Babysyk85 Skrevet 31. oktober 2011 #101 Skrevet 31. oktober 2011 Viktig å ta pauser, bare det ikke blir for mye! Jeg har lest litt om fødetilbudet på Riksen og Ullevål. Der kan heller ikke far overnatte, det er litt kjipt! Eneste er pasienthotellet på Ullevål, men er litt usikker på om det er like god oppfølging der. Man skal jo kunne passe på sin egen baby, men når alt er nytt så er det trygt og godt med litt hjelp i begynnelsen. ABC blir det ikke. Tror ikke det egner seg for meg som er usikker førstegangs. Litt teit å lese dette nå, for innen jeg blir gravid har jeg sikkert glemt alt, og må lese alt på nytt. Men deilig å drømme seg bort!! Sjekket tappen, den var snurpet. Minner meg om en gammel mann uten gebiss, sånn skikkelig snurpet munn (litt rar sammenligning men) Har kremet/lotion utflod. Den er ganske tykk, så det er bare inni der. Trusen er like tørr som en ørken!!
LillL Skrevet 31. oktober 2011 #102 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg klarte å legge kommentaren min midt i tråden! Slenger den på nederst også! Babysyk85: Mulig man ikke kan føde på ABC som første gangs! Men jeg mener å huske at jordmor spurte meg om jeg ville søke der sist! Må sjekke litt jeg! Mulig jeg ikke får plass der heller for snuppa mi var prematur! Sto noe om at tidligere svangerskap og fødsler må ha vært normale... Athinas... Jeg kan ikke ta noen sjanser, får vel hoppe på Kjærsten i gjen da!! Hali: jeg er enig med deg, jeg fikk ikke bo på hotellet på Ullevål pga prematurfødsel! Det å være nybakt førstegangsmor på barsel og 2 mannsrom er noe av det mest ensomme jeg noen gang har opplevd! Jeg fødte på kvelden så pappan måtte dra nesten med en gang!! Gud som jeg savnet han akkurat da! Føler meg egentlig litt trist når jeg mimrer! *snufs*
Babysyk85 Skrevet 31. oktober 2011 #103 Skrevet 31. oktober 2011 Ja, du får hoppe på kjæresten! Hvordan er tappen da? Den skal jo være åpen under EL og lukket etterpå. Blir nesten trist av tanken jeg også. Syns det er urettferdig at bare jeg får være med babyen, og ikke samboer. Kjenner det stikker litt inni meg når jeg ser for meg øynene hans når han må dra. På Riksen hadde de familierom, men man er jo ikke garantert dette. Akkurat nå heller jeg mot AHUS, der har de badekar på alle føderom og barselhotell. Om jeg får til det med amming så tror jeg at jeg skal klare meg på hotell. For det må jo være folk der på natt i tilfelle det skjer noe?
Hali Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter #104 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg nekter å dele rom denne gangen altså. Da vil jeg heller dra hjem hvis det er mulig, og få være med familien. Syns det er trist; nettopp fått ut en baby; masse hormoner + tanker - og så "vær så god her er ungen, du må dele rom her inne, og dessverre nå er besøkstiden over og mannen din må dra." Kjenner jeg blir sint!! Fødte kl 10 på kvelden... Nei, no more sier jeg!
Babysyk85 Skrevet 31. oktober 2011 #105 Skrevet 31. oktober 2011 Den er kjip! De burde nesten hatt spesielle rom for de som føder sent, så mannen kan være med! Om alt er greit med deg og babyen tror jeg du kan dra etter 6 timer. Men da må babyen veie mer enn 2800 gram. Sikkert noen andre krav også, Men du har jo erfaring, så for deg er det sikkert ikke nødvendig å være så lenge. Jeg derimot blir nok litt. Selv om målet ikke er å bli der kjempelenge. Snakk om å drømme seg bort, nå leser jeg ammebrosjyren til AHUS! Det får jeg jo ikke tid til senere.....
Hali Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter #106 Skrevet 31. oktober 2011 Babysyk: Det er akkurat som mamma sa her om dagen: DET ER LOV Å DRØME! Pga SA'en så tror jeg at hun er gira selv på at det skal klaffe, men hun er mer optimistisk enn meg da. Hun begynte å spørre hva slags navn jeg kunne tenke meg hvis det ble jente denne gangen. hehe.. Så det er lov å drømme og håpe - men tror det ligger i vår natur å tenke litt negativt/pestimistisk, mest for å beskytte oss selv fra skuffelsen. Men jeg syns det er gøy. Hender jeg søker på navn og sånt, bedre det enn å dvele på om jeg er gravid eller ikke, for det får jeg ikke vite før neste uke uansett
**venter** Skrevet 31. oktober 2011 #107 Skrevet 31. oktober 2011 Det kan godt være du har rett Babysyk85. Jeg vet vel egentlig ikke så mye om dette. Uansett håper jeg som flere andre her at det er et symtom;) Jeg er uansett begynt å bli kvalm. Forrige gang var jeg kvalm fra 3+3, så... Når det gjelder fødsel sokner jeg til SUS, og kunne egentlig tenkt meg å føde på Fødeloftet pga familierommene de har der, men tviler på jeg får lov. Har blødertendenser, så er vel en liten risiko der. Men først må vel spiren sitte;)
Babysyk85 Skrevet 31. oktober 2011 #108 Skrevet 31. oktober 2011 Veldig bra sagt (skrevet) Hali! Er lov å drømme seg litt bort. Og det er nesten bedre å drømme seg litt bort enn å tenke på symptomer. Men jeg blir gal av ventingen da!! Og jeg vet jo ikke helt når jeg hadde EL, kan være alt fra mandag til lørdag! Det er ganske mange dager det, i denne sammenhengen!!! Har en dårlig følelse denne gangen. Kan jo selvfølgelig være at jeg bare beskytter meg selv, men har en følelse av at dette kommer til å ta tid! Tror jeg kommer til å være lite inni bobla med deg. Snakket litt med samboer igår, Og han stresser IKKE. "Det skjer når det skjer, er ikke mer å gjøre med det".
Babysyk85 Skrevet 31. oktober 2011 #109 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg håper også at det er et symptom. Det finner du ut om et par dager, og det fortsetter eller har stoppet! Heldige dere! Fødeloftet er vel noe av det samme som ABC-klinikken, Mye mulig du ikke får lov til å føde der pga blødertendenser. Men kan jo hende du kan ha en liknende fødsel på fødeavdelingen.
Hali Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter #110 Skrevet 31. oktober 2011 Babysyk: Du er ikke alene - føler dene syklusen har vart i 100 dager!! Laaang... Og så er det disse symptomene jeg klamrer meg til (samme symptom som forrige pp): øm og støl i nedre del av magen og ryggen, rar følelse i brystene, mer utflod enn vanlig. Så jeg vet ikke, men jeg lever mye i håpet for tiden, jeg får bare å tåle å bli skuffe denne pp tenker jeg. I teorien/prinsippet så er egget blitt befruktet men kanskje ikke festet seg ennå. Men mye kan jo skje med en gang egget har blitt befruktet. Og det kan ta 5-10 dager til egget fester seg - så jeg har tro at man kan faktsik kjenne symptomer veldig tidlig. For med en gang egget blir befruktet så skal kroppen begynne å forbedre seg; og dermed disse symptomene som KAN dukke opp. Herregud, ser at jeg har lest litt for mye om dette!!! hehe... Lenge leve optimisme!!!! <3
Athina' Skrevet 31. oktober 2011 #111 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg har mistet troen helt nå, jeg snakket med ei venninne som spår og hun sa nei jeg er ikke gravid denne pp og hun har hatt rett så langt .... :-( Så da er det bare å vente på tanta og hoppe over til neste ikm uke når den blir laget .... Har jo ikke hatt særlig tro selv men håpet har jo vært der allikevel, så det er like kjipt hver gang :-((( Men jeg krysser alt jeg har for dere andre x x x x :-)))
Hali Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter #112 Skrevet 31. oktober 2011 Athina: Jeg vet ikke om jeg tror på sånt. Men jeg håper venninnen din tar feil. Men det finner vi ut neste uke! --------- Pregnancy 1-4 weeks (youtube)
Athina' Skrevet 31. oktober 2011 #113 Skrevet 31. oktober 2011 Hali: Det trenger man ikke å gjøre vettu, men jeg ser selv så jeg vet hvordan det funker ;-) Selvsagt kan vi ta feil, men når man har hatt rett i hvor mange pp som helst så er oddsen for at hun tar feil fint liten selv om det er 2 andre kjempeflinke og treffsikre jenter har sagt ja til denne pp :-)
Hali Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter #114 Skrevet 31. oktober 2011 Ja jenter, jeg kjeder meg!!! hehe
Babysyk85 Skrevet 31. oktober 2011 #115 Skrevet 31. oktober 2011 Athina, det var leit å høre! Håper venninnen din tar feil!! Jeg har heller ingen tro på at jeg er gravid, så vi får lage en ikke-gravid-boble. Nå er det leggetid på meg! Har drømt meg bort nok da! God natt super-jenter!!
Hali Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter #116 Skrevet 31. oktober 2011 På tide å legge seg her òg. God Natt, jenter !! Sweet dreams!!
Et nytt eplefrø <3 Skrevet 31. oktober 2011 #117 Skrevet 31. oktober 2011 Dæven jenter, dere er pratesjuke i kveld! :-) Trodde kanskje det ventet et par innlegg når jeg stakk hodet innom nå, men neida. 20 innlegg! HERLIG! :-) Hatt sittet fordypt i hekleprosjektet mitt(som kommer til å gå til h....) Har bestemt med for å henle et helt teppe til bestevenninna mi til jul, og jeg lærte å hekle for noen uker siden.. JAddaaa... Tatt seg litt vann over hode. 0 sprengte blodkar i øyeeple etter, kjente jeg savne og nysgjerrigheten ta meg! Hali: Om dette med utflodet.. fader.. Jeg har IKKE sånn utflod. Og jeg holder liksom en knapp på deg denne mnd, så jeg vil føle og ha samme symptomer som deg!!! Jeg har ingenting som kommer ut, kun mye etter tappetafs.(ser liksom ut som jeg har smurt fingeren i tykk krem..sorry) Jada, alle er forskjellige, så jeg lar ikke det vippe meg av pinnen, eller ut av bobla. Nei, jeg er egentlig ikke i bobla. Tror virkelig ikke det er min tur denne gang mtp at gubben stakk litt tidlig på jobb ift EL, og at jeg hadde en riemlig lei uke , med myyye stress forrige uke. Men jeg hører så mye forskjellig om stress og prøving!? Noen sier det har stooooor betydning, mens andre(blant annet info listen på forumet, sier at det er kun depresjon som virker inn..Og det lider jeg virkelig ikke av. Nei, ikke annet enn å vente å se. :-) Jeg blir uansett ikke så skuffet denne pp kjenner jeg, ( tror jeg vaffal.. :-)) Babysyk: Darn.. Det var det jeg skulle kjøpe idag. Folat. Da blir det oppstart i morgen!:-) Athina: Kjære deg, jeg skjønner godt at det lar deg påvirke, når du selv ser, men man kan ikke stole blindt på slikt. Selv tror jeg i en viss grad, absolutt. Og hvis det skal være sagt, så spurte jeg inne på spåforumet forrige pp, om jeg var gravid, og de hadde rett i at jeg ikke var det. Og så ikke noe graviditet på meg før i februar. Skal jeg tro på det, SÅ blir jeg deprimert. SÅ, eneste vi kan gjøre er å "prove them wrong", ikke sant? Sender deg en stoooor klem! :-))) (Var forresten ei som så februar, men at hun også fikk opp november, og så da hoppet jeg galant over det som sto før november. :-) Og, det var to, som trodde det smalt denne pp for din del? Og da tror vi da på oddsen!? Ja, det gjør vi. :-) )
Et nytt eplefrø <3 Skrevet 31. oktober 2011 #118 Skrevet 31. oktober 2011 ...Og ikke noe "ikke gravid boble" før annet er bevist Babysyk ;-P JEG har troa på rugemaskina di. :-) Natta:-)
Athina' Skrevet 1. november 2011 #119 Skrevet 1. november 2011 God morgen jenter :-) Her har de siste 2 nettene vært laaaange, fullstendig insomnia og bare vrir meg i sengen. Så i dag er vel dagen for å være trøtt som en dupp og kaffen er min beste venn :-) Fortsatt like negativ i forhold at det klaffet, og prøver å stålsette meg til tanta kommer. Greit å være forberedt så at skuffelsen ikke blir så stor, men jeg kan jo dette da etter nå 30 pp :-) Ett nytt eplefrø: Ja,du har helt rett i at vi kan ta feil, og jeg håper jo på det da, alt annet hadde jo vært rart, men denne psyken er rar og ting drar en litt ned :-) Men som du sier, vi får se til at de tar feil, og tenkt for en overraskelse å få gjort det da :-D Men jeg gleder meg til at alle begynner testetiden, er jo den som er skikkelig gøy å følge med på, for noen må jo få positiv test her inne, alt annet er jo merkelig! Vi er jo så mange inne her på uke 45, og vi bør iallefall slå uke 44! Blir jo konkurranse ut av dette hehe Håper alle sammen har en kjempefin dag i dop land :-)
Hali Skrevet 1. november 2011 Forfatter #120 Skrevet 1. november 2011 God morgen, jenter!! 5 dpo - woohoo, en dag nærmere!! Huff, jeg er nå innelåst i boblen - vet ikke om jeg kommer ut!! :/ Har ennå luft i magen, det boblet i nedre del av mage i natt...hehe.. Tempen var veldig høy... Nei, vet ikke jeg altså!! Jeg hater dette men samtidig er det så spennende... Nå skal jeg prøve å jobbe med eksamen, og så er det jobb (kveldsvakt). Heldigvis så får jeg lese litt skole mens jeg er på jobb. Kom igjen jenter - nå må vi klare å slå uke 44.
Hali Skrevet 1. november 2011 Forfatter #121 Skrevet 1. november 2011 Forresten Eplefrø, jeg har lest litt angående det med stress. Ja, det sies at stress kan påvirke eggløsning men da er det snakk om sånn tyngre stress; dødsfall i familien, deperisjon, skillsmisse osv. Altså slike store hendelser!! For da er det slik at kroppen slipper ut stress hormonet (pro..noe lignende, husker ikke hva det het) og det kan dermed påvirke menstrasjonsyklusen. Tror ikke å være gira og spent under prøvingen påvirker syklusen noe særlig. Jeg har vært EKSTREM gira og spent denne pp, men allikevel har jeg klart å få EL på samme tid.
Athina' Skrevet 1. november 2011 #122 Skrevet 1. november 2011 Hali: Hva har tempen din ligget på i dag og går da? Gøy å se siden vi er på samme dpo :-) Har ikke tempet denne pp, kun lagt inn monitor å sånn, men tempet i går og i dag bare for moro, og da lå den på 36.74 og 36.72 i dag, og jeg har vel coverlinje på 36.4 tror jeg. Spennende med dine tegn da - her er det absolutt ingen i dag og jeg kjenner ikke etter heller, prøver iallefall ikke å gjøre det ;-)
Hali Skrevet 1. november 2011 Forfatter #123 Skrevet 1. november 2011 3 dpo: 36,74 4 dpo: 36,74 5 dpo: 36,93
Athina' Skrevet 1. november 2011 #125 Skrevet 1. november 2011 Oioioi dette er jo skikkelig lovende Hali!!! Nå ble jo dette enda mer spennende når det gjelder deg jo :-) *hopper litt opp og ned*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå