Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #1 Skrevet 28. oktober 2011 Kokte ris på tirsdag og har helt glemt at jeg har den stående i kjøleskapet.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #2 Skrevet 28. oktober 2011 Ikke lenge, max 3-4 dager vil jeg si.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #4 Skrevet 28. oktober 2011 Skal holde seg fint det. Det du kan gjøre er å lage stekt ris. Det er da det smaker best.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #5 Skrevet 28. oktober 2011 Jeg tror ogsaa det boer gaa bra, men tror ikke du boer spise den kald. Stek den, eller lag groet av den. Bare aa helle paa litt melk og la det staa og putre en 30-60 minutters tid. Kjempepopulaert hos minstemann hjemme hos oss.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2011 #6 Skrevet 28. oktober 2011 Jeg ville personlig ikke brukt den risen, men jeg vet at jeg i enkelte tilfeller nok er i overkant forsiktig. For øvrig sier Mattilsynet følgende om kokt ris: http://www.matportalen.no/matsmitte_og_hygiene/tema/smittestoffer/jeg_har_hort_at_kokt_ris_som_staar_fremme_lager_giftstoffer_stemmer_det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå