2 prinser og et nurk på vei Skrevet 28. oktober 2011 #1 Skrevet 28. oktober 2011 Off... Vondt å puste når eg ligger og vondt å puste når eg sitter. Bare eg skal trekke pusten så får eg vondt i øvre del av brystkassa og føler eg har sprunge maraton. Hjertebank inni mellom.. Vondt i hode. Har dei siste dagene merket at knøttet ligger langt oppe. Dei 2 siste kveldene har eg følte han har låge under høyre ribbein. hodepinen blir forsterket inni mellom som om det ikke får nok oksygen. Å spesielt når de er varmt i rommet... Noen andre???? eller noen forslag
Barbarella og froskebarna Skrevet 28. oktober 2011 #2 Skrevet 28. oktober 2011 Det har sikkert mest sannsynligvis å gjøre med at babyen tar opp plass.. Men jeg ville ha ringt legen! Det KAN jo være blodpropp, og da må det behandles. Ikke for å skremme deg altså, men jeg ville i hvert fall ha hørt med legen. Lykke til!
2 prinser og et nurk på vei Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 28. oktober 2011 oki.. Takk...
Barbarella og froskebarna Skrevet 28. oktober 2011 #4 Skrevet 28. oktober 2011 Hei! Hvordan går det med deg? Fikk du ringt legen?
2 prinser og et nurk på vei Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 28. oktober 2011 Hei.. Det går greit takk som spør Legen sa vist de ikke ga seg sku eg ringe legen å få sjekket oksygen mengden og diverse ting.. Men virket som de ga seg litt da ungen sparke nede i bløren nå. Så er nok han som har laget litt problemmer for meg..
Jente07+bolle i ovnen:D Skrevet 29. oktober 2011 #6 Skrevet 29. oktober 2011 Har det litt slik som deg. I veldig mange stillinger får jeg pustevansker, blir svimmel og føles ut som om jeg skal svime av omtrent! Har hodepine ofte fordi jeg (dette tror jeg selv er grunnen da) ikke får nok oksygen. Har snakket med både lege og jordmor og grunnen er vell at han ligger såpass langt oppe, livmoren og fosteret presser alt så høgt opp slik at jeg føler jeg ikke får puste. Flere som har det slik pga babyen kan ligge å trykke mot hovedpulsåren osv. Vondt og ikke noe særlig i det hele tatt! Jeg kan aldri ligge på rygg og har problemer om jeg skal kjøre bil, sitte oppreist lenge osv. Dette gjør at jeg også sliter på jobb. (jobber på kontor). Må ofte skifte stilling og prøve finne løsninger som skal hjelpe. Er det i tillegg varmt i rommet får jeg nesten panikk. Ikke noe å gjøre noe med, må vell bare finne best mulig stilling slik en får strekt seg ut skikkelig. Jeg pleier ligge på venstre side hver natt og det kan hjelpe meg å løfte armene mine litt over hodet. Husker at jeg hadde dette problemet i første svangerskap også men det var ikke før jeg faktisk var 30-40 uker på vei. Har slitt med det noen uker nå, og er snart 27 fullgåtte. Så nå har det komt tidligere. Ikke noe kjekt!
2 prinser og et nurk på vei Skrevet 29. oktober 2011 Forfatter #7 Skrevet 29. oktober 2011 Jente07+bolle i ovnen:D - JØSS var akkuratt som du beskrev meg det.. Eneste eg føle meg konstant ør i hode 4 dagen nå. Eg liker meg best på høyre side. Da bekkne på venstre side er ikke helt greit og ikke klare ligge så lenge på den siden. Så lenge eg sitte litt bakover når eg kjøre så går de bra. Eg har aldri hatt dette problemmet da begge dei 2 andre mine låg mer på utsiden,men mistenker denne ligg mer inne mot ryggen min. FOlk tror eg har termin i vårmnd men har i begynnelsen på februar. Så er eg bare 152 over bakken selv så det hjelpe nok ikke på at ungen har liten plass inni der fra før. eg er 26 uker. EG jobbe i bhg,men er sjukemeldt pga bekkne men skal opp noe slik eg kan jobbe,men forsette de slik som dette vet eg ikke om kroppen min klare det.
Jente07+bolle i ovnen:D Skrevet 29. oktober 2011 #8 Skrevet 29. oktober 2011 Nei ikke noen vits i å presse seg dersom en sliter med kroppen. Jeg er 100% sykemeldt pga bekkenløsning og er så sliten og trøtt hele tiden. Hjelper på at jeg vet jeg kan sove på dagen når jeg vil og at jeg kan ta ting i helt mitt eget tempo. Har i flere tilfeller både på jobben og i andre sammenhenger blitt ståendes og omtrent vurdere om jeg bare skal svime av eller om jeg skal prøve ta meg sammen. Blir så ille svimmel og føler virkelig jeg ikke får puste. Ikke noe godt i det hele tatt! Håper dette roer seg etterhvert som magen synker. Har også de tankene som deg at babyen presser lengre bak mot ryggen! Har ikke så stort mellomrom fra brystene og ned til skambenet og dette tror jeg også har litt å si! Ikke lett eller behagelig,men vi får pent bare holde ut! husk å lytt til kroppen din, ikke press deg til å f.eks jobbe om du ikke klarer det , eller sitte/stå i stillinger du føler deg ukomfortabel i.
2 prinser og et nurk på vei Skrevet 29. oktober 2011 Forfatter #9 Skrevet 29. oktober 2011 Takk.. Litt godt å høre det er ikke bare meg som har det slik. Eg og står mange ganger og tenke skal eg falle i golvet eller "gi jernet" videre å det enda eg ikke har jobbet på en stund. Men eg ønske å jobbe da eg har dårlig samvittighet ovenfor dei på jobb å eg savne dei vanlige rutinene etter hvert. Er ikke vant med å sitte hjemme. Eg er normalt en person som jobbe til den dagen eg er så sjuk at eg ligge på sjukehuset eller er sengeliggene og orker ikke lee en finger for det gjer så vondt i kroppen. Men som du sier nå eg og er sliten og orke fint lite å det syns i hjemmet noen dager. Heldigvis har eg en mann som er helt fantastiske og 2 gutter som hjelper til inni mellom. Dei syns det er kjekt for da får dei noe ijen for de i penger som dei kan spare til noe dei ønske seg. Tror og det mellomrommet har litt å si. Å i tillegg ligge knøttet høyt oppe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå