Harfåttprinsen:) Skrevet 28. oktober 2011 #1 Skrevet 28. oktober 2011 Hei Min sønn på snart 7 uker, har veldig vanskelig for og finne roen og sovne på dagene og å sovne til natten, må som oftes bæres, dette er noe som sliter veldig på meg og pappan.... har dere noen tips til hvordan vi kan gjøre det? Han sutrer/klager endel når han blir trøtt.. men klarer ikke og sovne.... når det er kvelden så har han veldig vanskelig for og roe seg, og ligger gjerne og skriker/sutrer/stopper og sovner og starter på igjen, dette kan vare alt fra en halv time til en time.... Jeg synes for min del det er vanskelig og høre han skriker å er urolig... Pappan tar han mang en kveld med seg og legger seg sammen med han i vår seng, og lar han ligge og syte/skrike/sutre, å han sovner til slutt.... jeg er redd han er litt for liten til og utføre det slik.... men vær gang pappaen tar og løfter han litt opp slutter han og skrike, så det er tydlig at det er å bli båret han vil.... Håper noen har gode tips til oss
Bad habits har tre små Skrevet 28. oktober 2011 #2 Skrevet 28. oktober 2011 Veldig mange spedbarn har et stort behov for nærhet. Jeg tror veldig mange her inne har erfaring med å bære rundt på de små, sove halvt sittende i en stol - mens barnet sover på brystet osv. Det er litt sånn i begynnelsen. Det viktigste er at spedbarnet ikke blir overtrett, så jeg tenker at det viktigste er at den lille får sove. Du kan gjerne begynne å øve på å legge barnet fra deg etter at det har fått mat og viser tretthetstegn, men ikke forvent at det sovner uten støtte. Jeg har hatt god nytte av bæresjal. Hvis du går inn på www.syvsjal.no eller tettinntil.no, ser du mange forskjellige bæreanordninger. Det er en super måte å roe barnet på - samtidig som man ikke føler seg så låst. Jeg synes ikke et spedbarn skal skrike seg i søvn - akkurat den kampen kan du ta senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå