*Zena* Skrevet 28. oktober 2011 #1 Skrevet 28. oktober 2011 Hvordan er blandingsforholdet mellom sukker og vann, og hvor mye gir dere babyen ved mageknip? Lille her sliter med luft i magen, særlig på kvelden. Kan jeg gi litt hver kveld, eller er det kanskje dumt....? Hvordan oppbevarer dere sukkervannet...i kjøleskapet eller romtemperatur? Mye man skal lure på, hehe.
♥lykkelig♥ Skrevet 28. oktober 2011 #2 Skrevet 28. oktober 2011 Vi kokte vannet og sukkeret sammen i noen minutter. 1 dl vann med en strøken ss sukker. Kan gi 3 ml av det. Hvis du bruker det hver kveld, så går det nok bra, men oftere og hun vil bli litt immun mot det. Det sa de på sykehuset ihvertfall ) Oppbevares i kjøleskap. Holder seg i 3 døgn der )
Jomfruen76 Skrevet 28. oktober 2011 #3 Skrevet 28. oktober 2011 Hei. Min baby er 8 mnd nå. Fra han var født til han var 8 uker slet vi med kolikksmerter hver eneste ettermiddag/kveld. Sukkervann ble vår "reddning" i denne perioden.Vi gav sukkervann hver eneste dag i denne perioden.Gutten er i dag frisk og rask.Har ikke brukt sukkervann en eneste gang siden han var 8 uker.
Bad habits har tre små Skrevet 28. oktober 2011 #4 Skrevet 28. oktober 2011 Har også brukt sukkervann en del de første ukene. Var totalt avhengig;-) Jeg lagde nytt hver kveld. Kokte opp vann og rørte i sukker. Vet ikke helt hvor mye sukker jeg brukte, men antakelig en ss til 1 dl vann eller noe sånt.
Regina Phalange Skrevet 28. oktober 2011 #5 Skrevet 28. oktober 2011 http://www.apotek1.no/aktuelt/baby-og-barn/sukkervann-mot-kolikk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå