Gå til innhold

Hjelp det er visst en gutt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på 3D i dag og der viste det seg en liten tissemann. Har fått beskjed på 4 ul tidligere at det er jente, svigermor og mamma strikker jenteklær og jeg har vasket opp masse fine nye jenteklær. Er helt i sjokk. Ikke at det gjør noe å få en gutt men når man er så innstilt på det, hun hadde fått navn og alt. Enda bra vi dro på 3D - ellers hadde vel sjokket kommet under fødselen..

ja, ja, får bare legge rosatingene i en eske og satse på at det blir en jente neste gang da..

Noen andre med samme erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

første tanke; oooooops :D Det går sikkert går bare godt ;)

Skrevet

oi oi hadde nok fått litt sjokk jeg også, her har det også vært jente på værtfall tre ul så hvis det kommer en gutt så blir det en veldig rosa gutt he he

Skrevet

Jeg har nok fortsatt ikke latt det synke inn, er nesten lei meg, har mistet to ganger før jeg ble gravid og på en merkelig måte føler jeg at jeg har "mistet" lillejenta mi også. Anne-mor som skulle kalles opp etter bestemor og arve mine gamle kjoler og være mammas lillemor. Høres sikkert helt sykt ut men jeg syntes det er kjempetrist.

Mannen på den andre siden syns det er flott, og det er jo flott å bli foreldre til en frisk og rask gutt men nå må jeg omstille alt jeg har tenkt.

Håper det går bedre i morgen. Finner sikkert en fin gutte-oppskrift jeg kan begynne å strikke på så blir alt så mye bedre.

=)

Skrevet

Jeg skjønnet at du er i sjokk ja! Det blir en morsom historie å fortelle han senere i livet :) Gratulerer så mye med en sønn! (selv om dere har vært innstilt på en datter)

Skrevet

Ja det er virkelig en historie å fortelle. Jeg får ta vare på blondesokkene og blondelua jeg har strikket til han. Og de rosa kjolene og de søte blomstertøflene jeg har kjøpt.. ha ha ha

Gleder meg jo uansett til å bli mamma, og mannen min er veldig stolt, han ville ha en gutt som han kunne spille fotball med og alt det der. For meg er jo også fint da de sier det er noe spesielt mellom mødre og sønner.

Nå håper jeg mamma snart kommer seg av jobb så jeg får snakket med henne. Dette er helt klart en situasjon hvor man trenger mammaen sin. Så kan vi le litt av det hele sammen.

Skrevet

Skjøner deg veldig godt. Er jo sikkert ikke det at du er skuffa i den forstand men enn har jo innstilt seg på ei jente når enn har fått beskjed om det så mange ganger, tror jeg hadde reagert på samme måte.Jeg har også planlakt mange ting i forhold t at vi får jente for jeg har to gutter fra før så det er jo veldig stas å få jente nå...er helt tussete. Jeg har ei venninne som også hadde fått beskjed om gutt på 3 ul og hadde handlet masse blå klær, på natten da hun fødte fikk vi meld om at gutten var født og alt var bra...to timer etterpå fikk vi ny meld hvor det sto at ei nydelig jente var født!!! Så jeg måtte jo spørre da...er det tvillinger eller hva skjer liksom??? Svaret var at de hadde ikke sett etter med en gang hun kom til for de var overbesvist om at det var gutt så de fikk jo litt sjokk selv etter så lang tid he he Ble masse fine gutteklær på meg da siden jeg fikk en gutt bare en uke etter :)

Skrevet

Har ikke samme erfaring nei, men jeg må si at jeg syns det er veldig koselig å få gutt jeg! :)

Har 1 gutt (eldst - tenåring nå) også fått 2 jenter, og nå er attpåklatten gutt. Og jeg GLEDER meg til han kommer!!! :)

Det ER noe spesielt mellom mor og sønn! Det ser jeg på meg og min sønn, og på min mor og min bror, og på venninner og deres sønner.

Så gled deg til han kommer! :)

Skrevet

Oj, oj, oj :) Ja, bra at dere dro på 3D da :) Det er jo veldig greit å vite kjønnet så en kan forberede seg, godt at dere fikk vite det før fødselen da, hadde nok blitt et sjokk ja :)

Vi skal ifølge ord. ul ha gutt, men jeg har tenkt tanken at det kan være "feil", men vi satser nå på at det stemmer. :)

Skrevet

Ja, det er bare å glede seg til å bli mamma'n hans!

Skrevet

Venninnen min fikk vite at hun ventet jente på to ultralyder.

I uke 27 gikk vannet, hun ble alvorlig syk, og akutt keisersnitt i narkose.

Da hun våknet av narkosen, var hun mor til en liten gutt. Det syntes hun var tøft, for hun tenkte hele tiden tanken om at noen hadde forbyttet barna.

Men gutten er prikk lik sin far.

Skrevet

Hihi, det opplevde vi på 3D i august også! :) Og ja, det tar litt tid å venne seg til tanken på noe annet enn det man har gått rundt og trodd i noen måneder (vi hadde fått samme beskjed flere ganger, så vi var ganske sikre på forhånd vi også), men dere blir vant med det, og kommer til å glede dere like mye til gutten kommer.

Jeg følte litt skuffelse med en gang jeg også, men det er bare sjokket som gjør det! Vi byttet det vi kunne av jenteklær (hadde fortsatt merkelappene på), og strikketingene til mamma og svigermor blir sikkert til fine gaver (vi har nemlig en jente fra før også, og skal sannsynligvis ikke ha flere barn, så vi får ikke bruk for dem nå), men det ordner seg. Det er bare ting, og bedre å få sjokket nå enn ved fødselen! :) Men OM det blir barn nr. 3 noen gang her i gården, så skal jeg rett og slett ikke vite kjønnet på forhånd, hehe. Det viktigste er jo å få et friskt og fint barn, og helt perfekt uansett om det er gutt eller jente, for det er jo vårt! :)

Skrevet

Kan se for meg at dette ble et sjokk ja! Kjønnet spiller jo sjelden noen stor rolle, men når man er innstilt på noe og strikkeproduksjonen er i gang, kan jeg jo tenke meg at man blir litt satt ut. Du kommer helt sikkert til å få en herlig gutt og det er sant at det er noe helt spesielt med mor og gutt :) Ha en fin graviditet videre og ha det gøy med gutten etter hvert :)

Skrevet

Vi har fått vite med 80 prosent sikkerthet at vi venter jente.

Men, jeg har hele tiden tenkt at vi på en måte ikke vet hvilket kjønn det blir, og har sagt til forlk som har spurt at vi ikke vet sikkert. Så, jeg er innstilt på at det like gjerne kan bli en gutt!

Men forstår veldig godt at man får en slags reaskjon om man har fått vite feil kjønn. Den følelsen tror jeg går ganske fort over når man får vent seg til tanken!

Skrevet

Det går bedre nå, har fått tid til å venne meg til tanken. Gråt noen tårer i går for lillemor, som jeg tross alt begynte å bli veldig glad i. Følte jeg kjente henne godt og så var det en lillemann i stedet. Mamma hadde også det slik, hun var sikker på at broren min var jente og når han ble gutt.

Nei nå får vi bare pakke ned alt. Jeg har selvsagt vasket alle klærne så de får vi ikke byttet, men da dette er førstemann så håper jeg at vi får en eller to til og da er det igjen åpent.

Men tror ikke jeg noen gang kommer til å stole på ultralyd igjen. Snakker om lureri, gleder meg til jeg skal til legen i neste uke. Han sa nemlig sist gang at hvis dette ikke er en jente så skal jeg kjøpe nytt ul-apparat...

skal bli gøy å vise han bilde av tissemannen til lillegutt..

Skrevet

He he, høres ut som moralen er å strikke i nydelig hvitt, beige, grått, gult eller grønt til den nyfødte :)

Kjenner ei som hadde kremhvitt tøy m blått brodert, hvor bestemor hadde m rosa tråd, nål og saks i tilfelle d skulle være en jente. Lykke til m den lille, blir stas og glede når sjokket har lagt seg.

Ps, er i uke 30 selv, men vi ville ikke vite. M 2 jenter fra før er jo sjansen stor for en tredje :-D

Skrevet

Oi, skjønner godt at følelser og hormoner er litt forvirret av en sånn beskjed...

Skrevet

Har hørt om tilfeller som ditt ja, og ser den med "sjokket",men en unge er en unge så du blir nok å glede deg max til lille prinsen kommer når det har "sunket inn" ;)

Selv venter vi på en liten prins,men drømte i natt at jeg (vi) fikk jente,og selv i drømmen var jeg overbevist om at det var feil siden vi "visste" det skulle komme gutt ;) ,og så vakker som hun var den lille prinsessen :))....artig drøm...

Skrevet

Forstår godt hvordan du tenker:-)

Opplevde det samme selv, bare at det var med tredje (og siste-)mann. Var så glad for at tredje skulle bli jente (fikk beskjed om det på ordinær UL), og var helt innstilt på det! Så skulle vi på 3D for å se på jenta vår, og der var det jammen en gutt, gitt;-)

Fikk lettere "sjokk" om man kan si det på den måten, og blei faktisk litt lei meg..... Fikk kjempedårlig samvittighet etterpå, for kjønnet betyr jo egentlig ingen verdens ting!!! Og det er hvertfall ikke babyens feil;-)

Men der og da var første følelse at jeg hadde "mista" jenta mi... Og siden det var siste barnet vårt visste jeg der og da at jeg aldri kom til å få ei jente.

Nå koser jeg meg max med mine tre flotte gutter, og ville ikke ha bytta dem mot all verdens jenter! Allikevel skal jeg innrømme at det er litt sårt å ikke få oppleve å ha ei datter. Har verdens beste forhold til min egen mor, og ser vel at det er noe helt spesielt med forhold mellom mor og datter.

Skrevet

Hihi, legen min hadde allerede nytt ultralydapparat, og kommentaren hans var "dette viste han ikke fram sist, altså"... så det var fortsatt ingen tvil (og jeg så det helt klart selv også)! Vi tullet derimot med 3d-mannen, og sa vi kom til å sende regning på alle feilkjøpene om dette ikke var riktig... :)

Kos deg med shopping av lyseblått i stedet! :)

Skrevet

Jeg må le litt. Men jeg forstår du er litt "skuffet" :) Jeg ønsket meg veltdi en gutt første gang. Og på første ultralyd så sa de det var en jente. Viste meg kjønnsleppene og greier, det var ikke tvil. Jeg tenkte at de måtte ta feil, jeg var helt overbevist om at det var en gutt (sikkert fordi jeg ønsket meg det..) Men på neste, så viste det seg at kjønnsleppene var ballene!!! SÅ det er lett å ta feil. Jeg ble glad da, jeg vet det ikek er så mange som ønsker seg gutt første gang :) (selv om ingen tør å si det høyt... )

Skrevet

Oj, skjønner godt at du fikk litt sjokk.. Det hadde jeg også fått!

For meg var det en stor overraskelse da de sa jente på første UL, siden jeg var så sikker på at det var gutt. Nå har 4 UL vist jente, og om de nå plutselig hadde sagt at det er gutt, så hadde jeg nok blitt lei meg. Ikke fordi jeg ikke vil ha gutt, men det er noe med det du sier -at man får liksom et forhold til jenta inni der..

Jeg er HELT enig med dem som sier at det er et spesielt bånd mellom mor og sønn. Jeg har en gutt fra før og det er virkelig helt fantastisk!!

Du får gråte litt over jenta og så se fremover og glede deg over sønnen du snart skal få! :) Jeg er helt sikker på at du snart bare gleder deg til å bli guttemamma, men du har absolutt lov til å være litt skuffa ei stund. :)

STOR klem :)

Skrevet

Hihi, uffda *flux* ... Måtte fnise litt når jeg leste, ikke fordi det nok må være et sjokk at tulla plutselig blir en snupp, men for det komiske i det når han en gang blir større og du kan fortelle han historien ;) Har selv en venninne som fikk vite at hennes barn var gutt hele svangerskapet, ved flere ultralyder, før det ble foretatt enda en 2 uker før barnet kom som plutselig visste en jente - de hadde allerede malt vugga blå og alle de andre forberedlesene du hadde gjort :P Og ut kom jenta, da ba venninna mi om å "sende henne inn igjen"! Hehe. Men morsfølelsen kom selvfølegelig med en gang sjokket hadde lagt seg =)

Et velskapt og friskt barn er det viktigste i verden <3

Men jeg bare lurer på, alle de tidligere ultralydene, hva sa jordmødrene at de så utenom jente? :P

Har nemlig også fått beskjed om jente x antall ultralyder nå - og på de to første, den i uke 15 og den i uke 20, sa to forskjellige jordmødre uavhengig av hverandre at de _trodde_ det var jente men ingen garanti. Så vi handlet ingenting da og tok det så-som-så :o) Mens den vi hadde denne uka, uke 27, sa jordmor nr tre, uavhengig av de andre på privatklinikk og 3Dultralyd at hun kunne se både klitoris, indre og ytre kjønnslepper (dette så vi også og fikk med oss bilde hjem av), samt at hun kunne skimte eggledere og slikt... SÅ nå tror vi jo, da vi har sett det selv også! :D Men etter å ha lest dette, tenker jeg jo.. "enn hvis"... Har enda ikke kjøpt noe jentetøy, har kun masse guttetøy etter lilleblå så hadde jo lyst å handle litt ;)

Med lilleblå så vi forresten like tydelig som vi så på lillemor nu, der så vi pungen og tisselur med testikler som hadde kommet på plass. Og de detaljene visste seg å stemme på han ;)

Uansett - så ønsker jeg deg masse lykke til med den fantastiske begivenheten det er å bli mamma!! <3 <3 <3 Det er virkelig det fineste i hele verden, og jeg elsker å være guttemamma til min vesle pjokk på nå 3 år :D Stor klem :)) Hvor mange uker er du forresten?

Skrevet

Dette beviser jo nok en gang at UL ikke er 100% til å stole på når det kommer til å avgjøre kjønn.... Samma hverm som ser!

Med første ville vi ikke vite og dermed var det spennende til slutt (jeg hadde en sterk guttefølelse) og vi fikk gutt

Med andre så gyn det på 3 ul at det var gutt + 3D kom det tydelig frem at det var gutt-og det stemte....

Nå vet vi ikke.....dvs 1 UL har sagt gutt, magen er spiss (men det trenger ikke bety noe) jeg har ingen følelse for kjønn, men tror gutt pga har to gutter fra før...

Men ingen av gangene har vi handlet inn noe blått, vi kjøper/strikker/forbereder i forhold til at det kan være begge kjønn, men såklart nå er skuffene fulle av blått fordi det er det vi har etter brødrene =) =)

Skjønner at man blir skuffa, men som alle andre her sier, det viktigeste er at babyen er frisk =)

Lykke til med en liten gutt... Hvis det nå viser seg at det er det da =) =) =) he he he

Skrevet

Nellik:

Første gang var i uke 15. da fikk vi beskjed om at de helst ikke så etter kjønn før screening. Men at det ikke var noen tegn til utovertiss. Navlestrengen lå litt i veien.

Det gjorde den også på screening, men da mente gyn at han ikke så noe annet enn navlestreng så det måtte være jente.

De to neste gangene sa han jente og jente og siste gangen fikk jeg beskjed om at "er det ikke jente så skal jeg kjøpe nytt ul-apparat" - da tok jeg etikettene av klærne og begynte å vaske.

Nå har sjokket senket seg så det er ingen krise, men føles fortsatt skikkelig rart å si "sønnen min" men er veldig glad jeg fikk vite det nå og ikke nærmere fødsel eller etter fødsel. Tenk om jeg hadde tapetsert barnerommet med den tapeten jeg hadde plukket ut. Nei man kan ikke stole på UL uansett - i alle fall ikke før 3D

-Jordmor var ganske sikker på at hun så testiklene i pungen. Og vi så tissen og strengen som deler pungen, det er det gynekologen har sett, og nedenfra ser det ut som kjønnslepper. LOL

Blir litt av en historie. Han kan være glad at mannen min er så treig at barnerommet ikke er ferdig oppusset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...