Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på dag 17 og fikk idag positiv EL test *juhu*

Aksjene ble lagt idag tidlig og for to dager siden, må få inn en dose imprra også *ler* Så må jeg krysse fingra og håpe at gullegget mitt blir befrukta *smiler*

På onsdag fikk jeg beskjed om at min onkel døde pga hjerneslag.

Blir begravelse neste uke, gruer meg :-(:-(

For å gjøre det enda mer trist så er pappa blitt dårlig. Har fått en kraftig lungebetennelse og infeksjon i kroppen. Crp lå på over 200 og de normale er 8-10, så pappa er i dårlig form. Nå har han fått medisiner så da håpe jeg han er snart på beina igjen :-):-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heldiggris Hali, da har du plutselig kommet litt lenger enn forventet! Da kan du jo trygt teste onsdag da ;-)

Dossa, trist å høre om onkelen din! Han kan ikke ha vært så veldig gammel? Da er det ekstra trist!! Håper du har god støtte i familien og de nærmeste rundt deg! Skjønner godt at du gruer deg til begravelse. Er ikke så god på det med død og sånn, så jeg har dessverre ingen gode råd! Leit å høre om pappaen din også! Min erfaring er at de med høy CRP blir friske igjen, men at det kan ta en stund før CRP blir normal igjen, den synker jevn nedover - så jeg håper det gjør det med faren din også! Gir deg en stor god klem jeg ;-)

Det med "EL-problemer" blir så lite i forhold til død og sykdom! Det er jo bare en filleting i forhold til de virkelige problemene. Men jeg går nå og lurer på hva kroppen driver med. Masse EL-slim idag, men virker som tappen har begynt å lukke seg. Kan det være at jeg tar feil? At det er sæd som renner ut så lenge etter? Er jo to dager siden sist.... Burde vel legge inn aksjer idag også, men skal drikke i kveld, så regner ikke med at det blir noe av sent i natt.. En ting er jo at det skal mye til at egget blir befruktet og fester seg, men da er det jo en fordel at det faktisk er noen spermier der som kan befrukte egget!!! Kjipt å bomme på EL!!!

Nei, her er vel venting et godt stikkord. Og "bedre lykke neste gang".

Håper alle nærmer seg EL slutt nå ;-) Blir to lange uker dette!!!!

Skrevet

Takk søte Babysyk *smiler* for den varme omtanken :)

Onkel ble bare 68 år, og det er jo ingen alder, slett ikke gammel synes jeg. Trist med begravelser, håper det blir lenge til neste gang.

Har hatt min dose med triste nyheter den siste tida, nå vil jeg ha en positiv og glad nyhet. Den håper jeg kommer om to ukers tid *smiler*

Skrevet

God aften damer! :-)

Dossa: Huff, så forferdelig vondt å miste noen som står en nære, og som en ikke forventer å miste på lenge!

Ang pappan din, så går det virkelig lungebetennelse rundt nå, og til og med en smittsom type kalt Mycoplasma. Men lungebetennelse disse dager, er ikke farlig, så lenge det blir oppdaget!

Sønnen min har hatt lunge betennelse nå forrige uke, og det skikkelig ekkelt, men jeg tror det sitter litt i oss ra gamle dager, da folk ble veeeldig dålige av slikt. Nå skal det ikke annet enn en antibiotika kur til! At CRP er på 200 er faktisk ikke så veldig høyt. :-) CRP smeller i taket veldig fort ved en baktriell infeksjon, og ved kraftige lungebetennelser sr på CRP helt oppe i 400. Og så lenge han har fått antibiotika, så vil det synke, og da skal du se han er i god bedring i løpet av noen få dager. :-) MEN, det fryktelig vondt å se de man er gla i ha det vondt. Men dette går bra! :-))

Babysyk; Merkelig denne EL'n din asså! Men det er da ikke fast bestmemt at man ikke kan ha slimete utflod etter el..Og om det er så at du har El i dag så har du da fått lagt inn masse aksjer i forkant! Så jeg tror du skal kose deg ed goood samvittighet i kveld!

Virker som mange av oss er mer skeptiske og lite optimistiske til aksjelegging og EL-treff, denne mnd enn forrige, eller er det bare at vi begynner å få peiling på det, og vet at alle hindringer lille sperm skal igjennom?

Er alldeles ikke optimist denne mnd selv jeg, etter disse dagene med sykt barn, det har gått hardt utover søvn og psyke kan man si. Men jeg sjak nok en tur innom boblen, sånn for gøy, uansett før IKM er her, og jeg håper dere følger etter. :-)

Jeg er ikke

Skrevet

68 er ingen alder idag, så det var trist! En annen ting er det når de er veldig veldig gamle. Er selvfølgelig trist da også, men det blir på en annen måte!

Eplefrø, trodde ikke man hadde slimete utflod annet enn ved el. Det er veldig strekkbart. Og siden tappen har vært åpen så lenge. Den lukker seg vel etter EL. Kanskje kroppen har problemer. Har jo ikke kjent like mye murringer som jeg pleier heller så. Tror vi får prøve på aksjelegging i natt også jeg. De er jo to dager gamle de som er der, så må nok fylle opp litt.

Jeg sa jeg skulle drikke. Vet mange er imot det under prøving, særlig etter EL. Men jeg velger å leve som normalt fram til positiv test. Eller når IKM nærmer seg og jeg har mistanke. Vet jo aldri hvor lang tid dette tar! Trenger ikke akkurat å helle nedpå i hverdagen sammen med bare samboer, men når man skal i lystig lag, så drikker jeg med god samvittighet. Så det så ;-)

Ja, merker også at nesten alle her er litt skeptiske. Men kanskje det gjør at vi slapper mer av, og at det nettopp er det som gjør at det klaffer denne perioden. Jeg har nesten ikke prøvd, så jeg må kanskje regne med noen runder til, men en sommerbaby hadde vært supert!!! Holder meg i EL-land så lenge som mulig og håper jeg hopper rett til IKM ;-)

Skrevet

"jeg er ikke" ...hmm. hvor kom det i fra...? Det skulle iallefall ikke stå der:-)

Babysyk ; Ære være deg for det! At du kan kose deg som vanlig! Om dette tar tid, skal man liksom slutte å leve halve mnd da? Bare spise vitaminer, ligge med hevet rumpe og det som værre er? Nei. Jeg lever som vanlig frem til det endelige positive svaret foreligger, eller at jeg har en følelse.. :-) Det blir da mange nok mnd uten slikt, og plutselig tar det lenger tid enn planlagt.

Det blir da avholdsperiode så det holder når spiren sitter. :-) Og her er det ikke snakk om mer enn et glass rødvin eller to i helgen. Og det unner jeg meg sååå veeeldig. :-)

Men apropo vitaminer; Har alle startet med Folat? Jeg har nemlig ikke det.. ups.. :-) Tenkte det kunne holde fra uke 4, eller blir det sent det kanskje?

Skrevet

Dossa: Trist å lese ang. onkelen din. Sender deg en stor klem!! Og håper faren din kommer i bedringsvei.

Jeg er BÅDE optimistisk og pestimistisk...hehe.. I det ene øyeblikket er jeg kjempe positiv på at vi har klart igjen denne pp, men så skifter det brått. Nå ble jeg enda mer gira nå som jeg er 4 dpo :)

FF anbefaller å teste 10.november (torsdag), så da tenker jeg at jeg holder meg til den datoen - HVIS jeg klarer det ;)

Eplefrø: Jeg tar folat, begynner sikkert med GraVitamin når jeg får positiv test!

MEN jeg lever som normalt. Spesielt fra TR til EL.. :) Men jeg drikker ikke så mye alkohol til vanlig (sjeldent egentlig), så det er ikke noe problem.

Skrevet

Mandag, 7.11:

- Cayenne72

- Ireyna

Tirsdag, 8.11:

-

Onsdag, 9.11:

-Dossa

-Ballongmage

Torsdag, 10.11:

-

Fredag, 11.11:

-ArtAug

- Hali

Lørdag, 12.11:

Søndag, 13.11:

-Babysyk85

-Harepus35

-Et nytt eplefrø<3

- minimikro

-LillL

♥ Gravid ♥

Skrevet

Som jeg trodde så hadde jeg EL på dag 18 og det klarte jammen FF å oppdage det - så da er jeg egentlig 3 dpo. Helt greit det! Da tyder det på at ting er som normalt etter SA.

Dagene kommer til å gå så treigt - vil bare få unna denne pp. Har aldri vært så gira før og det skylder jeg på SA'en. Huff, kommer helt sikkert til å bli skuffa!

Glad for at jeg har eksamen neste uke, da har jeg iallefall noe annet å fokusere på.

Hvordan det?

Skrevet

Mente hvordan går det? Litt vanskelig når man skriver fra mobilen!

Skrevet

Fyllesyk ;-)

Litt rart å tenke på at jeg kanskje ikke skal drikke på lenge ,lenge! ikke at det gjør noe, men forhåpentligvis er det alkoholfri vin jeg drikker neste gang ;-) ;-)

Husker ikke om jeg har sagt det, men tror EL er forbi. Heldigvis! Men, bedre sent enn aldri! Tipper at jeg har IKM på lørdag jeg. Eller kanskje fredag? Syns tappen hadde begynt å lukke seg igår. Jaja, en dag fra eller til spiller jo ingen rolle!!!

Neste uke begynner symptomjakten ;-)

Eplefrø, det er anbefalt å begynne med folat 3 mnd før man starter prøving, og ihvertfall når man starter prøving, så du bør absolutt begynne!! Kjøp deg piller i morgen. Hender jeg glemmer å ta den hver dag. Litt rart, skulle jo tro man husket den etter ti år på p-pilla!

Skrevet

Ja, her i huset sa mannen plutselig at han ville at jeg skulle roe meg ned med denne prøvinga... Han er litt bekymret siden vi ikke har noen leilighet sammen, vi bor hver for oss, men har søkt om lån nå for å kunne kjøpe leilighet sammen. Vi har ikke fått svar på søknadene enda, men han sier han vil vente med å prøve til vi faktisk har fått leilighet... Jeg er så ivrig at jeg ikke synes det er noe problem, leilighet får vi jo får en evt. baby blir født uansett, tenker jeg.. Han er imidlertid ikke av samme oppfatning...

Jaja. Men jeg skal ikke begynne på pilla igjen altså, det ville han ikke. Han sa noe sånt som "kanskje blir vi gravide uten at vi vet det istede - hadde ikke det vært koselig?"..... nåja, han syns nok jeg har tatt litt av i det siste, og det stemmer vel. Men jeg kan ikke bare skru av den bryteren der - nå vet jeg jo når jeg har eggløsning osv... Jeg har jo faktisk eggløsning NÅ tror jeg. Vil ikke at han skal tro at jeg lurer han til sengs kun for å bli gravid... Ikke lett det her. Jeg blir fremdeles å se her fremover altså :) Må jo følge med på dere :) Kanskje sees vi på 1. trim etterhvert også :)

Skrevet

Hei hei! Eg fekk smilefjes i dag på clearblue! :) er egentlig med på ikm uke 46 for forvetna at syklusen skulle vera lang. Det har den vore sidan ma i juli. Men no er altså kroppen i rute igjen!! Så kanskej ikm søndag 13. for meg, så vil gjerne vera med her med dykk og :) :)

Håpar de har det bra og har ein god følelse for at det kjem ein liten skatt i magen <3

Skrevet

Mandag, 7.11:

- Cayenne72

- Ireyna

Tirsdag, 8.11:

-

Onsdag, 9.11:

-Dossa

-Ballongmage

Torsdag, 10.11:

-

Fredag, 11.11:

-ArtAug

- Hali

Lørdag, 12.11:

Søndag, 13.11:

-Babysyk85

-Harepus35

-Et nytt eplefrø<3

- minimikro

-LillL

-Lilla80

♥ Gravid ♥

Skrevet

Babysyk: symptomjakten har (dessverre) begynt her!!! :/ Huff, hvordan skal dette gå, er liksom bare 3dpo..

Skrevet

Mandag, 7.11:

- Cayenne72

- Ireyna

Tirsdag, 8.11:

-MaMmA311207+Ma

Onsdag, 9.11:

-Dossa

-Ballongmage

Torsdag, 10.11:

-

Fredag, 11.11:

-ArtAug

- Hali

Lørdag, 12.11:

Søndag, 13.11:

-Babysyk85

-Harepus35

-Et nytt eplefrø<3

- minimikro

-LillL

-Lilla80

♥ Gravid ♥

Skrevet

Slenger meg på med IKM tirsdag 8.11. Forrige syklus tok fire dager ekstra så da går jeg ut i fra den denne gangen. men kan også hende at IKM er litt før. får prøve å ikke håpe positiv test for tidlig. om det ikke klaffer denne mnd blir det el testing og temp og alt jeg bare kommer på. har en mistanke om at el er tidligere enn jeg tror, for jenta vår kom i en "sikker" periode pluss hoppa av i svingen. sist jeg ble gravid hadde vi oss kun en gang og det var før vi var midt i en syklus. jeg har lenge trodd at en baby kommer uten noe hjelp, men nå er jeg lei av å prøve og ikke bli gravid. så om det ikke blir denne mnd så skal jeg få det til neste:) er ganske motløs når jeg har mensen og første uka etter, men etter det er jeg optimist og har nytt mot igjen. vi har ikke lagt spesielt mye aksjer denne mnd så jeg tror egentlig ikke at jeg er gravid denne mnd, men håpet er der allikevel :) Vi har da tross alt hatt sex!!!

Skrevet

minimikro, det var leit å høre at dere ikke skal prøve mer! Skjønner at du ikke vil lure han, det føles ikke helt godt ut for samvittigheten! Hvordan skal dere beskytte dere?

Fra jeg sluttet på pilla til vi begynte å prøve hoppet vi av i svingen. Det er jo en viss sjangse for et "uhell" så jeg gikk jo delvis og kjente etter symptomer. Tror ikke det er helt bra. Det fører jo bare til enda mer stress. Håper det ordner seg for dere!

Ja, har du noen symptomer da Hali?

Skrevet

Vi skal ikke beskytte oss på noen måte. Både jeg og han ønsker jo barn, men han vil ha leiligheten først. Men det er ikke noen krise hvis jeg blir gravid altså :)

Skrevet

Men da blir det jo det samme som å prøve? Eller er planen å ikke ha sex når du har EL?

Skrevet

Hei jenter!

Beklager at jeg har vært helt fraværende, og ikke minst beklager for at jeg ikke har takket for hyggelige tanker.. VI har hatt en grusom uke på jobb, på torsdag fikk en god kollega massiv hjerneblødning, og han døde på fredag.. Bare 40 år og en uke gammel.. Det er helt grusomt og sjokkerende, så det har tatt litt av energien min de siste dagene.

Men nå har jeg jo da ett spørsmål...

I går hadde jeg kremet utflod, hvilket jo tyder på at jeg ikke er fruktbar lenger, men i dag så blør jeg??!Våknet med blod i senga, men har ikke blødd siden i dag morges. Har ingen smerter eller hovne pupper, bare dette blodet.. Noen svar på hva dette kan være??

Krysser fortsatt fingrene for alle jentene her inne ;)

Skrevet

Mandag, 7.11:

- Cayenne72

- Ireyna

Tirsdag, 8.11:

-MaMmA311207+Ma

Onsdag, 9.11:

-Dossa

-Ballongmage

- BareLykke

Torsdag, 10.11:

-

Fredag, 11.11:

-ArtAug

- Hali

Lørdag, 12.11:

Søndag, 13.11:

-Babysyk85

-Harepus35

-Et nytt eplefrø<3

- minimikro

-LillL

-Lilla80

♥ Gravid ♥

Skrevet

Har skrevet meg på denne lista før, men det er sikkert noen som har kopiert inn feil liste, så da får jeg gjøre det igjen :-)

Mandag, 7.11:

- Cayenne72

- Ireyna

Tirsdag, 8.11:

-MaMmA311207+Ma

Onsdag, 9.11:

- Dossa

- Ballongmage

- Athina

Torsdag, 10.11:

-

Fredag, 11.11:

-ArtAug

- Hali

Lørdag, 12.11:

Søndag, 13.11:

-Babysyk85

-Harepus35

-Et nytt eplefrø<3

- minimikro

-LillL

-Lilla80

♥ Gravid ♥

Skrevet

Mandag, 7.11:

- Cayenne72

- Ireyna

Tirsdag, 8.11:

-MaMmA311207+Ma

Onsdag, 9.11:

-Dossa

-Ballongmage

- BareLykke

Torsdag, 10.11:

-

Fredag, 11.11:

-ArtAug

- Hali

Lørdag, 12.11:

Søndag, 13.11:

-Babysyk85

-Harepus35

-Et nytt eplefrø<3

- minimikro

-LillL

-Lilla80

♥ Gravid ♥

Skrevet

Jeg vet jo at sjansene for at ting har klaffet her er mikroskopiske, men alikevel er jeg i dpo helvete :-( Er 3 dpo nå og i går begynte det å stikke i ve eggstokk, noen ganger i hø, men det er verst i hø. Samme dag også... Også stikker det oppe i skjeden/livmortapp(?) sånn at jeg rykker til innimellom og jeg det føles ut som jeg er hoven inni der på ett vis...kjemperart og nytt for meg, men betyr ingenting altså, men rart hvordan kroppen tuller med en i dpo land :-/ Har også en ny utflod, masse kremmetmelkogvått med litt sånn klumper, og nei jeg har ikke soppinfeksjon. Men jeg har veldig vondt i ve side nå i kveld, jaja :-)

Arrrrrrghhh! Måtte bare sutre litt, siden dette er nytt, men utfallet alltid det samme, hver eneste mnd :-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...