Gå til innhold

Spørsmål om ultralyd til erfarne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å ta en ultralyd før ordinær ultralyd av litt forskjellige årsaker. Hvis jeg først skal på ultralyd vil jeg jo gjerne ha i pose og sekk. Jeg vil vite kjønnet, jeg vil vite termin og jeg vil vite at alt er som det skal med fosteret. Og det er der problemet kommer inn: Slik jeg forstår kan man ikke se kjønn før uke 12. På den annen side er tidlig ul for å undersøke nakkefold, før uke 12. Er det mulig å sikte på det man tror er uke 13 og få greie på det hele? Eller må man velge hva som er viktigst?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nuclear translucency test/nakkefoldvurdering på UL kan gjøres fra uke 11 til uke 14. Du kan altså fint bestille time til uke 13 for vurdering bl.a, med tanke på trisomier. Kjønn er fremdeles noe ytterst få sier noe om så tidlig...det er en vanskelig vurdering som man må ha lang erfaring med(selv om jeg ser at mange prøver seg...). Men det medisinske (som syndromer) er vel det viktigste uansett, og termin får du vite når som helst. Høres i alle fall ut som om du har klare planer for denne timen,så velg en erfaren gynekolog! Lykke til:-)

Skrevet

Jeg fikk beskjed om på privat ul at det ikke var mulig å se kjønnet før tidligst i uke 16. Var i uke 14 med jenta mi, men da kunne hun ikke se skikkelig for det var ikke nok utvikkla så måtte komme tilbake 2 uker etter.

lykke til med ul, ingenting så er bedre enn en sniktitt på den lille:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...