Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Athina: Du er ikke alene. Kjenner stikkinger nedenfor og idag våknet jeg med mild menssmerter! Så jeg er i dpo helvete også!!

Pluss masse utflod idag (kremet, med litt slim) - beklager detaljet jenter.

Men jeg noterer all "symptomer" jeg måtte, for hvis det ikke klaffer denne gangen, vet jeg iallefall hva som er "normalt" og ikke.

Vil anbefalle en interessant hjemmeside (amerikansk):

http://www.countdowntopregnancy.com/early-pregnancy-symptoms/symptoms-by-day-past-ovulation.php

Her kan dere se hvilket symptomer som ofte dukker opp blant gravide (prosentvis) for hver dag etter EL.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ireyna, så leit å høre om han på jobben din! Må ha vært et sjokk! Huff!

Til spørsmålet ditt, det kan ikke ha vært en festeblødning da? Det var det første jeg tenkte. Men vet egentlig ikke når den skal komme eller hvor mye som er vanlig å blø. Det må jo ha vært endel siden det kom i senga!

Athina, du tok deg selv bort igjen fra listen akkurat nå... Har ingen gode forslag til hva det kan være de smertene. Jeg har tidligere hatt murringer i hø eggstokk fra EL til TR. Men er jo litt rart at du plutselig får det en syklus.. Festesmerter da? Vet ikke helt når det kommr jeg. Rart med den utfloden også!

Mye rare ting som skjer med kroppene våre. Jeg har hatt mye mindre EL-smerter nå enn tidligere. Har vært skikkelig plaget med murringer, men ikke nå. Det kan jo ikke være et graviditetssymptom, for det kom jo FØR befruktning! Hmm.... Liker ikke at det skal skje så mye forandringer, da blir man jo bare superforvirra!!

Har ingen symptomer jeg, men det er kanskje like greit!

Skrevet

Har forresten hatt litt svake menssmerter jeg også. Husker ikke om jeg har hatt det før, men tror ikke det, for murringen har jo vært der!

Arrrrgh!!

Skrevet

Herreguuud da, nå var det jo jeg som tulla , kopierte etter at BareLykke hadde skrevet seg på og skulle skive meg den listen igjen men trykket kun lagre, jaja :-) Nå må jo alt være greit da ;-)

Babysyk:

Vet ikke hva det er jeg, men sikkert bare noe nytt som skjer med kroppen, men det vel kanskje lurt å skrive ned ting så man vet hva som er normalt i hver syklus :-) Har også hetetokter, ligger under pledd på sofaen for jeg frøs så enormt for noen timer siden og nå er jeg så varm at fyyy! Trøtt som en dupp, og lett antennelig, er som en syk pms på en måte, og da må jeg være skummel :-) Kan jo gå trick or treat uten noen form for kostyme jeg og skremme vannet av de fleste ;-p

Mandag, 7.11:

- Cayenne72

- Ireyna

Tirsdag, 8.11:

-MaMmA311207+Ma

Onsdag, 9.11:

-Dossa

-Ballongmage

- BareLykke

- Athina

Torsdag, 10.11:

-

Fredag, 11.11:

-ArtAug

- Hali

Lørdag, 12.11:

Søndag, 13.11:

-Babysyk85

-Harepus35

-Et nytt eplefrø<3

- minimikro

-LillL

-Lilla80

♥ Gravid ♥

Skrevet

Men vet selv at det ikke kan være graviditetssymptomer men det gjør enda vanskeligere å ikke fokusere på symptomer...hehe.

Det er sikkert hormonet progesteron (hormenet som kommer etter eggløsning, og som årsaker at hvile tempen vår øker).

Skrevet

Babysyk:

Har også murringer i korsryggen og sånne får jeg ikke før rett før mensen så er med på aaaaarrrrgggghhhhh jeg også :-)

Skrevet

Ireyna: Huff, så fælt, dette ned han på jobben din!! Håper ikke han hadde små barn? Uansett, så sitter det sikkert forferdelig mange i sjokk og sorg. Tragisk.

Når det gjelder blødningen din, duh... Det MÅ jo være festeblødning?? Mtp at du er ganske mange dager dpo nå! 6-7 dager eller noe? Har en skikkelig god følelse! :-)

Hali: For en super bra side du har linket! En bekreftelse på at vi kanskje ikke er heeelt gærne likevel!? :-)

Jeg har gått å slått meg selv ut av bobla i hele dag "Det ER for tidlig at du kjenner noe nå, bare 2-3 dager etter EL!" Egget har jo ikke festet seg, og da vet vel ikke kroppen at den er gravid? VAR DET JEG TRODDE. Men i følge den siden du linket, så vet kroppen dette ganske med en gang!

Jeg har nemlig at skikkelig kramper i dag, og smerter i korsryggen. Men igjen, jeg syns å kjenne igjen dette fra forrige pp også. Men om jeg var kjemisk gravid forrige mnd, så kan jo tegnene være positive! Man liker å tro det! :-)

Athina; Det du skriver om smerter og utflod er som jeg skulle skrevet det selv i dag. Vi krysser fingre!

Ja, da er symptomletingen i gang for fullt hos de fleste seg jeg! Så herlig!

Vi har jo masse masse støv fra fruktige uke 40 med oss, så her må det jo bli masse jackpotter denne pp! :-)

Skrevet

Hehe, håper ikke du kommer hit ;-p

Kanskje du begynner å bli syk, forkjølelse eller noe. I tillegg til at du kanskje er gravid ;-)

Hali, du finner så mye spennende du! Fikk ikke opp noen symptymer jeg, Var liksom bare tomt der det skulle vært tekst. Fikk bare opp reklamen og sånn på høyre side....

Nå som vi snakker om symptomer så kjenner jeg jo ekstra godt etter og kommer sikkert til å få mange flere etterpå......

Skrevet

Jeg så det var laget en tråd " Hvem er vi her inne?" ute på Bli Gravid-debatten. Men jeg har ikke interesse av å vite hvem ALLE prøverne er, men har kjempe lyst til å vite litt mer om de herligste damene her inne på uke 45! Vet da litt om noen fra tidligere, men det hopper da jevnlig på noen nye "fjes", som det hadde vært koselig å bli litt mer kjent med! :-)

Nick/Navn: Et nytt eplefrø <3

Alder:28

Yrke: Sykepleier, jobber på sykehuset Innlandet.

Barn fra før: verdens herligste gutte-troll på 13 mnd. :-)

Prøve periode: 2 pp nå. Spennende tid i møte. :-)

Prøve historie: Fikk min sønn i september i fjor, og etter dette startet jeg med kobberspiral, noe jeg hatet, og gikk over til p-piller, som jeg sluttet med for 3 mnd siden nå. Førstemann satt etter 6 mnd, men det var uten effektiv prøving. :-)

Får ikke sagt det nok, setter så stor pris på jentene her inne! Er så fryktelig godt å dele dette med noen som er i nøyaktig samme situasjon. Man forteller liksom ikke til kollegaer og venner at man bedriver tappetafs og grundig utflod utredelse. :-) Stor klem til dere alle! :-)

Skrevet

Enig med deg Eplefrø. Klarer uansett ikke å bli kjent med alle, så da føler jeg det blir bortkastet. Vil jo bort herfra så fort som mulig egentlig ;-) Men er jo et hyggelig initiativ da! Dropper å legge meg til på den fellestråden. Men her inne er det hyggelig!

Nick/Navn: Babysyk85

Alder:26

Yrke:Hemmelig (litt redd for å bli gjenkjent)

Barn fra før: Ingen

Prøve periode: 2 pp og forhåpentligvis siste ;-) Utålmodig!!

Prøve historie: Ventet ca ett år på at samboer skal bli klar, så jeg føler at "reisen" har vært lang allerede før den har begynt. Sluttet på pilla i mars for å bli kjent med syklus og bli kvitt hormonene før prøving. 18.sept sa samboer at han var klar ;-)!!

Skrevet

jippi!!! Fikk opp linken nå! Ganske tidlig symptomer ja! Men det er jo også ganske mange som kjenner symptomer uten å være gravid, så da er vi jo like langt!

Jeg er inne i en tørkeperiode når det gjelder utflod. Men får vel snart en dag med masse utflod. Pleier ihvertfall det!

Skrevet

Babysyk: Du må trykke på de ulike dagene for å få opp symptomene etter dpo ;)

Uansett om vi ikke er gravide ENNÅ, så er det mye som skjer i kroppen vår. Har lest et sted at det tar ca 2 dager (+-) for egget å vandre fra egglederen og ned til livmora, og ca 2-3 dager til for å finne et sted i livmora for å kunne slå seg ned til ro med. Så disse stikkingene og menssmertene kan være symptomer...Det er fullt mulig...nei, nå må jeg komme ut av bobla. Men iallefall det tar 5-10 dager (veldig individuelt) for å egget å feste, dermed utløse HcG hormonet.

Forrige pp, så tror jeg egget festet seg på 5 dpo - pga et ekstrem smert i nedre del av magen.

Ååå, fy f så glad at jeg har andre (dere) i samme situasjon, tror jeg hadde blitt gal hvis ikke!!

Litt om meg:

Nick: Hali

Alder: 24

Yrke: Student, Bachelor i Barnevern 3.året (og siste)

Barn fra før: En gutt, 3 år i november

Prøve periode: 2.pp, SA i 1.pp

Prøve historie: Slutta med p-pillene i mai, men brukte gummi fram til prøvestart i september. Med førstemann tok det 8pp, 5pp før uten temping og de 3 siste begynte jeg å tempe. Temper nå òg :)

Det var meg! ;)

Skrevet

Nick/Navn: LillL

Alder:30

Yrke: administrasjon

Barn fra før: En ramp 22 mnd

Prøve periode: 3 pp

Prøve historie: Ble gravid forrige gang på 3 pp ( alle gode ting er 3?) gått på pillen i mellomtiden! Utålmodig ;)

~

Oj nå er vi mange med inn søndag! :) koselig at vi er fler som må være tålmodige! ;)

Eneste symptomene jeg har er murringer, men det får ikke dyttet meg inn i boblen enda!

Jeg fikk vite i dag at min beste venninne er gravid! Helt uplanlagt, bare slurving! Hun er usikker på om hun skal beholde! Hun fikk sin første rett før meg, og nå kanskje nummer to også? Hihi

Under forrige svangerskap fikk jeg noen kommentarer av flere folk som antydet at jeg hadde blitt gravid fordi hun var det! Da ble jeg skikkelig sur! Jeg sluttet på pillen før henne, men hun ble gravid med en gang i motsetning til meg! Dette gadd jeg ikke forklare engang for ingen har noe med det! Nå kjenner jeg at det blir det samme igjen! HVIS det klaffer her og hun beholder!

Vel vel det er vel verdt et par idiotiske kommentarer! Jeg HÅPER så inderlig at hun beholder spiren!!! <3

Skrevet

Ja, jeg er glad vi er mange som må vente til siste dag! Føler vi må vente lenger enn de med IKM tidligere i uka.

Fikk ikke opp noen ting første gang jeg trygget på linken Hali. Alt manglet liksom, men så gikk det bra etterhvert.

For å forkorte ventetiden tenker jeg at nå skal jeg først vente på den dagen jeg får masse utflod. Siden den kommer en uke etter EL (har gjort før ihvertfall) så vet jeg bedre når EL har vært etter at den kommer. Da blir det bare en uke å vente, og så en uke til IKM.

Er også superglad for å ha dere. Men merker jo at jeg blir litt oppgira av å tenke på symptomer og lese hva slags symptomer dere har!

Skrevet

Babysyk:

Ja jeg tror jeg brygger på noe altså, for jeg har litt vondt i halsen og litt pjusk :-/ Og tror kanskje det er like greit å holde seg hjemme i morgen så man ikke skremmer vettet av folk :-p

Ett nytt eplefrø:

Det er bra det er flere enn meg som har det sånn for man begynner jo å lure på om man er gal :-) Men jeg har ikke lett etter symptomer for jeg vet jo gangen i det men jeg kan jo ikke overse det for det gjør jo vondt og det med utfloden er jo helt nytt så det merker man jo fort at den forandre seg ;-)

Men for meg er jo sjansene så små at jeg kan ikke lete symptomer for da blir jeg gal etterhvert :-) Og kan heller ikke huske at jeg hadde så mange symptomer med de 2 første heller, og iallefall ikke vondt i brystene, det kom ikke får i uke 11 siste gang. Men husker jeg var trøtt og sint som en ilder innimellom, så kjapt hormonell altså, men når det skjedde husker jeg ikke for jeg var ikke her inne da, og ble kjapt gravid(2 pp) med el-tester som eneste hjelpemiddel :-)

Blir gøy å se utover uken hvor mange nye symptomer som blir funnet av alle og enhver :-)

e

Skrevet

Takker for meg ikveld, jenter! Ha forsatt en fin kveld :)

Det er ikke sikkert jeg er veldig aktiv her inne neste uke. Har hjemmeeksamen fra mandag og innlevering på torsdag - men kommer sikkert til holde meg oppdatert :)

Ha en fin uke - ny uke og nye muligheter ;)

LYKKE TIL, JENTER!! <3 Håper egget fester seg hos oss i løpet av uken ;)

Krysser fingrene for at det er vår tur :)

Vær realistisk men tenk positiv ;)

Skrevet

Lykke til med hjemmeeksamen neste uke Hali!! Nå må du konsentrere deg om eksamen og prøve å ikke tenke på prøving og baby da ;-) Lettere sagt en gjort selvfølgelig!

Tar straks kvelden jeg også! Må være opplagt til ny uke ;-)

Skrevet

Babysyk og Eplefrø: Kan det være det altså??! Tør nesten ikke håpe.. Har aldri blødd sånn før.. Var ikke så mye blod i utgangspunktet, men så hadde vi en liten "kostestund" og plutselig ble det mye :P

Håper, håper, håper!!! :)

Babysyk: Ja, det var et veldig sjokk! Helt uventet.. Han hadde ingen egne barn, men var stepappa for en på 8 (har vært det i 6 år, så regnes jo som en liten pappa)... Utrolig grusomme greier, gruer meg til imorgen på jobb..

Kanskje det er festeblødning! Ble helt opphengt her jeg nå :P

Skrevet

Nick: Ireyna

Alder: 26

Yrke: Lærer på Ungdomsskole

Barn fra før: Ingen

Prøve periode: 15.pp.. venter fortsatt!

Prøve historie: Slutta med p-piller litt før jeg og min kjære giftet oss, men fortsatt ikke napp. Har tempet litt, men fant ikke helt ut av det, prøver derfor bare å ikke tenke så mye på det hele!

Skrevet

Har ikke lest så mye om festeblødning, så kan ikke garantere at det kan være det! (Det kunne jeg jo forsåvidt ikke gjort uansett!) Men les litt om det, og gi oss referat ;-)

LillL, har du tenkt noe på hvor du vil føde? Ser du bor i Oslo, der har du jo noen valg. Har hørt at det lønner seg å søke omtrent med en gang man får positiv test, for å få førstevalget, så jeg har begynt å tenke litt på det. Jeg hører til AHUS, men det er nærmere til oslo-sykehusene, så lurer litt på om jeg skal velge Riksen, evt Ullevål.

Leste en artikkel om kontroller, og der stod det at man gjerne kunne bestille time hos jordmor med en gang.

Skrevet

Har lest endel om det på nett nå, og det kan jo se ut til at det var det det var :P Men tør liksom ikke håpe!

Skrevet

Så bra! Det er ihvertfall positivt at det er mulig at det er det da!! Spennende! Og DET har du jo ikke innbilt deg!! Da er du isåfall flink!! Hehe

Når jeg legger meg nå snart, kommer jeg nok til å ligge å kjenne etter symptomer ;-)

Skrevet

Tanken er egentlig bare at vi ikke aktivt prøver... vi har bare sex og koser oss uten å tenke på graviditet. Jeg har vært litt nøye på å ikke bruke spytt, posisjoner o.l.... jeg veit egentlig ikke jeg, men kjæresten min er fornøyd med det vi kom fram til....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...