Minimikro Skrevet 30. oktober 2011 #76 Skrevet 30. oktober 2011 Nick/Navn: minimikro Alder: 23 Bosted: Sør-Trøndelag Yrke: Student Barn fra før: Nei Prøve periode: 3. pp nå. Prøve historie: Slutta på p-pillene etter 5 år i august... tar det litt rolig med prøvinga fremover, har fortsatt sex og koser oss, men vi fokuserer på å skaffe oss leilighet og litt stabilitet rundt oss.
Bonanza Skrevet 31. oktober 2011 #77 Skrevet 31. oktober 2011 Mandag, 7.11: - Cayenne72 - Ireyna - Prinsesse05, St.hans prins09 ********** Tirsdag, 8.11: -MaMmA311207+Ma ********** Onsdag, 9.11: -Dossa -Ballongmage - BareLykke - Athina ********** Torsdag, 10.11: - ********** Fredag, 11.11: -ArtAug - Hali ********** Lørdag, 12.11: ********** Søndag, 13.11: -Babysyk85 -Harepus35 -Et nytt eplefrø<3 - minimikro -LillL -Lilla80 ********************************** ♥ Gravid ♥
Bonanza Skrevet 31. oktober 2011 #78 Skrevet 31. oktober 2011 Heisa! så at jeg hadde falt ut av ikm lista, så puttet meg inn igjen på mandag;-). Sååå mange som skal teste søndag!! blir spennende å følge dette. Denne gangen kommer jeg ikke til å teste før et par dager over ikm, det er liksom ingen vits. Teste sist på ikm dagen, og vips så kom tanta noen timer etterpå liksom.... og jeg har ikke disse billigstrimlene, her går det i CD! så blir jo etterhvert litt dyrt da.
Ireyna Skrevet 31. oktober 2011 #79 Skrevet 31. oktober 2011 Herreguuuuuud så sakte tiden går!! Kan det ikke bare være søndag allerede???? Hadde litt blod i går morges, og har hatt litt rødt på papiret igår kveld/dag morges.. Lurer fælt på om det kan ha vært en festeblødning.. Kjente at spenningsnivået plutselig gikk gjennom taket! Gikk fra å tenke nesten ingenting på baby, til å BARE tenke på baby Prøver å gjøre noe annet nå, skal se litt tv mens jeg sitter her og pleier ryggen! (Tror jeg strakk noen muskler mens jeg jobbet i hagen i går, klarer plutselig ikke å gå! Verker hele tiden *sutre*)
Athina' Skrevet 31. oktober 2011 #80 Skrevet 31. oktober 2011 Ireyna: Så spennende da :-) Mange som har hatt det sånn og fått positiv test :-) Og for å gjøre ting enda verre kan du bla deg frem og tilbake på denne siden; http://forum.snartgravid.com/showthread.php?t=27889&page=48 Her er det ingen smerter ellernoe i dag, kun murringer i korsryggen, sånn at jeg føler jeg mørbanka. Men har sikkert ligget rart i natt, for det har jo ikke klaffet allikevel. Har ikke kjøpt flere pinner til monitoren nå, tenkte at 12 pp med den er nok for nå så får jeg heller bare leve i uvissheten om vi har truffet eller ikke, ikke at det gjør ting bedre men men :-)
Hali Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter #81 Skrevet 31. oktober 2011 Er 4 dpo: ikke noe særlig med symptomer, er ennå oppblåst men det kan være andre grunner. MEN jeg har utrolig mye utflod (hvit, kremet med slim) - så jeg vet ikke om jeg skal tolke det positiv. Hadde jo en del utflod forrige pp òg da.. Nei, vet ikke helt. Men jeg fant denne artikkelen fra NHI, som forklarer litt om symptomene som kan forekomme tidlig: http://nhi.no/foreldre-og-barn/svangerskap-og-fodsel/normalt-forlop/symptomer-og-tegn-pa-graviditet-35849.html Og i denne artikkelen sto det litt om økt utflod: " Økt utflod. Kvinnen kan oppleve en økning av en hvit, melkeliknende utflod. Årsaken til dette er at skjedeveggene begynner å bli tykkere nesten umiddelbart etter befruktningen. Den økte celleveksten i skjedens slimhinne forårsaker utfloden. Den økte utfloden kan fortsette gjennom hele svangerskapet, men den er ufarlig og krever ingen behandling. Hvis derimot utfloden gir ubehagelig lukt, og den fører til kløe, bør du kontakte lege. Det kan være tegn på sopp- eller bakterieinfeksjon." (NHI) Jeg har ikke lyst å håpe for mye, men dessverre er det ikke så lett :/
Hali Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter #82 Skrevet 31. oktober 2011 Ser at Cayenne72 står hos oss - men jammen har hun fått positiv test!! Hvis du leser dette: Gratulerer!!!! Hun er inn på uke 44-tråden.
**venter** Skrevet 31. oktober 2011 #83 Skrevet 31. oktober 2011 Hei hei! Jeg er ny i denne tråden. Hos oss klaffet det i 1pp, men mistet i uke 6. Derfor er vi nå påan igjen, og klar for en ny liten spire. Håper så det klaffer fort igjen:) Har ikm 8.nov tipper jeg, kanskje litt før. Forrige gang testet jeg pos veldig seint, men hadde symtomer veldig tidlig. Blir spennende uansett:)
Et nytt eplefrø <3 Skrevet 31. oktober 2011 #84 Skrevet 31. oktober 2011 Velkommen skal du være **venter** Så trist å høre at du mistet! Fryktelig kjedelig å la seg selv bli i ekstase for å få det knust. Men her inne er det masse bebis-støv, og jaggu har ikke Cheynne fått positiv test allerede! ( Gratulerer!) Så her er det håp!! Hali; Lurer litt på dette sekretet ditt jeg. Hvor mye er det liksom? (kanskje vanskelig å foklare...) Er det slik at du må bytte undertøy,på papiret eller bare når du kjenner etter? For jeg har jo(som jeg sa jeg ikke skullle..) sjekket tappen et par ganger, og da har jeg oppdagt mye lotion sekret, men ikke MYE mye liksom. Men endel...? Det er jammen meg mye man skal lure på. ;-)))
Athina' Skrevet 31. oktober 2011 #85 Skrevet 31. oktober 2011 Hali: Jeg er 4 dpo jeg også, og baaaaaahhhh ønsket for at det klaffet er stort, men realismen sier noe helt annet, men å høre på den er ikke enkelt :-/ Iallefall når man leser om sånne ting som den linken hehe. Har hatt noen stikkninger i dag, murringene i ryggen er der fortsatt, trørr i munnen og det føles ut som jeg er skikkelig fyllesyk. MEN alle disse tingene kan bortforklares med influensa symptomer og at man har sovet i feil stilling og sovet dårlig :-/ Som sagt jeg har ingen tro på i det hele tatt at det klaffet, men så lenge man vet at man traff el blir man helt psyko i hodet allikevel hehe. Når det gjelder Cayenne så krysser jeg alt jeg har, men siden jeg testet falskt positivt forrige pp på CB(hatforhold til CB nå) så venter jeg litt med å hoppe opp og ned og gratulerer, men jeg håper det har klaffet for dem :-)) **venter**: Velkommen hit, og jeg håper oppholdet blir kort og at det klaffer fort denne gangen også og at den klorer seg fast :-)
Hali Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter #86 Skrevet 31. oktober 2011 Eplefrø: Det er ikke sånn at det renner ut av meg, men hver gang jeg tørker meg etter dobesøk er det mye utflod (hvit og kremetaktig) som kommer ut. Og to ganger har jeg observert MASSE med slim, det ligger liksom opp på papiret. Jeg trenger liksom ikke å sjekke sekreten for det kommer ut uansett når jeg tørker meg. Syns det er mye, for jeg pleier ikke ha så mye utflod.
Athina' Skrevet 31. oktober 2011 #87 Skrevet 31. oktober 2011 Hali: akkurat sånn er det her også, og jeg klarer ikke helt å beskrive det for det er vannete, melkete, og cremete, sånn alt på en gang utenom sticky for det er det ikke :-) Og unormalt for også, nesten som etter man har kosa og gutta kommer ut lissom :-)
**venter** Skrevet 31. oktober 2011 #88 Skrevet 31. oktober 2011 Rett etter jeg testet postivitv forrige gang var det faktisk så ille for meg at jeg følte for å skifte truse flere ganger til dagen. Hadde altså mye tynt utflod. Har begynt med det nå også, så håper jo. Meeen, det kan jo være at det bare er normalt for meg. Har ikke hatt en normal syklus uten å være gravid/ikke gått på p-piller på seks år, så vet ikke helt.
Babysyk85 Skrevet 31. oktober 2011 #89 Skrevet 31. oktober 2011 Hvorfor har ikke jeg økt utflod!?!?! Hvis jeg hadde EL på lørdag, så er det enda litt tidlig, det er en trøst. Føler jeg ikke kan begynne symptomjakten enda.... Heldige dere! **venter** velkommen til deg! Leit å høre at du mistet, håper spiren sitter fort igjen. Til dere med økt utflod: Nå skal jeg være litt kjipt. Det er ikke den østrogentoppen som kommer en uke etter EL da? Som gir økt utflod i en dag eller to? Jeg ser jo fram til den, for å vite litt mer sikkert når EL var, så det er mulig jeg bare er veldig opphengt i den! Har hatt svake menssmerter iløpet av dagen. Og så tror jeg brystvortene begynner å bli såre - helt normale TR symptomer for meg!! Jadda!!
Hali Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter #90 Skrevet 31. oktober 2011 Babysyk: det kan godt hende men leste denne idag (som kanskje ga meg litt for høye håpninger): "Økt utflod. Kvinnen kan oppleve en økning av en hvit, melkeliknende utflod. Årsaken til dette er at skjedeveggene begynner å bli tykkere nesten umiddelbart etter befruktningen. Den økte celleveksten i skjedens slimhinne forårsaker utfloden" (NHI) Men selvfølgelig alle er forskjellige. Grunnen til at jeg legger merker til utfloden er fordi at jeg hadde mye utflod forrige pp òg.. Men det trenger ikke å bety at det har klaffet :/
Babysyk85 Skrevet 31. oktober 2011 #91 Skrevet 31. oktober 2011 Da håper jeg det fortsetter med mye utflod hos dere! Og at min teori er feil! Det er jo også et symptom som man ikke kan innbile seg! Forresten, hva gjør du her inne nå Hali!? Har ikke du eksamen? Det er selvfølgelig hyggelig, men vil jo at du skal jobbe med eksamen også da!
Athina' Skrevet 31. oktober 2011 #93 Skrevet 31. oktober 2011 Babysyk: For min del så hadde jeg el på torsdag og har ikke hatt noe tørke siden da, og det er helt unormalt for meg iallefall, om det i det hele tatt betyr noe som helst tviler jeg på - men når man må skifte truseinnlegg flere ganger om dagen for at det er vått da merker man forskjellen :-) Men tviler på at man skal legge så mye i det altså, noen er helt tørr frem til påvist graviditet og noen merker ikkeno forskjell fra før, så det er nok ikke det tegnet som det er mest hold i nei :-) Brystene har jeg aldri kjent noe forskjell på, sist ble de ømme i uke 11, men trøtthet har alltid vært ett sikkert tegn for meg før ikm, men jeg vet ikke hvor lenge før, for jeg har aldri notert noe :-) Sist tror jeg at jeg visste at det hadde klaffet for jeg hadde ikke den typiske pms'en min pluss jeg brukte alltid å få en menskvise som ikke kom :-)
LillL Skrevet 31. oktober 2011 #94 Skrevet 31. oktober 2011 Hei hei! Babysyk85: Jeg fødte på Ullevål sist, har ingen dårlige opplevelser derfra, så jeg tenker litt på å holde meg der! Vurderer litt på ABC klinikken iom jeg allikevel ikke fikk smertestillende forrige gang! MEN det betyr ikke at neste fødsel blir lik... Kanskje jeg angrer der jeg ligger og føder "naturlig" Jeg har iallefall bare hørt positive tilbakemeldinger fra de jeg kjenner som fødte på ABC. Og til dere som allerede har symptomer! Juhuu! Heldige! Jeg har fortsatt INGEN bortsett fra murringene! Pluss at i sta var det litt brun guffe (sorry) i trusa! Så kanskje syklusen min er helt rar denne pp og tr dukker opp før! Tar ikke sorgene på forskudd, men er skeptisk! Velkommen til venter
Babysyk85 Skrevet 31. oktober 2011 #95 Skrevet 31. oktober 2011 Atina, da er det nok ikke det jeg snakker om. Er jo litt rart om du plutselig skulle ha økt utflod uten videre. Samtidig er jeg ikke overrasket over hva den kroppen vår kan finne på! LillL: Kunne man føde i badekar på fødeavdelingen på Ullevål? Har tenkt litt på det, og har kanskje litt lyst å prøve det. Det skal visst hjelpe på smerten. Det har jo vært snakk om at de skal kutte ut lystgass (hvis de ikke allerede har gjort det), så da er det vel bare epidural som er av smertestillende. Er litt skeptisk til det. Men nå skal ikke jeg være eplekjekk, for jeg har aldri fødet før! Brun guffe, kanskje det er festeblødning..... ;-)
Athina' Skrevet 31. oktober 2011 #96 Skrevet 31. oktober 2011 LiIIL: Eller siden du har IKM på søndagen så passer det vel bedre at det nå er el-tid hos deg og siden det er litt blod, ekstra fruktbar? :-)
LillL Skrevet 31. oktober 2011 #97 Skrevet 31. oktober 2011 Babysyk85: en venninne av meg fødte i badekar på ABC klinikken på Ullevål ja! Men på vanlig føden vet jeg ikke... Det sto et badekar på rommet der, mulig det er til å ta litt av smertene på forhånd! De har kuttet ut lystgassen ja! :S ville vel vært eneste grunnen jeg kanskje hadde vurdert A-hus (har ikke de det på nye A-hus?) Lystgassmasken var min beste venn både før under og etter fødselen! Hehe Nå skal det sies at de, uten å si i fra, skrudde over på kun oksygen under selve pressingen, og jeg holdt like godt tak og sugde det i meg! Så kanskje det er litt psyken der også! Festeblødning er det jeg klamrer meg til nå!
Babysyk85 Skrevet 31. oktober 2011 #98 Skrevet 31. oktober 2011 Men kan man føde på ABC klinikken som førstegangs? Eller må man ha hatt en normal fødsel uten komplikasjoner først? En venninne av meg fødte på AHUS, og ble vel bare tilbudt akupunktur. Men hun har hatt raske fødsler, så hun rakk ikke stort annet heller, Men hun fikk ikke lystgass. Hvis jeg skal føde på ullevål, så tror jeg at jeg må søke der ganske fort etter positiv test. Kanskje allerede nå ;-p Hali, du fødte på SUS? Var du fornøyd med det? Er vel kanskje luksusproblem å kunne velge hvor man vil føde..... Vondt gjør det åkke som!!
Hali Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter #99 Skrevet 31. oktober 2011 Babysyk: Driver med multitasking Jobber med eksamen og tar småpauser innemellom. Men jeg har iallefall laget meg en disposisjon, så det gjelder å lese litt og så begynne å skrive. Tenkte å bli ferdig på onsdag, slik at jeg har torsdagen til symtomjakting...hehe Ja, fødte på SUS. Kjempe fornøyd. Men etter 12 timer med rier som aldri kom noe vei - ble det haste keisersnitt. Så jeg fikk ikke "bo" på sykehus-hotellet pga keisersnitt. Så jeg delte rom med to andre og mannen kunne bare komme på besøk og så dra igjen. Så det var utrolig kjipt (følte meg helt alene)
LillL Skrevet 31. oktober 2011 #100 Skrevet 31. oktober 2011 Babysyk85: Mulig man ikke kan føde på ABC som første gangs! Men jeg mener å huske at jordmor spurte meg om jeg ville søke der sist! Må sjekke litt jeg! Mulig jeg ikke får plass der heller for snuppa mi var prematur! Sto noe om at tidligere svangerskap og fødsler må ha vært normale... Athinas... Jeg kan ikke ta noen sjanser, får vel hoppe på Kjærsten i gjen da!! Hali: jeg er enig med deg, jeg fikk ikke bo på hotellet på Ullevål pga prematurfødsel! Det å være nybakt førstegangsmor på barsel og 2 mannsrom er noe av det mest ensomme jeg noen gang har opplevd! Jeg fødte på kvelden så pappan måtte dra nesten med en gang!! Gud som jeg savnet han akkurat da! Føler meg egentlig litt trist når jeg mimrer! *snufs*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå