus. Ulempen er at det krever et sykehus som kan flge deg veldig tett. I oslo gjør ikke off sykehus det, da må man privat. Husk at spray og sprøyter fort koster 16-17 000 og hvis man slipper det, så er det jo penger man kan bruke på et privat skehus. Lykke lykke til, Fru O!
Fru Fomle *ønsker seg..* Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 28. oktober 2011 Tuuuuuusen takk, Poca! Og gratulerer så mye Jeg har tatt flere UL, men har ikke fått beskjed om eggposene. Regner med at klinikken har gjort notater på det. Har UL på torsdag, så er forferdelig nervøs og spent på om det er noen egg der nå. Fikk kun et modent på siste forsøk, så denne gangen er det flere hormoner og større mengder. Tar 225 puregon, 150 menopur og 40 klexane. Medisinene kom på 22000.... Mye... Men håper det er verdt det. Vi er hos en privat klinikk, vi er fra østlandet, men valgte klinikk Hausken i Haugesund. De er veldig flinke. Håper inderlig at det skal gå veien, men dette ble tøft å høre. Godt man kan ta en tur innom her, og få oppmuntrende svar som dette! Tusen tusen tusen takk igjen! Og lykke til videre Klem fra
HH72 Skrevet 29. oktober 2011 #4 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg har amh på <1, dvs ikke målbart. Ble gravid på første ivfsmed til, men spontanabort i juni. Fikk ut seks egg og alle ble befruktet. På andre ivf i september fikk jeg bare ut tre egg, men alle ble befruktet. Satte inn to og er nå gravid m tvillinger:-). Du må regne med å trenge høyere dose stimulering enn andre og få ut færre egg, men hvis de du får ut har bra kvalitet, kan det gå bra likevel. Lykke til!:-)
popstar Skrevet 29. oktober 2011 #5 Skrevet 29. oktober 2011 Hei:) Jeg hadde amh på 0,3 ( husker ikke om det er nye målinger), men det var ihvertfall så lavt at det ikke gikk an å måle. Prøvde deretter ett icsi-førsøk med hestedose på puregon. Fikk ut ett egg. Ingen befrukting. Fikk beskjed om å bruke ed eller adoptere. Ville alikevel prøve ett privat forsøk hos Aleris. Hadde i utgangspunktet 6 eggposer, men 4 falt fra og fikk kun ut to egg. Ett dårlig og ett flott. Sitter nå her i uke 33 med en livlig gutt i magen. Er utrolig lykkelig for at jeg ikke ga opp, og gleder meg masse til termin den 23 desember. Jeg har forøvrig vært gravid tre ganger på under ett år. To SA hadde jeg før gullet satt, så jeg har helt klart og tydelig FÅ egg, men kvaliteten er ikke dårlig;) Stå på, ikke gi deg:) HH72, så utrolig flott å høre at du er gravid med tvillinger!! Ble bekymret etter at du la ut at du hadde brun utflod, men da var det vel bare sprengt inni der;) Masse lykke til, du skal se dette blir superbra:) Klem
Fru Fomle *ønsker seg..* Skrevet 29. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 29. oktober 2011 Ååååååååååååååå.. Gratulerer så inderlig mye til begge to! Og tuuuuuuuuuuuuuuusen takk for at dere deler historien deres med meg, trist fortvilelse snur seg mer og mer til optimisme her! Jeg takker fra hjerteroten... Jeg tar store doser nå, samt klexane. Stemmer det at klexane kan hjelpe til så man produserer mer -spesielt når man har lav amh? Hvilke hormoner benyttet dere? Her er det 225 puregon og 150 menopur. Pluss 40 klexane. Takk igjen, og ønsker dere lykke lykke lykke til videre! Klem fra
popstar Skrevet 29. oktober 2011 #7 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg tok kun Puregon, jeg. Har 3 pergokurer bak meg, pluss to ivf med ekstremt dårlig resultat, så jeg responderer ikke godt på medisiner. MEN når det er sagt, så kan det godt hende gullet i magen spiste all Puregonen for å kunne bli ett flott egg....noone knows;) Men kjør på, og ikke tenk at det ikke går....for det gjør det som regel;) Stor klem
poca Skrevet 29. oktober 2011 #8 Skrevet 29. oktober 2011 Jeg tok 255 ie gonal f en stund + menopur noen dager før uttak.... Men som sagt, jeg hadde 7 eggposer i syklusen uten medisiner og 8 etter alle medisinene... Du må for all del ikke gi opp. AMH er noe de har begynt å vurdere det siste året, typ. Er fsh og østradiol nivåene dine noramle på 2-3 syklusdag? Jeg var på Aleris og de klarte å smelle meg på tjukka ( enn så lenge) Lykke til!
Fru Fomle *ønsker seg..* Skrevet 29. oktober 2011 Forfatter #9 Skrevet 29. oktober 2011 Tror ikke jeg har tatt fsh, kan det stemme? Testet det meste annet, og de har ikke funnet noe annet feil. Gonal F har jeg ikke prøvd ennå, så kanskje det blir neste gang? Får vel håpe på dette forsøket nå...... UL på torsdag... SPENT! Takk for oppmuntrende ord.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå