Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå orker jeg virkelig ikke mer!! 6 dager over termin, hodepine fra helvette, kvalme og sover ikke om natta :i jeg er så sliiiten!! Flere i samme situasjon??? Gidder ikke gå å være bekymret for at alt er som det skal... Baby var stresset ved sist ctg-måling, så hvorfor kan de ikke bare sette meg i gang?? Jeg er visnok moden, men hun kommer jo ikke likevel!! Dagens klageinnlegg det her, men det måtte bare ut ;) hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff da. Veldig rart at ikke de setter deg i gang når nurket er stresset og du ikke har det noe bra...er det noe å vente med liksom???

Jeg har termin t søndag, menstermin var i går men formen er heldigvis grei bortsett fra dårlig søvn, vond rygg og skjenerelt sliten. Var hos legen i dag og da var det masse laukosytter(vet ikke om det er sånn det skrives he he) i urinen men det var vist tegn på at det skjer en hel del nå :) Legen skulle ringe sykehuset ang kontroll der så kan jo håpe at de ikke vil la meg gå så langt over.

Lykke til, håper det skjer noe for deg snart :)

Skrevet

Ringte sykehuset nå, fikk visnok ikke kontroll før på onsdag! Det sa jeg at jeg ikke gikk med på! Herregud hvorfor skal vi gå så lenge? Og for å få kontroll.. Kjenner jeg blir skikkelg sint, hormonene gjør de ikke bedre :( hadde blodtrykk på 136/95 til jordmor sist, så ikke rart jeg går rundt å har det jævlig! Fatter ikke at de ikke tar det seriøst..

Får håpe det skjer noe hos deg snart da, nærmer seg :) vi i min familie kan ikke å

Gå i fødsel så har ingen forhpning om

At hun kommer av seg selv :(

Skrevet

Jeg er fire dager på overtid så tror jeg skjønner hvordan du har det. Riktignok har ikke jeg hodepine og kvalme , men fy så sliten og lei jeg er! Sover jo ikke om natten. Ligger bare å kjenner på hver celle i kroppen: skjer det noe nå? Og det gjør det da ikke. Har sjekket at jeg er moden og 1 cm åpning, venter "bare" på riene...sukk... Har overtidstime til tirsdag, det er jo en evighet til!

Skrevet

Huff, jeg føler med deg! Jeg er 1 uke over termin nå, men formen er heldigvis fin. Blodtrykket er lavt, bekkenet krangler litt, men ikke alt for mye og babyen har det bra. Han er heller ikke for stor og har faktisk fortsatt mulighet til å bevege seg ganske så mye i magen. Jeg er moden og har 2 cm åpning. Jeg fikk beskjed om at jeg ville få kontroll neste fredag på sykehuset. Jeg har veldig lyst til å føde naturlig, så jeg tenker vel uansett å vente så lenge det er forsvarlig... Jeg får tett oppfølging da naboen er jordmor og sjekker meg titt og ofte!

Men når forholdene er som hos deg, mener jeg det er uforsvarlig å ikke sette deg i gang tidligere. På sykehuset her, får man automatisk overtidskontroll på dag 6 på overtid. En ting er at det ikke er farlig å gå videre, men man må også ta hensyn til den fødende! Når formen er dårlig og baby er stresset, medfører dette mye bekymringer for deg og det bør man ikke ha på denne tiden av svangerskapet!!! Helt greit å klage her på forumet :-) FÅ DET UT! Hehe!

Skrevet

Takk for støtten :) hjelper at nooen er enig! Fikk fortsatt ikke kontroll før onsdag å da skulle de VURDERE igangsettelse. I min familie føder vi ikke av oss selv, så kan like så godt bli ferdig med det! Min mor ble satt i gang alle tre ganger.

Liker meg ikke i det hele tatt etter ctg på onsdag, ble egentlig bare mer bekymret. Tror nok jeg ringer føden igjen i morgen hvis hodepinen fortsetter likedan og det ikke skjer noe :o p

En uke, det er også lang tid! Var alt bra på kontroll??

Skrevet

Var det noe i veien med ctg? Du skriver hodepine, var urinprøve og BT ok?

Huff, ikke vanskelig å skjønne at du er mer enn klar til å føde :)))

Håper de kan høre på deg- synes det er viktig når du går slik.

*trøste klem*

Skrevet

Vi lå 4 timer med ctg fordi hjertelyden var så høy og hun nektet å roe seg :o har den siste måneden vært mer rolig og virker som hun sover mer, men etter termin nå er hun hyper igjen! Virker som hun er stresset, og det skjønner jeg jo egentlig når blodtrykket er forhøyet :(

Blodprøve og urin var fin så virker ikke til at det er ssf ihvertfall, så aner ikke hvorfor blodtrykket er så høyt! Mulig underbevisstheten min stresser meg da :(

Takk for klem ;) hehe

Skrevet

Blodtrykket var på 136/96 på laveste hos jordmor, men roet seg etterhvert på sykehuset til 126/86 etter en stund med hvile.. Men virker til at jeg går rundt hjemme med høyt BT da!

Skrevet

Du har krav på kontroll ved sykehus 7 dager over termin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...